Visar 15 inlägg - 1,756 till 1,770 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #237150
    Patrick P931
    Deltagare

      Äh, lean spool är ju tufft, eller nåt

      Precis, eller nåt. 😉

      Öppna filter “cai” är inga höjdare till våra bilar, men jag hade inget bättre för mig än att montera det i helgen. 😉

      Detta kit, som tillhör de dyrare på marknaden, kräver justering (mappning) av maf skala, tip-in, tip-out, och eventuellt (har inte kommit dit) tänd och soppamappar. Det låter dock lite coolt. 😉

      #237706
      Igge
      Deltagare

        Varför skulle cai inte vara bra?

        #237151
        Patrick P931
        Deltagare

          Det är för mycket risker (lmm är en, spikning pga felaktig bränsleblandning en annan) med nästan inga fördelar. 🙂

          #237710
          Igge
          Deltagare

            Du menar med ett taskigt filter då alltså? För kalluftsintag är väl i sig ingen fara?

            #238441
            olomar
            Deltagare

              Lämnat in den för motorbyte efter 1490 mil…

              #237820
              Grovsnus
              Deltagare

                Lämnat in den för motorbyte efter 1490 mil…

                Fy fan va tråkigt!

                SSC #1596
                Oyp_Oyp

                #237152
                Patrick P931
                Deltagare

                  Du menar med ett taskigt filter då alltså? För kalluftsintag är väl i sig ingen fara?

                  Fara och fara… Jag uppskattar att det tar ca 5 timmar med loggning och justering att få ett filter bra… 15 minuter att montera, 5 timmar att justera, effektvinst…? 😉

                  #237711
                  Igge
                  Deltagare

                    Fara och fara… Jag uppskattar att det tar ca 5 timmar med loggning och justering att få ett filter bra… 15 minuter att montera, 5 timmar att justera, effektvinst…? 😉

                    Fast det är väl inte bara ett kalluftsintag utan ett helt annat filter du har va? 🙂

                    #237712
                    Igge
                    Deltagare

                      Monterat fyrpunktsbälte i imprezan. Testas imorgon 🙂

                      #237713
                      Igge
                      Deltagare

                        Schroth quick fit heter det om du vill googla. Fixar bilder imorgon tänkte jag 🙂

                        Edit: nämnde schroth och ASM i din projekttråd förut 🙂

                        #237106
                        t1hero
                        Deltagare

                          Nytt rekord i förbrukning 1.11l/mil
                          Mestadels motorväg och 2+1 i 120-140, gissar att jag kan komma ned i 1.0 om jag håller hastighetsbegränsningarna.

                          #236899
                          edbe
                          Deltagare

                            Ställt på och bytt olja! Man glömmer hur pass rolig den är att köra när den stått i garaget så här länge 🙂

                            Skickat från min iPhone med Tapatalk

                            #236900
                            edbe
                            Deltagare

                              Passerat 5000mil

                              #236742
                              Koffe
                              Keymaster

                                Äntligen fått på coilovers bak efter att ha kört med originaldämpare sen jag körde sönder en i vintras.
                                Passade på att fetta in krängningshämmarbussningarna bak samtidigt, vilket resulterade i en avdragen bult och precis lagom mängd svordomar. Även detta är nu åtgärdat.
                                Kom dock på i morse när jag skulle ge morsan skjuts att jag aldrig orkade skruva i baksätet när jag var klar. Tror hon var måttligt road av ljudnivån

                                #237714
                                Igge
                                Deltagare

                                  Bara förklara vänligt att “de ä rally”

                                Visar 15 inlägg - 1,756 till 1,770 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.