› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Vad har du gjort med din Subaru idag?
- Detta ämne har 1,942 svar, 188,266 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 11 månader sedan av
Grovsnus.
-
FörfattareInlägg
-
9 augusti, 2012 kl. 21:21 #237438
Subaru-Calle
DeltagareHåller på och ger min skönhet lite polering och vaxning 🙂
Ända bekymret är ju detta förbaskade väder .. Har nämligen inte tillgång till nått bra garage 🙁
Men de börjar arta sig , bilder kommer 🙂10 augusti, 2012 kl. 06:20 #237390Arson
DeltagareKörde PlastiDip på frontläppen igårkväll. Blev bra finnish, förutom där en prick som knappt syns där en fluga fick för sig att landa innan det torkat :p
Testade även att dippa frontemblemet i grillen med gott resultat, men det tar jag nog bort inom kort 🙂
11 augusti, 2012 kl. 02:53 #237754Grovsnus
DeltagareBlev en nattlig kontroll av lack, däck och rutor i skenet av brandkårens strålkastare… verkar ha klarat sig, får dubbelkolla när det ljusnar.
(andra gången på tre månader som någon sätter eld på en bil parkerad inom tio meter från min…)11 augusti, 2012 kl. 11:36 #238151linusniemi
DeltagareBlev en nattlig kontroll av lack, däck och rutor i skenet av brandkårens strålkastare… verkar ha klarat sig, får dubbelkolla när det ljusnar.
(andra gången på tre månader som någon sätter eld på en bil parkerad inom tio meter från min…)åh fyfan, vilken jävla otur 😮 kollat ännu om det blivit nå skador?
själv lyckades man rasa diffen på imprezan d—0.o—b
11 augusti, 2012 kl. 11:53 #237755Grovsnus
Deltagareåh fyfan, vilken jävla otur 😮 kollat ännu om det blivit nå skador?
själv lyckades man rasa diffen på imprezan d—0.o—b
Den klarade sig 🙂 Funderar dock på att hitta nåt nytt ställe för bilen om nätterna…
11 augusti, 2012 kl. 11:56 #238152linusniemi
DeltagareDen klarade sig 🙂 Funderar dock på att hitta nåt nytt ställe för bilen om nätterna…
skönt att höra! 🙂 joo de tycker jag låter som en bra idé 🙂
11 augusti, 2012 kl. 14:37 #236573Manor
DeltagareIdag gjordes vinterhjulen helt rena inklusive i eker-groparna sett från insidan. Därefter så polerades de med en minipolermaskin kopplat till min luftkompressor med Glare Professional Polish.
De blev fina och kommer förhoppningsvis vara lätta att tvätta i vinter :).
11 augusti, 2012 kl. 15:53 #237028t1hero
DeltagareCarbotech XP8 har monterats i mitt taklösa garage.
Oken borde målas om, föregående ägare verkar ha haft järnhänder, och satt shimsen åt fel håll (det är en stor fet pil på den, undrar vad den betyder…) och slarvat bort ett shims (bak så det gör säkert inget)
Knappt 1mm slityta var det kvar på ett av beläggen, så bytet var i grevens tid.
Glömde en bild:
För att inte riskera att skada varken kolvdamasken (eller vad gummiguttan kan heta) eller repa skivan så pressar jag fast beläggen mot oken med tång. (gillar inte att bända med skruvmejsel)12 augusti, 2012 kl. 09:41 #236662abacus
DeltagareTvättat bort allt Gotlands kalk damm som låg som en slöja över hela bilen, så den blänkte fint när man stog i kön till Gotlands färjan.
Nu bär det av till fastlandet och storstan efter en grymt härlig vecka hos morföräldrar med
”all inclusive” 🙂Skicka ifrån min Samsung galaxy tab2
12 augusti, 2012 kl. 17:02 #236839Christian S
DeltagareFör att inte riskera att skada varken kolvdamasken (eller vad gummiguttan kan heta) eller repa skivan så pressar jag fast beläggen mot oken med tång. (gillar inte att bända med skruvmejsel)
en sån här är kanon att ha när man byter belägg http://www.biltema.se/sv/Bil—MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Broms/Bromskolvsverktyg-19287/
12 augusti, 2012 kl. 18:37 #237029t1hero
Deltagareen sån här är kanon att ha när man byter belägg http://www.biltema.se/sv/Bil—MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Broms/Bromskolvsverktyg-19287/
Klämde på en i veckan, men tyckte det var onödigt skrot i verktygslådan. Men när motstående kolvar ploppade ut när jag klämde med polygripen önskade jag att jag hade handlat. Det är svårt att operera två polygriper samtidigt, men det går om man är envis.
13 augusti, 2012 kl. 18:25 #237932pettsun
DeltagareHade tid över efter jobbet så monterade krängare bak från en STI på Forestern, tog sedan och sprutade på lite färg på baklycktorn och bort med emblem samt chromlisten i nederkant på luckan. Blir att testa köra plast dip på grålisten under rutan sen nån dag.
blev inte allt förnöjd med resultatet på lysena men det får duga så länge
13 augusti, 2012 kl. 18:45 #237756Grovsnus
DeltagareHade tid över efter jobbet så monterade krängare bak från en STI på Forestern, tog sedan och sprutade på lite färg på baklycktorn och bort med emblem samt chromlisten i nederkant på luckan. Blir att testa köra plast dip på grålisten under rutan sen nån dag.
blev inte allt förnöjd med resultatet på lysena men det får duga så länge
Riktigt najs det där. går själv i funderingar att svärta ner baken på min..
Hur gjorde du med de två fixeringshålen bakom ”forester” emblemet?Tycker du ska se över alternativet att foliera ”alu”-listen under bakrutan… kostar knappt något, plus att det flyter ihop bättre med lacken. Över ett år sedan jag gjorde det på min (för 200 kr) och färgskillnaden på vinylen mot lacken är fortfarande obefintlig
13 augusti, 2012 kl. 19:31 #237933pettsun
Deltagarehålen finns där 🙂 visste inte att emblemet hade ”styrningar”. Kanske blir ett lackat emblem eller nå, är inte riktigt säker hur jag ska göra. Är då inte speciellt sugen på att svetsa igen hålen och lacka luckan. Känns som lite för mycket arbete och pengar för att bara få bort ett emblem 🙂
13 augusti, 2012 kl. 21:02 #237166 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.