Visar 15 inlägg - 1,711 till 1,725 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #237302
    Norbius
    Deltagare

      Köpte en foamlance, så var ju tvungen att testa, riktigt kul 🙂

      #237700
      Igge
      Deltagare

        Vad är det? 😛

        Själv tvättade jag bilen idag, om än lite slarvigt 🙂

        #236569
        Janne248
        Deltagare

          Vad är det? 😛

          Själv tvättade jag bilen idag, om än lite slarvigt 🙂

          Google svara:

          För rengöring av lastbilar, bilar och andra fordon. Produktionen av skum görs av en invändig skum injektor. Av trycket blandas medel och luft med varandra, och en skumvirvel uppstår varvid skummet blir en finfördelad spray som man täcker bilens karosseri med.

          Att använda en Foam Lance vid biltvätt gör arbetet bra mycket roligare. Och en nytändning för att verkligen vårda sitt fordon.

          7st kopplingarna finns som täcker nästan alla högtryckstvättar. Välj lämplig passande för din högtryckstvätt.

          Ett av marknadens trevligaste bilvårdsprodukt för både proffs och amatör.

          Demofilm:

          https://www.youtube.com/embed/nq6t8w-v-kU

          #237303
          Norbius
          Deltagare

            Ja Janne beskrev det väl ganska bra 😀
            Skitkul att lägga på, och behöver i stort sett inte svampa bilen, om man tvättar hyffsat ofta(som jag) och kör detailers efter varje tvätt 🙂
            Bara foama på, sen spola av och torka =)

            #237148
            Patrick P931
            Deltagare

              Med hopp att de håller sig rena längre har jag vaxat både fälgar och bromsok då det byttes till sommarhjulen. Känns skruvat att erkänna. 😉

              #237102
              t1hero
              Deltagare

                Bytt kylarslang på Sviestad motorstadion, meningen var att jag skulle köra istället men så ville inte bilen.
                Ny fin.

                Gammal trasig.

                Det är nästan lika roligt att stressmeka som att köra, jag är extremt lat och inte så händig vilket gör att projekten är trögstartade, men när man måste göra så är det otroligt kul att få ihop det (extra roligt att MacGyvra med gem, bestick och en gammal kam men denna gång fick jag skjuts hem och hämta verktygslåda och slang som jag hade på hyllan.) Självförvållat, jag skulle bytt slang till en OEM när jag bytte kylarvätska senast men glömde det.

                Förövrigt är det en sådan vecka. Lördag skulle jag byta spjällhuspackning som jag gjort sönder lite när jag hade loss spjällhuset. Det tog hela dagen då jag fick tokont i ryggen av att stå lutad över bilen och fick ta en massa pauser. (självförvållat, borde träna upp ryggen)
                Söndag skulle jag byta till Rdäck (tar kanske 40minuter), upptäcker till min häpnad att det inte står rdäck i cykelskjulet utan väldigt, väldigt smutsiga vinterhjul. Fyra timmar senare är rdäcken nedtagna från “vinden” och monterade, vinterhjulen uppkånkade till lägenheten och avspolade i badkaret, färjarna ser fördjävliga ut och behöver avfettas och vaxas (jo tjena att jag orkar vaxa fäljarna). Även detta är självförvållat, skulle ju gjort flera veckor sedan.

                Fick köra 2 pass på bana och bilen gick bra men beläggen var lite för tunna för att palla långa pass (nya beställda).

                Avslutar med en fråga: Jag fyllde ju på med kranvatten, så det blir kylvätskebyte ASAP. Vad skall jag köpa för kylvätska för bäst ban-cred?

                #237359
                Tobben
                Deltagare

                  Fick hjälp av en polare i helgen att byta motorkuddar på min gt och även hade ner tråget och bytte packning (den förra var bara limmad) nu blev det korkpackning plus packningslim.Märktes ju direkt vad mkt stummare den blev, “gunget” när man startar den är som bortblåst 🙂

                  #236534
                  LegacyLarsa
                  Keymaster

                    Demonteringen av gammkokarn, sätter fart! en vecka kvar!

                    /Larsa

                    #238443
                    sweanbrown
                    Deltagare

                      Bytt växellådsolja i min forester.

                      #237818
                      Grovsnus
                      Deltagare

                        Idag har jag tvättat och vaxat. Riktigt skönt att se lite glans igen!
                        Och igår tog jag in mina termobyxor från balkongen där de har hängt sedan svenska rallyt…
                        Glömde visst att de var där… Men de luktar inte ett dugg rök längre 🙂

                        SSC #1596
                        Oyp_Oyp

                        #236685
                        abacus
                        Deltagare

                          Tankat igen. Går åt mycket sås när det är fint väder. Istället för 1 mil hem från jobbet så har jag hittat en genväg på 4 mil. Judas prists ‘turbo lover’ i steron gör det inte sämre…

                          #236535
                          LegacyLarsa
                          Keymaster

                            Dörrar rensade, baksätet urplockat, demontering av höger framskärm på börjat..
                            /Larsa

                            #237701
                            Igge
                            Deltagare

                              Härligt! Hoppas du blir nöjd! 🙂

                              Själv tog jag Subarun till plugget. Gäller att lyxa till det lite ibland 😛

                              #237702
                              Igge
                              Deltagare

                                Nu var det blött på backen, men den var skitig sedan helgens regnskur så det är lugnt. Ska ju nyttjas 🙂

                                Min bekanta som pysslar med rekond har börjat få ordning på sitt nya garage också, så snart blir det förhoppningsvis polering och vaxning 🙂

                                #236708
                                Andersson
                                Deltagare

                                  Det är ju viktigt att se bra ut så idag fick Forestern ny framruta. Tre sprickor på 40-50cm vardera, han hade inte sett nåt liknande. Alltid är man lite udda 😉

                                Visar 15 inlägg - 1,711 till 1,725 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.