SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 316 till 330 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    Zkuiser
    Deltagare

Satt på SSC dekalen på framrutan och beställt ny lmm d—0.o—b

Tobben
      Deltagare

Har varit och beställt en LMM men blev förvånad när hon sa att hon ville ha över 3500kr för den eftersom allt jag kan hitta på nätet så kostar den 1500kr men vi får väll se när jag får hämta den. Någon som vet om det stämmer att den e såpass dyr till en WRX-05

som sagt stämmer säkert skulle ha diverse clips för att få tillbaka sidokjolarna och då var det inte alla men ändå så sluta det på 750:- plus att jag tyckte det var ett segt bemötande och segt att få fram saker 😡

t1hero
        Deltagare

Utdelat ett hot mot bromsar och däck.

Grovsnus
          Deltagare

Visserligen igår men,
            fick lägga 4,5 timme på att återställa bilen till den nivå av renhet jag vill ha den i. Tack till verkstadsmekanikerna som både fixade servicen och räddade min eftermiddag från soffliggandet…

Zlasher
            Deltagare

Idag har jag kastat ur orginal pump och moddat dit en walbro 255 l/h soppa pump. Nu vågas det gasas för fullt igen=)
              Mappning om 10 dar:D

johan_gt
              Deltagare

Idag har jag kastat ur orginal pump och moddat dit en walbro 255 l/h soppa pump. Nu vågas det gasas för fullt igen=)
                Mappning om 10 dar:D

Härligt! Vart ska du mappa och vad ska bilen gå på?

Zlasher
                Deltagare

Härligt! Vart ska du mappa och vad ska bilen gå på?

Blir ecutek hos jrm. Jag har funderingar på e85. Men misstänker att jag även behöver större spridare då…

Zipp0
                  Deltagare

Skulle slipat rost och snyggat till gamle Scoobyn idag, men istället fick jag ett brustet avloppsrör i huset, det tackar man för. 🙁

tonfisken89
                    Deltagare

Bytt växellådsolja, så nu rinner där Red Line 75w90NS.

Bara diffen kvar.

Zipp0
                      Deltagare

Avlägsnat 4″ japsdämpare.

Zlasher
                        Deltagare

Idag blev det till att montera bluestuff belägg i fram.
                          Hur många mil brukar ni köra lungt för att slita in nya belägg?

linusniemi
                          Deltagare

Felsökt imprezan idag. Dock inte hittat nåt fel ännu. Suck..

Andersson
                            Deltagare

Blir ecutek hos jrm. Jag har funderingar på e85. Men misstänker att jag även behöver större spridare då…

Du får 30hk på 98 oktan om du inte byter till större spridare.

Garagekungen
                              Deltagare

…hos Musclecars i Södertälje.
                                Det var ”Luftpumpen” som skall hjälpa till med avgasreningen innan motorn (och cattarna) blivit varma som inte snurrade som den skulle.
                                Den går bara ibörjan när motorn är kall, till dess cattarna är varma och avgasreningen går som den skall – sedan står den still…
                                Mats berättade att det inte är ovanligt att den stannar om den blir bromsad ex-vis om den råkar dra in vatten: om man kör i en lite kraftigare vattenpöl eller om det regnar ”satan” och man har lite ”oflyt” (vitsigt va…:rolleyes:) – då bromsas den av vattnet i luften och chippet registrerar detta som ”haveri”.
                                När den väl stannat (och lampan tänds) måste man återställa med datorn för att se om den verkligen gått sönder, eller om man har tur och den bara haft en tillfällig ”broms” som löst ut larmet.

Jag har inte provat att kallstarta än – så svaret får jag nästa gång jag skall ut och åka.

De flesta här har säkert tittat på ”drift-datorn”… eller?
                                Själv visade Mats mig hur det såg ut – det var rätt mycket information som gick att läsa ut.
                                Vore kul att kunna titta på dessa värden själv.

Finns det nåt sätt att plugga in laptop och se dessa värden själv – eller är det endast aukt-Subaru som kommer åt alla dessa värden?
                                :confused:

Janne248
                                Deltagare

…. ingenting… den har ståt i ett garage sedan 8 juli 🙁

Visar 15 inlägg - 316 till 330 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.