Visar 15 inlägg - 1,771 till 1,785 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #237107
    t1hero
    Deltagare

      Kom dock på i morse när jag skulle ge morsan skjuts att jag aldrig orkade skruva i baksätet när jag var klar. Tror hon var måttligt road av ljudnivån

      #237108
      t1hero
      Deltagare

        Idag köpte jag en lekkamrat till den

        Varför ha en Subaru Impreza WRX STi när man kan det och en Subaru Impreza WRX STi Type RA Spec-C, dessutom kan man knäcka extra och köra ut post.

        #237715
        Igge
        Deltagare

          Nice! 😀

          Behöver du ett schroth quick fit 4p bälte? 😛

          #237821
          Grovsnus
          Deltagare

            Åkte in häromdagen för att kontrollera ett missljud…
            Missljudet försvann men det konstaterades att det behövdes nya belägg och skivor istället.
            Igår kom serviceansvarige fram och säger att oken är slut de med…
            Men idag plockade jag ut bilrackaren igen med helt nya bromsar (orginal) och slängde till med nya däck också.
            Kändes riktigt skönt att få köra igen 🙂

            (dock tråkigt när en grabb kommer in till firman med sin 05 sti som han haft i 20 dagar, och någon jävel sprayat hakkors över hela sidan på bilen…)

            SSC #1596
            Oyp_Oyp

            #236537
            LegacyLarsa
            Keymaster

              Just nu har jag galet många bilar, men givetvis bara turbobilar, dock kommer en att försvinna..
              ..kvar kommer jag att ha en som är såld ny i Japan, en i USA och en i Europa..

              ..och vad jag gjort idag? bytt växellådsolja, luftat kopplingen och bytt däck på en bil..

              #236800
              isse
              Deltagare

                Har haft lite blandade missljud (klick,klonk,surr mm.) höger fram en längre tid, länge misstänkt hjullagret. Har dock ej varit något tydligt glapp. Tog mig i kragen och bytte lagret igår hemma på garageuppfarten. Gick hur bra som helst tack vare Biltemas verktyg för framhjulslager (nr:191319 pris: 899:-). Den stora fördelen är att man själv kan pressa loss lagret med fjäderbenet på plats i bilen utan att lossa hubben vilket innebär att hjulinställningen ej ändras. Den enda svårigheten kan vara att få loss den yttre lagerbanan som sitter pressad på navet men efter att ha snittat den med dremeln och sedan spräckt den med en vass mejse så gick den enkelt att ta loss utan avdragare eller press. Däremot så kommer bromsoket att behöva helicoil gängor eller ngn annan lösning nästa gång det lossas.

                Helt sjukt vilken skillnad det blev på bilen efter bytet, mycket tystare i kupén inga mysko ljud längre när vägen är gropig, blev dessutom mycket mindre orolig efter vägen när det är spårigt.

                Biltemaverktyget (går garanterat utmärkt att göra en egen variant till en bråkdel av kostnaden)

                Lagerbana efter att den fått smaka på dremel och mejsel

                Vektygskaos efter avslutat jobb…

                #237109
                t1hero
                Deltagare

                  Har haft lite blandade missljud (klick,klonk,surr mm.) höger fram en längre tid, länge misstänkt hjullagret. Har dock ej varit något tydligt glapp.

                  Bra där med byte i tid, mitt rök igår på Mantorp, som tur var under avsvalningsvarv, fälgen gick i oket så det blev tvärstopp ibland (och repor i oket och kanske skador på fälgen), svängde av direkt och fick efter en stund lift med en hjullastare med platform.

                  Men sagan börjar förra lördagen då jag bytte lager (med riktig press och kunnig mekaniker så går det på en timme även när man måste lossa spindeln) på min andra bil, men det var inte lagret som var orsaken utan att navet blivit nedsvarvat vid tidigare lagerras. Beställde genast nav och lager och har tid bokad för byte på onsdag. De blev mycket förvirrade när jag ville laga en annan bil med samma fel. Nu skall de bara kolla om det är samma lager/nav på en spec-c som en sti.

                  #237822
                  Grovsnus
                  Deltagare

                    Fick äntligen tid att spola av bilen.
                    Kan inte finnas mycket kvar av grusvägen i strängnäs, så mycket som min bil hade samlat på sig…

                    SSC #1596
                    Oyp_Oyp

                    #236748
                    Vio
                    Deltagare

                      Fått i växellådan efter att ha lagat den, och sedan kört en runda (för första gången på ungefär ett år)

                      #238227
                      zanoii
                      Deltagare

                        Spolat bort 176 norrlandsmil av insekter från front och takbox, samt pyntat lite:

                        Länk till vinylstickern: http://www.ebay.com/itm/291401207113?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

                        #237823
                        Grovsnus
                        Deltagare

                          Idag har jag bytt till sti-dämpare med h&r sänkfjädrar.
                          Klonket är borta och bilen beter sig alldeles utmärkt på vägen.
                          Ska bara få gjort en hjulinställning i veckan så är detta projektet klart 🙂

                          SSC #1596
                          Oyp_Oyp

                          #237824
                          Grovsnus
                          Deltagare

                            Och idag fick jag gjort hjulinställningen också 🙂
                            Gött att ha det bakom sig med

                            SSC #1596
                            Oyp_Oyp

                            #237230
                            Fladric
                            Deltagare

                              Kul! Hur upplever du fjädrarna? Är sugen på h&r till Legacyn för att få ner den lite 🙂

                              #238405
                              Javiisst
                              Deltagare

                                La på 13raders oljekylare motul 15w50 och cusco filter med magnet I. Bra blev det men knepig och graderna ligger stående på 80° men rullande går den ner till 60 nästan,lite orolig där då jag inte vet vad är bra eller dålig. Har på med termostat men den är så nära grenröret då tror att den står öppen hela tiden. Bilder finns men inte lagt upp.

                                #237716
                                Igge
                                Deltagare

                                  Kanske är läge att göra det lätt att täcka för kylaren vid lugn körning 🙂

                                Visar 15 inlägg - 1,771 till 1,785 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.