SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 376 till 390 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    Sjögren Racing
    Deltagare

Vägde dom nya fälgarna, 7kg för en 17″ är ju ganska så lätt! 🙂

Gyver
      Deltagare

Startade upp den efter nästan exakt 1 års stillastående 🙂
        Nyrenoverad motor, inga läckage, inga felkoder, det rykte bara en del från värmebandaget som det skall göra i början 🙂 Lät den komma upp i temp och stängde sedan av den efter en stund, ut med mineraloljan och oljefiltret, sedan påfyllning med motul 300v och nytt oljefilter igen.

Tvättade av den också senare och nu står den parkerad hemma på gatan 😀 Så jävla lättad.

/David

Gilarski
        Deltagare

Startade upp den efter nästan exakt 1 års stillastående 🙂
          Nyrenoverad motor, inga läckage, inga felkoder, det rykte bara en del från värmebandaget som det skall göra i början 🙂 Lät den komma upp i temp och stängde sedan av den efter en stund, ut med mineraloljan och oljefiltret, sedan påfyllning med motul 300v och nytt oljefilter igen.

Tvättade av den också senare och nu står den parkerad hemma på gatan 😀 Så jävla lättad.

/David

Grattis 🙂

Gyver
          Deltagare

Grattis 🙂

Tack 🙂

Zlasher
            Deltagare

Inte idag, men i helgen så monterade jag stålomspunna bromsslangar.
              Blev lite surt efter att man luftat alla 4 oken, tryckt på däcken igen och rullat ur garaget upptäckte att ett läckage uppstått;(
              Var bara att börja om;/

Grovsnus
              Deltagare

Idag har jag upptäckt att vänster bakstötdämpare har gett sig, 200 mil klarade den sig…
                Blir till att spendera sista semesterdagen imorgon med att åka till lokala verkstaden och kräva ännu ett byte på garanti… fan…

Mumin
                Deltagare

Hämtade min bil idag från Jrm och satan var det rör på sig 😉 jag är hel nöjd hatten av för gubbarna på Jrm!!!

Zlasher
                  Deltagare

Hämtade min bil idag från Jrm och satan var det rör på sig 😉 jag är hel nöjd hatten av för gubbarna på Jrm!!!

Grattis:D
                    Är så najs att få bilen mappad, blir ju som en helt annan bil:D

timpO
                    Deltagare

Fasen va najs!!! Och intecoolern funkar bra? =)

Själv drog jag dit topparna till motorn igår, fasen vad härligt det kändes =)

Bara vänta på sista prylarna som ska komma vid månadsskiftet så man kan börja hinka i maskineriet och sen invänta mappningen den 12e september 😀

Joakimgabrielsson
                      Deltagare

Ska hämta min bil i dag hemma hos Per Johansson. citat Per ”Den går riktigt j……”! Vi hamnade på 370 hk. Laddar 1,55. Känner mig som en skolpojke som precis ska få sin första kyss. Dessutom av skolans fräschaste brud. Blir till att montera nya navet och ratten innan jag vrir om nyckel också….. Sen kommer nog min nya Seibonhuv och en kolfibergrill nästa vecka.

Gyver
                        Deltagare

Nice!

Detta låter lovande för mig också, är i södertälje just nu och väntar på att dem ringer upp när dem har mappat klart min också 😀

BlåMes
                          Deltagare

Nice!

Detta låter lovande för mig också, är i södertälje just nu och väntar på att dem ringer upp när dem har mappat klart min också 😀

Synd att du inte sa något tidigare då jag både bor och jobbar i södertälje! Hade ju velat se din bil!

Gyver
                            Deltagare

Synd att du inte sa något tidigare då jag både bor och jobbar i södertälje! Hade ju velat se din bil!

Ska tvätta av den och ta lite bilder imorgon tänkte jag 😉

Förövrigt så går den som en skållad råtta nu känns det som! Jimmy sa att den går betydligt snålare nu än förr på den gamla mappen. Nu laddar den 1,45 bar med vf28`an, efter det så började den bara pumpa varmluft. Grundtrycket är höjt något på spridarna. Väldigt nöjd måste jag säga! 🙂 Uppskattad effekt minst 320hk, tack vare originalintercoolern enligt dem.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Mumin
                              Deltagare

Kul att höra att allt gick bra;) nu har jag kört upp en tank redan 😉 gick fort från Sthlm till Falun!! Timpo ic sitter som en smäck 😉

Gyver
                                Deltagare

Kul att höra att allt gick bra;) nu har jag kört upp en tank redan 😉 gick fort från Sthlm till Falun!! Timpo ic sitter som en smäck 😉

Ja detsamma 🙂
                                  Hämtade avgassystemet nu, tack.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Visar 15 inlägg - 376 till 390 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.