› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Vad har du gjort med din Subaru idag?
- Detta ämne har 1,942 svar, 188,266 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 11 månader sedan av
Grovsnus.
-
FörfattareInlägg
-
2 augusti, 2012 kl. 17:17 #237249
FiddeFuling
KeymasterDå var det min tur att kasta in ett inlägg i denna tråd =]
Har idag monterat min nya vinge, en STI modell av något slag.. V5 tror jag men inte helt säker.
Har även fått dit min TurboSmart Hybrid dump. Skall nu försöka sitta still o inte pilla på bilen innan coilover paketet kommer om ca två veckor =]
\\ Mathias
2 augusti, 2012 kl. 19:11 #237334Tobben
DeltagareHåller på att plocka ihop min gröna gt efter lack och idag fick jag dit sidokjolarna, plastinnerskärmarna och stora stänklappar 🙂 och var seriös och lacka skruvskallarna svarta 😉 det jobbiga man har kvar nu att sätta dit är bägge taklist 🙁
3 augusti, 2012 kl. 15:39 #236818johan_gt
DeltagareDu får 30hk på 98 oktan om du inte byter till större spridare.
Enligt deras hemsida står inget om spridare!?
Effekt/vrid: ca 360hk/550Nm
Specifikation:
EcuTek installation och individuell programmering med bredbandslambda etc.
HKS Legamax Premium Cat-back eller Perrin 3″ Cat-back
Perrin 3″ downpipe med dubbla racekatalysatorer
HKS Iridium tändstift HR8
HKS Super Hybrid Panelfilter
Walbro 255l/h bränslepump3 augusti, 2012 kl. 19:53 #236695Andersson
DeltagareEnligt deras hemsida står inget om spridare!?
Specifikation:
Walbro 255l/h bränslepumpJag vet att det står 360 men jag har testat med dom moddarna och jag fick 330.
Dom missade att man bytte från 550 till 423cc på MY08.3 augusti, 2012 kl. 21:38 #237892Zlasher
DeltagareEnligt deras hemsida står inget om spridare!?
Specifikation:
Walbro 255l/h bränslepumpVerkar skumt. Blir kul att se resultatet.
Jag frågade jrm om spridar byte. och de behövs bara när du ska mappa på e85.
Men om man ska mappa på e85 så går det inge bra på vintern?
hur gör du då andersson?Btw kan du ha haft kass soppa? man får ju inte alltid 98 i pumparna.
Fast 30 hk låter sjukt mycket?och vi ses imorgon andersson;)
4 augusti, 2012 kl. 09:47 #236545Subarumicke
DeltagareÄr på Mantorp och det höll ca 5 cm 🙂
Men solen skiner!!4 augusti, 2012 kl. 10:22 #236905Gilarski
Men solen skiner!!Fasiken va det strular för dig, svagaste länken har flyttat från låda till drivaxlarna tycks det som, tror Kvarnis hade några förstärkta liggandes.
5 augusti, 2012 kl. 13:12 #238150linusniemi
DeltagareMonterar coilovers på imprezan just nu 😉
5 augusti, 2012 kl. 21:01 #237164Fladric
DeltagareInte gjort idag men under veckan!
Fick hjälp av matte555 att demontera motorn i min Impreza som jag införskaffat! Köpte den med vetskapen att motorn troligvis var körd men riktigt såhär dålig trodde jag inte den var! 😉 Bilderna får tala för sig själva…Dessutom hade en kolvbult skallrat ut och repat loppet ganska rejält… Kammarna och topparna är även dem skadade av allt flis som åkt runt med oljan :p Så det är nog inte så lönt att försöka renovera det här blocket!
5 augusti, 2012 kl. 21:49 #237585Igge
DeltagareDen där motorn har haft en dålig dag tror jag…
Jag har tvättat motorrummet lite lagom. Någon som vet om packningen för expansionskärlet, eller vad den lilla metallbehållaren kallas, är dyr?
Tänkte lossa på skruvarna, blästra och lacka då den börjat få en fin rostbeläggning.Märkte även att jag lyckades beställa fel bromsskivor bak, verkar vara fel i brembos rek.tabell 🙁
6 augusti, 2012 kl. 03:46 #237500adam.b.w
Deltagareåker om en liten stund till trollspeed för att mappa om bilen 🙂 de ska bli kul å se vad dom hittar på denna gången:)
6 augusti, 2012 kl. 15:40 #237477Deleterious
DeltagareRullade genom besiktningen idag utan anmärkning \o/
6 augusti, 2012 kl. 17:21 #236609STIred
Blir inte förvånad att pimpmyride subarun rasat en drivaxel, den ska ju inte köras bara ställas ut 😀 😉
Skämtosido, jävligt surt hoppas du tog dig hem iaf. Skulle slagit en pling och kunde kanske kommit upp med en reservaxel.
/r
6 augusti, 2012 kl. 19:17 #236546Subarumicke
DeltagareBlir inte förvånad att pimpmyride subarun rasat en drivaxel, den ska ju inte köras bara ställas ut 😀 😉
Skämtosido, jävligt surt hoppas du tog dig hem iaf. Skulle slagit en pling och kunde kanske kommit upp med en reservaxel.
/r
hehe, det löste sig blev lite fält meck som vanligt.Har fått hjälp av Kvarnis så drivaxlar är på G d—0.o—b
Det tråkigaste var att man inte fick någon tid på snik bilen 🙁
men nästa gång så ska jag köra med riktiga drag radials, och inte r-däck+ traila ner bilen. för jag måste få en tid på den.
6 augusti, 2012 kl. 23:06 #237121Patrick P931
DeltagareFinns det nåt sätt att plugga in laptop och se dessa värden själv – eller är det endast aukt-Subaru som kommer åt alla dessa värden?
:confused:Kolla open source tråden. Varning utfärdas dock för att det är extremt beroendeframkallande. 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.