Visar 15 inlägg - 1,786 till 1,800 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #238406
    Javiisst
    Deltagare

      Kanske är läge att göra det lätt att täcka för kylaren vid lugn körning 🙂

      Okej men vad är bra normal temperatur ?

      #237825
      Grovsnus
      Deltagare

        Kul! Hur upplever du fjädrarna? Är sugen på h&r till Legacyn för att få ner den lite 🙂

        Jag är helnöjd. Eftersom min bil ska funka till och från jobbet varje dag, året runt så varken vill/kan jag köra hur lågt/hårt som helst. Glömde mäta före och efter, men skulle tippa att den kom ca 3 cm närmre marken.
        Sen är jag nog inte rätt person att ge en korrekt recension, då jag gick från gamla halvdöda wrx originalben till sti-ben med h&r sänkfjädrar på…

        SSC #1596
        Oyp_Oyp

        #237717
        Igge
        Deltagare

          70-90° brukar min oljetempmätare ligga på vid gatkörning 🙂

          Konbana har jag kommit upp i 115° innan jag lugnade mig
          Efter det bestämde jag mig för att skaffa oljekylare, dock inte monterad än 😛

          När jag ändå skriver här kan jag meddela att jag skaffat nya belägg och bromsvätska 🙂

          #238407
          Javiisst
          Deltagare

            70-90° brukar min oljetempmätare ligga på vid gatkörning 🙂

            Konbana har jag kommit upp i 115° innan jag lugnade mig
            Efter det bestämde jag mig för att skaffa oljekylare, dock inte monterad än 😛

            När jag ändå skriver här kan jag meddela att jag skaffat nya belägg och bromsvätska 🙂

            Jag låg på ungefär samma innan kylaren 80-90 på vanlig körning och 110 på banan i mantorp.
            Men nu har jag inte pressat något och testade bara 20 min igår.

            #236865
            Christian S
            Deltagare

              bytt olja och filter då den gick väldigt fett och oren när jag åkte hem ifrån storträffen, drog ca 20 liter mer soppa påvägen hem jämfört med när vi åkte upp.
              har även tvättat bilen vilket jag inte har gjort sedan storträffen:rolleyes: så nu är allt grusdamm och skit som blev när man körde på grusvägen in till banan samt all smuts som blir efter att ha kört ca40 mil i regn bortad—0.o—b

              #237718
              Igge
              Deltagare

                Jag har bytt beläggen och monterat camberbultar fram 🙂
                Även kontrollerat beläggen bak, men de var friska

                #238448
                KingCon
                Deltagare

                  Fått hem den uppdaterade oljepumpen som jag beställde från england. Vet iofs inte om det sitter orginal i idag eller om den redan är bytt men ska lämna in bilen till subaru för byte av kamrem och alla oljor och tänkte att det var lika bra att byta när de ändå är där och skruvar.

                  #238408
                  Javiisst
                  Deltagare

                    Kylare, insugsgrenrör med tgv bortplockad, och såg att dem har redan gjort TGV delete på den. Köpt satsen I onödan. Någon som vill ha? Kostar en del men kan gå med en rimlig pris 🙂

                    #238446
                    Bubben
                    Deltagare

                      Idag har jag monterat min nya dumpventil. Orginal på S-turbo är byggt för att ventilera under vanlig gång vilket gör att man inte riktigt känner när turbon “kickar in”.

                      Började med att slita bort alla extra slangar som står för den överdrivna ventileringen.

                      Lödde ihop en t koppling så att jag får EN slang mellan insug och dumpentilen.

                      På plats. Köpte neoprengummi packning på ark. Krävdes dock två staplade för att det skulle hålla tätt då den endast var 1mm tjock. Drar mycket hårdare lägre ner i varven. 😀 mycket nöjd!

                      #236687
                      abacus
                      Deltagare

                        Fick super bruks för min Subaru idag då jag bet sönder en tand på mitten… Fick akuttid om jag kunde komma på 30 minuter, fixade det på 21. Rotfyllning tog 1 timme… Nu ser jag ut som jag fått en stroke… Bävar för att bedövningen ska släppa och springa omkring med den tillfälliga lagningen….
                        Summa laga aldrig något temporärt om du kan…. Min första rotfyllning vill aldrig ha en till….
                        Om det går fel med tänder äg en Subaru det underlättade för mig…

                        skickat ifrån Samsung Galaxy S6 Edge

                        #238126
                        Tyrfing
                        Deltagare

                          Tagit bort Subbas och tillhörande förstärkare samt fått på lyktor för högertrafik. Nu är det bara backljuset kvar och byte av däck om jag har rätt.

                          Borde hinna med det så länge man inte hamnar på sjukhus igen.:mad:

                          #236653
                          Surbarbro
                          Deltagare

                            Hej!
                            Underbart att se/höra dig på forumet.
                            Välkommen tillbaka.
                            Hoppas att allt är bättre nu.
                            Slå gärna en signal.
                            // Catrine

                            #238127
                            Tyrfing
                            Deltagare

                              Ska se om jag har tid att dyka upp på barkaby träffen annars lär jag dyka upp på någon fikaträff.

                              #237826
                              Grovsnus
                              Deltagare

                                Ska se om jag har tid att dyka upp på barkaby träffen annars lär jag dyka upp på någon fikaträff.

                                Hej Tyrfing!
                                Har helt missat att du bytt till type-r (fattar inte riktigt hur)…
                                Men jag vill se en bild på skapelsen.

                                SSC #1596
                                Oyp_Oyp

                                #238128
                                Tyrfing
                                Deltagare

                                  Får fixa en bild nästa gång jag är och pillar på den, står i farsans garage just nu.

                                Visar 15 inlägg - 1,786 till 1,800 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.