SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 1,516 till 1,530 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    ManiacWolf
    Deltagare

Dock en dag sent men igår monterades ett KN filter och samtidigt passade jag på att snorkla av bilen. Samt städade ur den ordentligt från grus och damm 🙂

rb.wrx
      Deltagare

En vecka i garaget så blev det en tvätt idag. I sommar väder får mc,n ta över resorna till jobbet och spara mil på bilen. Bäst den får vila innan
        Björkvik för då ska den få jobba:)

abacus
        Deltagare

Efter att varit på promenad i slottsskogen i Göteborg så att istället köra 1 mil hem så kör jag hem via Kungälv en omväg på 6 mil… Sånt gör man bara om man kör subaru….

Tallen
          Deltagare

Inte jag, men en polare hjälpte mig att byta en tändspole då det satt nått helt annan tändspole vid ena cylindern. 4 nya tändstift, lambdasonden och LMM:en byttes med. Mera kommer senare…

/D

Igge
            Deltagare

Inte idag, men senaste dagarna så har jag bl.a. bytt luftfilter till ett nytt originalfilter och så har jag flashat in en ny rom med ännu lite fegare tändning och nu även lite rimligare fine learning tabell
              Dock backar den fortfarande så jag har mer att jobba på
              Men det går bättre! 🙂

STi2003
              Deltagare

fixar till ett litet motorras hehe..

Zlasher
                Deltagare

Inte idag, men senaste dagarna så har jag bl.a. bytt luftfilter till ett nytt originalfilter och så har jag flashat in en ny rom med ännu lite fegare tändning och nu även lite rimligare fine learning tabell
                  Dock backar den fortfarande så jag har mer att jobba på
                  Men det går bättre! 🙂

Härligt=)
                  Måste vara kul när man ser och märker skillnaden=)d—0.o—b

Igge
                  Deltagare

Härligt=)
                    Måste vara kul när man ser och märker skillnaden=)d—0.o—b

Det är det.
                    Även kul att jag inte märker någon effektskillnad fastän jag teoretiskt borde tappa effekt av min fegare tändning.
                    En bänk eller en person med känsligare röv kanske märker, men det skiter jag i, det är ju min bil 😀

Mumin
                    Deltagare

Rensat 2 ans drev… fml… original lådan som rullat +19000mil lämnade in. Kört med 2.5 motor med 500 i vrid och ny type r motor med +300hk med massa is och lek. Aja tur man lådor liggandes

Patrick P931
                      Deltagare

Det är det.
                        Även kul att jag inte märker någon effektskillnad fastän jag teoretiskt borde tappa effekt av min fegare tändning.
                        En bänk eller en person med känsligare röv kanske märker, men det skiter jag i, det är ju min bil 😀

Har du verkligen fegare tändning? Visst är mapparna kanske ”fegare”, men jämför loggad total timing med den gamla där knackregleringen backat åt dig.

Jag skulle faktiskt våga gissa att du i slutändan, med lite smoothing 😉 , kommer att kunna köra med vassare tändning än från början och det utan spik! 🙂

BjorneJ

Så då är det bara 1 paket som inte har kommit nu ska det bara monteras lite 🙂 Sedan ska det Loggas eventuellt mapas när väl min Tactrix OpenPort kommer till porten min.

Igge
                          Deltagare

Mysigt!

Tallen
                            Deltagare

Monterat Impreza type r fjäderben med Tein sänkfjädrar. Det blev lååågt. 🙂
                              Idag ska jag Slick 50 behandla motor och växellådan. på söndag ska det solfilmas.

Tyrfing
                              Deltagare

Du och Alexandra måste ju vara med på Årsträffen.
                                Vem ska annars hjälpa mig med att kvadda fronten? ;-D

Det ser kört ut för min det, har varken kompetens eller plats för att få bilen fixad.
                                Får se om man kanska kan få ihop den till nästa år.

BjorneJ

Idag fick jag dit fjädrarna den blev låg men ser riktigt bra ut nu 🙂

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Visar 15 inlägg - 1,516 till 1,530 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.