- Detta ämne har 1,942 svar, 188,266 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 6 månader sedan av Grovsnus.
-
FörfattareInlägg
-
18 april, 2015 kl. 18:25 #237302NorbiusDeltagare
Köpte en foamlance, så var ju tvungen att testa, riktigt kul 🙂
18 april, 2015 kl. 20:27 #237700IggeDeltagareVad är det? 😛
Själv tvättade jag bilen idag, om än lite slarvigt 🙂
18 april, 2015 kl. 22:29 #236569Janne248DeltagareVad är det? 😛
Själv tvättade jag bilen idag, om än lite slarvigt 🙂
Google svara:
För rengöring av lastbilar, bilar och andra fordon. Produktionen av skum görs av en invändig skum injektor. Av trycket blandas medel och luft med varandra, och en skumvirvel uppstår varvid skummet blir en finfördelad spray som man täcker bilens karosseri med.
Att använda en Foam Lance vid biltvätt gör arbetet bra mycket roligare. Och en nytändning för att verkligen vårda sitt fordon.
7st kopplingarna finns som täcker nästan alla högtryckstvättar. Välj lämplig passande för din högtryckstvätt.
Ett av marknadens trevligaste bilvårdsprodukt för både proffs och amatör.
Demofilm:
18 april, 2015 kl. 22:35 #237303NorbiusDeltagareJa Janne beskrev det väl ganska bra 😀
Skitkul att lägga på, och behöver i stort sett inte svampa bilen, om man tvättar hyffsat ofta(som jag) och kör detailers efter varje tvätt 🙂
Bara foama på, sen spola av och torka =)20 april, 2015 kl. 16:26 #237148Patrick P931DeltagareMed hopp att de håller sig rena längre har jag vaxat både fälgar och bromsok då det byttes till sommarhjulen. Känns skruvat att erkänna. 😉
20 april, 2015 kl. 19:37 #237102t1heroDeltagareBytt kylarslang på Sviestad motorstadion, meningen var att jag skulle köra istället men så ville inte bilen.
Ny fin.
Gammal trasig.
Det är nästan lika roligt att stressmeka som att köra, jag är extremt lat och inte så händig vilket gör att projekten är trögstartade, men när man måste göra så är det otroligt kul att få ihop det (extra roligt att MacGyvra med gem, bestick och en gammal kam men denna gång fick jag skjuts hem och hämta verktygslåda och slang som jag hade på hyllan.) Självförvållat, jag skulle bytt slang till en OEM när jag bytte kylarvätska senast men glömde det.
Förövrigt är det en sådan vecka. Lördag skulle jag byta spjällhuspackning som jag gjort sönder lite när jag hade loss spjällhuset. Det tog hela dagen då jag fick tokont i ryggen av att stå lutad över bilen och fick ta en massa pauser. (självförvållat, borde träna upp ryggen)
Söndag skulle jag byta till Rdäck (tar kanske 40minuter), upptäcker till min häpnad att det inte står rdäck i cykelskjulet utan väldigt, väldigt smutsiga vinterhjul. Fyra timmar senare är rdäcken nedtagna från “vinden” och monterade, vinterhjulen uppkånkade till lägenheten och avspolade i badkaret, färjarna ser fördjävliga ut och behöver avfettas och vaxas (jo tjena att jag orkar vaxa fäljarna). Även detta är självförvållat, skulle ju gjort flera veckor sedan.Fick köra 2 pass på bana och bilen gick bra men beläggen var lite för tunna för att palla långa pass (nya beställda).
Avslutar med en fråga: Jag fyllde ju på med kranvatten, så det blir kylvätskebyte ASAP. Vad skall jag köpa för kylvätska för bäst ban-cred?
26 april, 2015 kl. 09:30 #237359TobbenDeltagareFick hjälp av en polare i helgen att byta motorkuddar på min gt och även hade ner tråget och bytte packning (den förra var bara limmad) nu blev det korkpackning plus packningslim.Märktes ju direkt vad mkt stummare den blev, “gunget” när man startar den är som bortblåst 🙂
26 april, 2015 kl. 16:15 #236534LegacyLarsaKeymasterDemonteringen av gammkokarn, sätter fart! en vecka kvar!
/Larsa
27 april, 2015 kl. 14:31 #238443sweanbrownDeltagareBytt växellådsolja i min forester.
28 april, 2015 kl. 10:08 #237818GrovsnusDeltagareIdag har jag tvättat och vaxat. Riktigt skönt att se lite glans igen!
Och igår tog jag in mina termobyxor från balkongen där de har hängt sedan svenska rallyt…
Glömde visst att de var där… Men de luktar inte ett dugg rök längre 🙂SSC #1596
Oyp_Oyp28 april, 2015 kl. 10:55 #236685abacusDeltagareTankat igen. Går åt mycket sås när det är fint väder. Istället för 1 mil hem från jobbet så har jag hittat en genväg på 4 mil. Judas prists ‘turbo lover’ i steron gör det inte sämre…
29 april, 2015 kl. 06:09 #236535LegacyLarsaKeymasterDörrar rensade, baksätet urplockat, demontering av höger framskärm på börjat..
/Larsa29 april, 2015 kl. 07:26 #237701IggeDeltagareHärligt! Hoppas du blir nöjd! 🙂
Själv tog jag Subarun till plugget. Gäller att lyxa till det lite ibland 😛
29 april, 2015 kl. 09:23 #237702IggeDeltagareNu var det blött på backen, men den var skitig sedan helgens regnskur så det är lugnt. Ska ju nyttjas 🙂
Min bekanta som pysslar med rekond har börjat få ordning på sitt nya garage också, så snart blir det förhoppningsvis polering och vaxning 🙂
30 april, 2015 kl. 16:01 #236708AnderssonDeltagareDet är ju viktigt att se bra ut så idag fick Forestern ny framruta. Tre sprickor på 40-50cm vardera, han hade inte sett nåt liknande. Alltid är man lite udda 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.