› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Vad har du gjort med din Subaru idag?
- Detta ämne har 1,942 svar, 188,266 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 5 månader sedan av
Grovsnus.
-
FörfattareInlägg
-
1 november, 2014 kl. 21:09 #236785
Mumin
DeltagareLåter som mappad.. Min laddar 1.4 peak på 1.5 typ vid kallt väder.
2 november, 2014 kl. 21:17 #238436Vita_Vargen
DeltagareMappning kommer nog inte på tal. Bilen är en vinterbil så dom pengarna sparas till annat 🙂
Byte igår och den går hur fint som helst sen bytet. En laddtrycksmätare ska inhandlas för att se hur den sköter laddtrycket.2 november, 2014 kl. 21:53 #238296adrenalin
DeltagareMappning kommer nog inte på tal. Bilen är en vinterbil så dom pengarna sparas till annat 🙂
Byte igår och den går hur fint som helst sen bytet. En laddtrycksmätare ska inhandlas för att se hur den sköter laddtrycket.Varför ska du då byta från turbon om du inte är ute efter mer effekt? Vill du har mer ljud räcker det gott och väl med catback.
2 november, 2014 kl. 22:11 #238437Vita_Vargen
DeltagareVarför ska du då byta från turbon om du inte är ute efter mer effekt? Vill du har mer ljud räcker det gott och väl med catback.
Var så billigt med hela vägen från turbon. Men med lite eftertanke hade det väl varit smartare med tanke på just mappningsbehovet. Men hur mycket hanterar original ECU? Tänkte man kan ju göra en reset och ”fast re-learn” men de kanske inte har nån påverkan? :rolleyes:
2 november, 2014 kl. 23:14 #237692Igge
DeltagareDet där påverkar bara tändningen. Inte soppan.
Problemet är väl mest övergången från cl till ol vad gäller soppastyrning och avgasbyte
3 november, 2014 kl. 01:14 #237218Fladric
DeltagareHar bytt till 3″ avgassystem från turbon med race-kat på Imprezan ikväll! Blev lite modifikation för att det skulle passa, smidigt när man kan låna sig en lyft 🙂
Gatmappning hos Dynotech under veckan, förhoppningsvis måndag/tisdag innan det blir halt 🙂
Inte ute efter någon stor effektökning, mest körbarhet och trevligare karaktär då den går som vinterbil 😉3 november, 2014 kl. 11:34 #238297adrenalin
DeltagareVar så billigt med hela vägen från turbon. Men med lite eftertanke hade det väl varit smartare med tanke på just mappningsbehovet. Men hur mycket hanterar original ECU? Tänkte man kan ju göra en reset och ”fast re-learn” men de kanske inte har nån påverkan? :rolleyes:
Prova montera systemet fast med original downpipe då, det kanske passar, så slipper du bekymmer.
3 november, 2014 kl. 18:39 #236751dojjan_74
DeltagareÄntligen fick vi igång nya motorn, va nån satans givare som paj,men nu går den iallafall. Nu blir de inkörning. Och mappning om 1 vecka. ..
3 november, 2014 kl. 19:20 #236639SPiKE
DeltagareÄntligen fick vi igång nya motorn, va nån satans givare som paj,men nu går den iallafall. Nu blir de inkörning. Och mappning om 1 vecka. ..
Härliga tider!
3 november, 2014 kl. 19:56 #238429Fredsson
DeltagareNice Dojjan!
3 november, 2014 kl. 21:09 #237219Fladric
DeltagareAlltid skönt med en lyckad uppstart! 🙂
Har bytt tändstift (BCPR7ES) och bränslepump på Imprezan ikväll inför morgondagens mappning! 🙂
Monterade en DW200 som passade klockrent! Kontaktstycke och allt passade bolt on så tog längre tid att byta stift än pumpen :p
Ska bli kul imorgon och se hur det blir 🙂
3 november, 2014 kl. 21:53 #238438Vita_Vargen
DeltagareProva montera systemet fast med original downpipe då, det kanske passar, så slipper du bekymmer.
Tanken slog mig men passar inte. Finns det något ”billigt” sätt att programera om styrboxen att hantera 3″? 🙂
Hur mycket effekt vågar man plocka ut med uneven lenght headers? Läst att man kan få problem med 3:an och 4:an cylinder när man börjar komma upp i effekt.
10 november, 2014 kl. 18:44 #236752dojjan_74
DeltagareDå va bilen körd till JRM imorgon ska den mappas. Så man får hålla tummarna på de bästa
10 november, 2014 kl. 19:17 #238430Fredsson
DeltagareHåller tummarna!
13 november, 2014 kl. 20:34 #236652Surbarbro
DeltagareDå va bilen körd till JRM imorgon ska den mappas. Så man får hålla tummarna på de bästa
Hur har det gått?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
