Visar 15 inlägg - 1,831 till 1,845 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #238424
    Bubu
    Deltagare



      Jag har bytt till vinterdäck, det har blivit Nokian Hakka 8.
      En fråga: Vem skulle behålla fälgarna i nuvarande silver och vem skulle lacka om dem till guld? Tack för hjälpen! ?

      #237830
      Grovsnus
      Deltagare

        Jahopp, då var vinterdäcken på igen… Kändes en smula tråkigt när det var 8,6 grader ute och strålande sol.
        Men byter jag inte så kan man ju ge sig fasen på att det blir snöstorm inatt..

        SSC #1596
        Oyp_Oyp

        #237271
        FiddeFuling
        Keymaster

          Har också fått på vinter tassarna, fick bytt olja på ena legacy’n med..

          I år blir de dubbat på bägge legacy bilarna o Imprezan får åka på gamla sletna friktions skit däck.. jag har på känna att de kommer att gå på bredden :D:D:D:D:D

          #237831
          Grovsnus
          Deltagare

            Har väl egentligen inte gjort något MED min subaru idag. Men jag har gjort något FÖR min subaru…
            Eftersom jag är livrädd för dörruppslag så hyr jag numera även parkeringsplatsen jämte min för säkerhets skull 🙂
            (bland icke bilfolk kallar jag den gästparkering för att slippa bli idiotförklarad mer än jag redan är 🙂 )

            SSC #1596
            Oyp_Oyp

            #237929
            Zlasher
            Deltagare

              Suddig bild. Men har lackat den röd istället för grå som den är orginal.

              #237231
              Fladric
              Deltagare

                Idag har jag hämtat ut mina nya grenrör till min nya brukis, en 2006 Outback 3.0R 🙂


                Blir spännande med dessa och ett nytt sportsystem från Simons samt en mappning 🙂

                #238454
                Simonizer
                Deltagare

                  Plockade av toppar och skruvade isär resten av maskinen. Sen skall jag skicka iväg blocket för honing, balansering av vev etc 🙂

                  #236867
                  Christian S
                  Deltagare

                    Idag har jag varit och hämtat bilen på Trollspeed så nu går den på 98 istället för E85 samt att den är mappad för den turbon jag bytte till i vintras.

                    #237723
                    Igge
                    Deltagare

                      Varför byte från sprit och vad för turbo ersatte min? 🙂

                      #236868
                      Christian S
                      Deltagare

                        Varför byte från sprit och vad för turbo ersatte min? 🙂

                        ville slippa byta spridare då jag inte riktigt visste hur långt 1000cc spridare räcker på E85 och sen känns det lite osäkert med tanke på vad som händer på markanden med E85, tex vi på volvo ska ju sluta tillverka bilar som går på det och dom har ju tagit bort miljöklassningen på det så dom har ju höjt liter priset med typ 1kr med dom 2 höjningarna som var nu i vintras.

                        den GT30 nybriden (subaru avgashus med GT30 kompressor och mellandel) som var till salu här på forumet, lite kul för först hade ett par kompisar den i deras bil sen sålde dom den till en här i gbg och sen köpte jag tillbaka den så nu är den tillbaka i garaget igen.

                        #238413
                        koaaN
                        Deltagare

                          Idag har jag varit och hämtat bilen på Trollspeed så nu går den på 98 istället för E85 samt att den är mappad för den turbon jag bytte till i vintras.

                          Vilken effekt hamnade du på? 🙂

                          #237724
                          Igge
                          Deltagare

                            ville slippa byta spridare då jag inte riktigt visste hur långt 1000cc spridare räcker på E85 och sen känns det lite osäkert med tanke på vad som händer på markanden med E85, tex vi på volvo ska ju sluta tillverka bilar som går på det och dom har ju tagit bort miljöklassningen på det så dom har ju höjt liter priset med typ 1kr med dom 2 höjningarna som var nu i vintras.

                            den GT30 nybriden (subaru avgashus med GT30 kompressor och mellandel) som var till salu här på forumet, lite kul för först hade ett par kompisar den i deras bil sen sålde dom den till en här i gbg och sen köpte jag tillbaka den så nu är den tillbaka i garaget igen.

                            Okej! 🙂
                            Den kikade jag med på men insåg att den turbon antagligen var alldeles för laggig för en 2-liters och onödigt stark för mitt standardblock 😛

                            Också nyfiken på effekten, och gärna en kurva så man ser när det kickar igång så att säga, om du har 🙂

                            #236869
                            Christian S
                            Deltagare

                              glömde bromspappret i bilen så kan tyvärr inte lägga upp bild på det men det vart 420Hk och 535Nm (är lite osäker på vridet) så det vart ungefär samma vrid som innan (10-20Nm mer än innan) men 50Hk mer:p

                              det som begränsade effekten var avgashuset på turbon (för högt mottryck) så med nytt avgashus går det att plocka ännu mer effekt:D

                              ska åka upp till garaget någon dag i veckan och hämta pappret samt ta en liten sväng med bilen så man får känna på effekten lite för nu vart det bara transport körnig så pappa som låg bakom med min V40 hängde med.

                              #236620
                              tendency
                              Deltagare

                                det vart 420Hk och 535Nm

                                Trevliga siffror! Monster! d—0.o—b

                                #237306
                                Norbius
                                Deltagare

                                  Grymt, måste vara sjukt kul att köra nu 😀

                                Visar 15 inlägg - 1,831 till 1,845 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.