- Detta ämne har 1,942 svar, 188,266 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 6 månader sedan av Grovsnus.
-
FörfattareInlägg
-
30 april, 2015 kl. 19:46 #237703IggeDeltagare
Man ska vara unik 😛
30 april, 2015 kl. 20:03 #237103t1heroDeltagareFörsökt montera oljekylare, men grenrörsvärmeskölden är ivägen för mellanlägget vid oljefiltret. Vill inte klippa ned den för jag tror den kommer skramla, skall klura om den kanske går att bocka om.
Blev ett välbehövligt oljebyte i allafall.30 april, 2015 kl. 20:26 #237704IggeDeltagareDu som pysslar lite med camber, vad har du funnit lagom som mest på gata?
Vill inte ha obehagliga inbromsningar eller så 🙂
1 maj, 2015 kl. 08:59 #237104t1heroDeltagareDu som pysslar lite med camber, vad har du funnit lagom som mest på gata?
Vill inte ha obehagliga inbromsningar eller så 🙂
Max på camberskruven och sedan whitelines offsettoplagring funkar mycket bra för mig. Jag har provat med justerbara topplagringar och då kunde jag få alldeles för mycket negativ camber.
Man vill ju ha tokmycket camber så man får full kontaktyta i kurvorna men att däcken ändå får full kontaktyta vid inbromsning. Då beror det ju på däcken, gatdäcken pallar mycket mindre än R888. Bytte du fälgar eller kör du fortfarande 30-profil? För de är nog lite känsligare.
När du hittat vad som funkar väghållningsmässigt, så kan du behöva justera lite så in eller utsidan inte överhettas när du kör som du vill köra.Skruva-prova-skruva-prova… rekommenderas, prova absolut hårda inbromsningar både raka och med lite viktförskjutning (dvs med en liten gir före) Det är viktigt att de funkar när de behövs.
1 maj, 2015 kl. 09:30 #237705IggeDeltagareHar tänkt köra 234/40-18 gatdäck på gata och 225/45-17 semi-r på konbana etc.
Har coilovers och ställbar topplagring nu så jag vet inte exakt vad jag hamnar på om jag maxar.
Har vridit topplagringen för blandning mellan caster och camber 🙂1 maj, 2015 kl. 13:36 #236862Christian SDeltagarestartade bilen idag för första gången sen jag ställde in den i slutet av november och alting verkar funka som det skad—0.o—b
så nu ska bara fälgarna på sen ska den ner på backen igen så man kan ut och ta en provtur:)1 maj, 2015 kl. 15:57 #237105t1heroDeltagareHar tänkt köra 234/40-18 gatdäck på gata och 225/45-17 semi-r på konbana etc.
Har coilovers och ställbar topplagring nu så jag vet inte exakt vad jag hamnar på om jag maxar.
Har vridit topplagringen för blandning mellan caster och camber 🙂Då är det bara att prova fram något som funkar på gata, sedan ristar du ett streck i topplagringen och maxar på bana. PS det kan behövas domkraft eller handslägga och träblock för att återställa gatcambern (du har ju ett ton som håller emot fram)
1 maj, 2015 kl. 21:07 #237304NorbiusDeltagareInförskaffade lite lack, ska fixa lite stenskott och div småskavanker.
Plockade ner frontläppen med, då den ska få sig helt ny lack, satan va blästrad den blir av sten och skit3 maj, 2015 kl. 13:22 #236536LegacyLarsaKeymasterDå var gammlegacyn levererad till verkstan för roslagning och lack..
3 maj, 2015 kl. 17:00 #237227FladricDeltagareDå var gammlegacyn levererad till verkstan för roslagning och lack..
Kul att den ska få den kärlek den förtjänar 😉 Har du några planer på andra uppgraderingar? 🙂
Har tagit fram min vita Legacy ur vinterförvaringen, ska ta hem den och titta över lite småsaker inför besiktning 🙂
Har även varit och köpt min en till leksak, har alltid velat ha en TGB 13 och nu dök det upp en i närheten till vettigt pris, så jag kunde inte hålla mig 😉 Viss skillnad i att framföra den jämfört med Legacyn 😀
3 maj, 2015 kl. 21:11 #236898edbeDeltagareKul att den ska få den kärlek den förtjänar 😉 Har du några planer på andra uppgraderingar? 🙂
Har tagit fram min vita Legacy ur vinterförvaringen, ska ta hem den och titta över lite småsaker inför besiktning 🙂
Har även varit och köpt min en till leksak, har alltid velat ha en TGB 13 och nu dök det upp en i närheten till vettigt pris, så jag kunde inte hålla mig 😉 Viss skillnad i att framföra den jämfört med Legacyn 😀
Nya fälgar till den? Är det 100×5?
4 maj, 2015 kl. 10:42 #237229FladricDeltagareHaha 😉 Nej, den här har jag 5×114.3 på, därför jag köpte dem fälgarna av dig 🙂
5 juni, 2015 kl. 11:26 #238444sweanbrownDeltagareBytte från nivåreglerade till vanliga dämpare och fjädrar på min forester 2004. Dubbelt så hög? Nästan iaf. Lätt jobb till skillnad från tändstiftsbytet.
5 juni, 2015 kl. 14:22 #238431FredssonDeltagareVar visserligen igår 😉 men har fått på brembo oken på fozzyn 🙂
5 juni, 2015 kl. 20:38 #236863Christian SDeltagareVar visserligen igår 😉 men har fått på brembo oken på fozzyn 🙂
härligtd—0.o—b
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.