Mappning kommer nog inte på tal. Bilen är en vinterbil så dom pengarna sparas till annat 🙂
Byte igår och den går hur fint som helst sen bytet. En laddtrycksmätare ska inhandlas för att se hur den sköter laddtrycket.
Mappning kommer nog inte på tal. Bilen är en vinterbil så dom pengarna sparas till annat 🙂
Byte igår och den går hur fint som helst sen bytet. En laddtrycksmätare ska inhandlas för att se hur den sköter laddtrycket.
Varför ska du då byta från turbon om du inte är ute efter mer effekt? Vill du har mer ljud räcker det gott och väl med catback.
Varför ska du då byta från turbon om du inte är ute efter mer effekt? Vill du har mer ljud räcker det gott och väl med catback.
Var så billigt med hela vägen från turbon. Men med lite eftertanke hade det väl varit smartare med tanke på just mappningsbehovet. Men hur mycket hanterar original ECU? Tänkte man kan ju göra en reset och “fast re-learn” men de kanske inte har nån påverkan? :rolleyes:
Har bytt till 3″ avgassystem från turbon med race-kat på Imprezan ikväll! Blev lite modifikation för att det skulle passa, smidigt när man kan låna sig en lyft 🙂
Gatmappning hos Dynotech under veckan, förhoppningsvis måndag/tisdag innan det blir halt 🙂
Inte ute efter någon stor effektökning, mest körbarhet och trevligare karaktär då den går som vinterbil 😉
Var så billigt med hela vägen från turbon. Men med lite eftertanke hade det väl varit smartare med tanke på just mappningsbehovet. Men hur mycket hanterar original ECU? Tänkte man kan ju göra en reset och “fast re-learn” men de kanske inte har nån påverkan? :rolleyes:
Prova montera systemet fast med original downpipe då, det kanske passar, så slipper du bekymmer.
Prova montera systemet fast med original downpipe då, det kanske passar, så slipper du bekymmer.
Tanken slog mig men passar inte. Finns det något “billigt” sätt att programera om styrboxen att hantera 3″? 🙂
Hur mycket effekt vågar man plocka ut med uneven lenght headers? Läst att man kan få problem med 3:an och 4:an cylinder när man börjar komma upp i effekt.