Visar 15 inlägg - 1,666 till 1,680 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    FiddeFuling
    Keymaster

Nu har även Legacyn fått vintertassar.. friktion o mer gummi än de där lågprofilerna som jag haft i sommar.. vad tyst den blev ? 😀

Stupfull kamel! here we go! 😀

Fladric
      Deltagare

Var ute och gatmappade min fulla kamel igår! Nu går den inte supersnålt längre 😉
        Efter bytet till 3″ låg min 01 WRX på lambda 0.97 vid fullgas! Inte konstigt att motorerna rasar :p
        Nu laddar den ca 1.1 bar och har lambda kring 0.82 på fullgas så är en rätt säker mapp 🙂

t1hero
        Deltagare

Provkörde vinterdäcken på riktigt, tror att jag måste prova att minska negativa cambern på vintern, bilen känns som på mjuka styltor. (Fast det kanske skall vara så med stupfulla kameler)

Pumpade däcken, bara 2,4 i två av dem, höjde till 2,6 och kamelen nyktrade till. Men skall nog upp närmare 3kg.

Igge
          Deltagare

Vilken dimension?

t1hero
            Deltagare

Vilken dimension?

225/45-17 (eller kanske /40)

Jag vill ha dem lite mjukare på vintern för att svälja plogkanter etc.

Igge
              Deltagare

2,7 har jag blivit rekommenderad av däckhandlaren för den dimensionen 🙂

Patrick P931
                Deltagare

Jag kör med 2.6 bar i 215/55-17 Hakka 7 och det tar en bra stund att vänja sig vid fördröjningen jämfört med sommardäcken: känns som att bilen svänger en halv sekund efter att man har vridit på ratten… Sen blir den nästan löjligt överstyrd. 🙂

Full kamel, javisst. 🙂

t1hero
                  Deltagare

Jag tänkte dra i 2,8 i morgon och prova. om det blir ännu bättre än 2,6. Men 2,6 känns rätt bra, på 2,4 kände man hur däcket buktade ut på mitten i 70-90 med horribel väghållning som resultat, nu kommer den förändringen i 160 (tur att banan är öppen på vintern 😉 )

Sedan får det väl bli ett test när vägen frusit så man har rätt tryck när det verkligen gäller.

Tallen
                    Deltagare

Idag har jag bara kört min ny införskaffade sti v5 för att få nån slags hum om att köra felstyrt. Nån gång ska det väl sitta i ryggraden…?

/D

Andersson
                      Deltagare

Hittade inte den gamla tråden, Subaruägare i 10år men sedan 23/12-04 har jag varit Subaruägare, inte utan en dag!
                        Jäkligt trevliga bilar och det blir nog det nästa gång också. Vilka minnen man har med bilarna…iskörning, bankörning, donuts, sovit i bilarna på Vallåkra i 8år men inte minst när man körde ett vildsvin i en ny STi -08 en natt.
                        Idag är Forestern 1,5år och kommer passera 8000mil. Men den största anledningen till att man väljer Subaru är kanske alla underbara vänner jag fått i denna klubben genom åren 🙂

Fladric
                        Deltagare

Jag flyttar till Sundsvall i mitten av januari för examensarbete så hade tänkt försöka hänga med på fler evenemang med SSC då jag är 20 mil närmare 😉

Har under julledigheten mest spenderat tiden på isbanan, vi har drygt 30 cm is och 10 cm snö på sjön så perfekt före att leka på!

Här kommer några bilder, tyvärr dåligt med Subarus! 😉

Provborrning av isen, drygt 30 cm is den 22/12! 😀

Trotjänaren! En Toyota Corolla 4wd som gått 42000 mil, spinner som en katt och är en grym plogbil! 🙂

Bild inifrån Toyotan under plogning

Paus och skruvning (Volvo såklart 😉 )

Och sist en bild på min kompis Mercedes W123 250 turbodiesel med en HX35 och dieselmekenpump! Med Avon fulldubbat så gick den som ett troll på isbanan 😉

edbe
                          Deltagare

Välkommen till stan! 🙂

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fladric
                            Deltagare

Tackar! 🙂

Flyttar ner kring den 1 februari så har du kvar STi – fälgarna då edbe kanske jag köper dem, behöver fler uppsättningar till Legacyn! 🙂

edbe
                              Deltagare

Tackar! 🙂

Flyttar ner kring den 1 februari så har du kvar STi – fälgarna då edbe kanske jag köper dem, behöver fler uppsättningar till Legacyn! 🙂

Har du 114,3×5 på legacyn?

Fladric
                                Deltagare

Har du 114,3×5 på legacyn?

Japp, tog nav och allt från samma bil som lådan kom ifrån 🙂

Visar 15 inlägg - 1,666 till 1,680 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.