Visar 15 inlägg - 1,561 till 1,575 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Grymt! hur gick det? Kände du igen den ifrån alla spel?=)

Det gick sakta men var klart kul! Men men kände inte igen så mycket då omgivningen ser lite annorlunda ut men framför allt att det är så sjukt mycket mer nivåskillnader allt är mycket brantare.

Rekommenderas! 🙂

GDB2003
      Deltagare

Fått en skada på ett däck så har beställt fyra nya ;/
        Ingen rolig utgift.

Tobben
        Deltagare

Fått en skada på ett däck så har beställt fyra nya ;/
          Ingen rolig utgift.

Går det inte att lägga i en sådan “bot” men det kanske inte håller så bra?

GDB2003
          Deltagare

Går det inte att lägga i en sådan “bot” men det kanske inte håller så bra?

Skadan är på däcksidan och då lagar man inte.

Grovsnus
            Deltagare

Har haft inne den på hjulinställning. Billigare än vad jag hade väntat mig och en jäkla skillnad blev det 🙂

SSC #1596
              Oyp_Oyp

TommyToad
              Deltagare

Bytt startmotor. Börjar med att någon tidigare ägare har kört något typ helicoil i gängorna, varav ena coilen åkte med ut när jag gängade ur bulten. Åkte och köpte gängreperationssats, gängade om ena gängan och dit med en begagnad startmotor (funktionstestad och godkänd för att säljas). Tog ungefär hela dagen. På plats med IC och ska starta, den “nya” startmotorn är helt slut och orkar inte dra runt motorn. Suck.
                Den gamla startmotorn verkar vara okej, förutom att själva axeln som åker ut mot startkransen glappar och sitter löst. Funderar på att ta själva motorn från den och montera på den “nya” startmotorn, bävar bara inför att behöva demontera skiten igen.

Tobben
                Deltagare

Nu under helgen så byttes det till alu-kylare i gt:n, passade även på att byta till nytt termostat, nya kylarslangar, spolade ur systemet med vattenslang och som pricken över i:et, nytt lock till expansionskärlet som det även fick lite färg på sig. Blev även att man hann med och ljuddämpa bakdörrarna med :).

Igge
                  Deltagare

Kom hem från Tyskland igår, blev nästan 300 mil med Imprezan förra veckan. Kanske dags för oljebyte nu.

Bilder kommer i ringentråden eller min projekttråd

BjorneJ

inte idag men i helgen har jag bytt Broms slangar runt samt bytt bromsvätska.
                      Sedan vart det en söndags tur till Falun via småvägar tog nästan 2 timmar att ta sig dit 🙂
                      Nu ska det bara bytas olja i bilen sedan är jag redo för Björkvik 🙂 börjar bli sugen att ratta bilen igen.

SthlmJocke
                      Deltagare

Äntligen semester och lite tid för bilen, blev jakt på hundhår tar lite tid men bra blev det 🙂

/J

FiddeFuling
                        Keymaster

Har börjat peta ihop växellådan som jag petat isär 🙂 jätte spännande att se hur en sådan håller ihop. http://opposedforces.com/parts/ gör livet så mycket lättare 🙂

t1hero
                          Deltagare

Städat banfäljarna, de var asfalterade på insidan, först tjära/bitumen från lagningar av banan sedan uppsprätt grus och driftgummi. Superavfettning och Biltema “Label Off” verkar göra jobbet. Hoppas de funkar lika bra på badkaret för nu ser det inte så fint ut 🙂

Bilderna är tagna efter en omgång med torr borste utan lösningsmedel.

FiddeFuling
                            Keymaster

Fick besiktat Imprezan idag. Inget att klaga på 😀

Igge
                              Deltagare

Var tvungen 😛

Tyvärr inte riktigt samma rosa som STi loggan ser jag nu när dom är brevid varann

abacus
                                Deltagare

Idag rök oskulden, Kört Gotland Ring med Subaru, såååå sjukt roligt.
                                  Kass på att ta kurvorna men första gången på en bana okända kurvor och böjar.
                                  Skoj var det iallafall

Jag som står lång fram till höger, film kommer senare.

https://www.dropbox.com/sc/34qgnnxbcmvvovr/AABhsINrBg_FW_tqdr-WDHkza

Visar 15 inlägg - 1,561 till 1,575 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.