Visar 15 inlägg - 1,591 till 1,605 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    isse
    Deltagare

Tänkte tipsa om två grymma stylingprylar :-). Nåja neoprenkondomen på växelspaksknoppen (PSE aluknopp, kall som fn på vintern) kommer från närmaste golfshop , skydd till putter. Varm och greppvänlig, har hållit ihop i ca 2000 mil nu. Den andra prylen behöver nog ingen vidare presentation, helt oumbärlig när det ska raggas vid korvmojjen!

TommyToad
      Deltagare

I förrgår upptäckte jag att någon snott en av mina dimljuskåpor, idag var den andra kåpan borta också. Trött på tattare som inte ens har råd att köpa ett par sådana själv för ~30 GBP + frakt. Nu måste jag vänta på nya, måla och montera igen. Idioten lämnade iaf monteringsdetaljerna från rally-tech.

Igge
        Deltagare

Installerat gasfjädrar till huven och tagit bort “tattarpinnen” som någon kallat den 😛

BjorneJ

Idag har jag monterat dit nya förstärkta droplänkar i bak på bilen så nu ska dom inte gå av 🙂

zanoii
            Deltagare

Rengjort ett gammalt oljespill som luktade apa varje gång man stannade, och i stället upptäckt en avgasläcka någonstans mellan motorn och turbon. Kul kul.

Har varit tvungen att blöta ner bilen rätt rejält ett par gånger (djuupa vattenpölar) för att ta mig till garaget efter den senaste tidens regnväder och funderar på om den snabba nedkylningen kan ha fått grenröret att spricka? Men då borde det kanske märkas mer? Förhoppningsvis är det väl bara packningarna som gett upp efter >16000 mil men ändå rätt stort jobb att byta om jag förstår det hela rätt.

Nån som har en teori om vad det troligast är? Grenrör? Uppipe? Packningar?

Igge
              Deltagare

Inte min subaru, men subarurelaterat 😛

Hjälpte farsan skruva på växellådan på sin oldsmobile idag och under tiden han tog hand om sådant jag inte kunde assistera med plockade jag ner min cykel och slipade lite sprucken lack/rost och lackade om den med bättringsfärg från förra subban (74F)
                Tyvärr tog färgen slut precis mot slutet så den täckte lite dåligt på vissa ställen, men det ser lite fräschare ut än original! 😀

zanoii
                Deltagare

Rekondat, lagom i tid till Arlanda.. som man ändå inte kunde vara med på 🙁

Men det blev ju blankt! 🙂

Simon.x
                  Deltagare

Tvättat + vaxat bilen i lördags 🙂

//Simon

Grovsnus
                    Deltagare

Har bytt lås på bagageluckan. Köpte den för typ ett halvår sedan och har stört mig stundtals sedan dess på att nyckeln inte funkar. Så nu tog jag tag i saken och bytte från min gamla.
                      3 minuter tog hela operationen!
                      Fattar inte varför jag inte gjorde detta ingrepp direkt när luckan byttes eller varför jag skjutit upp det så länge, men men…
                      Nöjd är jag iallafall 🙂

SSC #1596
                      Oyp_Oyp

FiddeFuling
                      Keymaster

Monterade en GROM audio adapter i Legacy’n idag.

Funkar ok med USB och Android telefon (samt deras app), o USB sticka simulerar cd växlare kalas bra =)

Nu skall de byggas stereo i denna bil 😀

Surbarbro
                        Deltagare

Rekondat, lagom i tid till Arlanda.. som man ändå inte kunde vara med på 🙁

Men det blev ju blankt! 🙂

Kanon men du är ju på nästa gång.
                          Gillar “Kåmbin”.

zanoii
                          Deltagare

Kanon men du är ju på nästa gång.

Gillar “Kåmbin”.

Tack! (Jag med!)

Ja, vi ska försöka vara med nån onsdag med men det är lite meckigt då fästmön jobbar i butik som stänger 18.

Fladric
                            Deltagare

Har varit ute och lekt lite ikväll!
                              DCCD är ju sjukt kul, går att göra ringar på asfalt hur lätt som helst, även med en sur-Legacy! 😀

Fronix
                              Deltagare

Bytt konpackning i grenröret idag samt satt på nya EBC Yellow Stuff bromsar fram lagom till Mantorp

zanoii
                                Deltagare

Beställt fyra nya Hakkapeliitta R2. Ska bli fint med vettiga vinterdäck som omväxling.

Hittade bra pris: 1095 kr/st i 205/55R16, bara 100 kr dyrare än föregångaren Hakkapeliitta R.

Visar 15 inlägg - 1,591 till 1,605 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.