Visar 15 inlägg - 1,576 till 1,590 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    dejfan
    Deltagare

Var till Jrm och gjorde “stora servicen” samt justera mappningen lite, blev riktigt nöjd! 🙂

t1hero
      Deltagare

Köpte två set bromskivor fram, ett mekonomenset med “next day delivery”(hoppas jag) och ersättningsskivor till mina tvådelade godspeedbrakes “next week delivery”.
        Så nu kan jag köra bilen tills raceskivorna kommer, och efter det har jag inkörda reservskivor liggande på hyllan.

Det är ju bara pengar. (mutter mutter)

Igge
        Deltagare

Fast skivorna är väl bara införda så länge de används med samma belägg? Eller tänker jag fel?

t1hero
          Deltagare

Fast skivorna är väl bara inkörda så länge de används med samma belägg? Eller tänker jag fel?

Samma beläggmaterial. Jag får helt enkelt var märkellojal mot Carbotec hela tiden, får jag till okkylningen bättre kan jag prova XP10 eller värre utan problem.

Belägg kontot är ändå övertrasserat, ligger på två set XP8 per år, men det är ju bara 4papp om året, jag överlever och andra hobbies får lida. Men ett set skivor om året känns lite surt, jag får aldrig råd med twinscroll om det håller på såhär 🙂

bowser
            Deltagare

Vad lurar i nån skog i Sthlm 😉 frågor på det 😉

goffemannen
              Deltagare

Samma beläggmaterial. Jag får helt enkelt var märkellojal mot Carbotec hela tiden, får jag till okkylningen bättre kan jag prova XP10 eller värre utan problem.

Belägg kontot är ändå övertrasserat, ligger på två set XP8 per år, men det är ju bara 4papp om året, jag överlever och andra hobbies får lida. Men ett set skivor om året känns lite surt, jag får aldrig råd med twinscroll om det håller på såhär 🙂

jag har ett set belägg för bana och ett för gata. När det är dags att köra på bana så brukar jag sätta dit beläggen för bana nån dag innan så är de inkörda när ja kommer till banan.

köp en uppsättning riktiga skivor så slipper du byta hela tiden. Jag kör med flytande Performance friction på min.

t1hero
                Deltagare

Motorn ser lite liten ut, snott från någon MC? eller är det någon annan stor detalj i förgrunden som förstör mitt ögonmått 😉

t1hero
                  Deltagare

jag har ett set belägg för bana och ett för gata. När det är dags att köra på bana så brukar jag sätta dit beläggen för bana nån dag innan så är de inkörda när ja kommer till banan.

köp en uppsättning riktiga skivor så slipper du byta hela tiden. Jag kör med flytande Performance friction på min.

Hmm, jag tycker det är drygt att byta till rdäck inför banåka, ca 10gånger om året blir kanske 900minuter totalt, lägg på för beläggbyte och en renodlad banbil känns vettig.

Gloremir
                    Deltagare

HAHA ja motorn ser onekligen väldigt liten ut. sluta sabba våra ögon mått.

Ser även att någon annan mer än jag dricker Monster Khaos när det skruvas =)

Igge
                      Deltagare

Är väl formen på belägg mot skiva man sliter in eller?
                        Inte materialet?

bowser
                        Deltagare

Monster är ett måste kul att ni tycker motorn ser liten ut är en ak motorsport stage 6 closedeckad ej257 som är strokad 😉

bowser
                          Deltagare

81mm vev så vad blir den då ?

Fredsson
                            Deltagare

Äntligen fått hem STI emblem som nu sitter där det ska 🙂

t1hero
                              Deltagare

Är väl formen på belägg mot skiva man sliter in eller?
                                Inte materialet?

Förhoppningsvis är de plana. Framförallt för man över bromsbeläggmaterial som klistrar fast på skivytan, iallafall enligt carbotechmanualen.

OntTopic: Bytt ena bromskivna, så nu sitter det en slitterny OEM-skiva på höger sida och en insliten på vänster, fårse om mekonomen går att övertyga om att de skickat lite för få skivor.

zanoii
                                Deltagare

Nytt emblem i grillen! Det gamla har försvunnit, annars hade jag tagit jämförelsebilder. Det var RIKTIGT risigt.

Visar 15 inlägg - 1,576 till 1,590 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.