› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Vad har du gjort med din Subaru idag?
- Detta ämne har 1,942 svar, 188,266 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 11 månader sedan av
Grovsnus.
-
FörfattareInlägg
-
24 augusti, 2012 kl. 16:03 #238058
BjorneJ
Idag har jag monterat följande på bilen.
Nu låter det lite mer om den.24 augusti, 2012 kl. 17:40 #236769Mumin
DeltagareJa detsamma 🙂
Hämtade avgassystemet nu, tack.Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Jag kanon att du hitta! Då får du pussla ihop det så gott det går 😉
24 augusti, 2012 kl. 21:43 #237335Tobben
Deltagare25 augusti, 2012 kl. 06:37 #236715challe
DeltagareVackert d—0.o—b
25 augusti, 2012 kl. 08:02 #237336Tobben
DeltagareTack 🙂
25 augusti, 2012 kl. 08:41 #237464Gyver
DeltagareJa verkligen, dem där fälgarna passar grymt bra på bilen Tobben d—0.o—b
26 augusti, 2012 kl. 13:25 #237934pettsun
DeltagareMonterade d2 coilovers. men såg nu i efter hand att jag måste sänka den mer bak, nån som har nå bra tips hur man alla mäta för att se så den är lika hög fram som bak?
Drog också på lite plast dip på fälgarna, blev inte jätte bra
]
26 augusti, 2012 kl. 14:27 #237167Fladric
DeltagareSåg jäkligt cool ut tycker jag! 🙂
Har lagt underedesmassa på min vinterbil, kladdigt och mysigt men ska väl förhoppningsvis skydda bättre än ren plåt! :p
26 augusti, 2012 kl. 14:37 #236770Mumin
DeltagareMercsol har jag på mina d2 ben. Kört 3 vintrar och hår fortfarande att justera 😉
27 augusti, 2012 kl. 17:25 #237465Gyver
DeltagareÅkte till regbesiktning med bilen, slutade med att jag måste skaffa intyg från generalagenten på motoreffekt och vikt:-( besiktningskontrollanten menade även att jag tydligen saknar en ”typskylt” på högra fjäderbenstornet. På vänstra så sitter ju en skylt med chassienummer, motorkod, färgkod osv, men vikt är inte angivet på den. På högra tornet så finns det plats för att montera en liknande skylt men man ser klart och tydligt att det aldrig har suttit en sådan från fabrik, men inte om man är besktningskontrollant tydligen och tar sig en snabb titt för att sedan verka tvärsäker på sin sak. Bemödade sig inte ens att ta en extra titt. Fick en anmärkning ”typskylt saknas” förutom motoreffekt då. Ringde upp generalagenten för subaru och han menade på att vissa bilar, speciellt japanmodeller fick aldrig sådana skyltar. Det var bara europamodeller som fick det, omöjligt att fixa med andra ord. Den enda den skulle innehålla enligt kontrollanten var viktsiffrorna tydligen. Kontaktade besiktningsstationen igen och lämnade nummer till generalagenten så besiktningsmannen själv kunde få tala med generalagenten och förstå läget. Sedan ringde han upp och sa att ”njaa… Det räcker om du fixar papper via generalagenten på vikten. Men jag vill att du monterar en till metallskylt någonstans på bilen med chassienumret…” Wtf!? Klarar man inte av att erkänna att man sett fel liksom… Lika bra att fixa det så blir han nöjd och släpper förbi den, men jäklar vad sur man blir på sådana stolta nissar… Det var aldrig på tal om ett extra chassienummer under besiktningen eller att det står att det saknas i protokollet. Ursäkta om jag låter som en kärring men var tvungen att skriva av mig… 😉
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
27 augusti, 2012 kl. 17:31 #237337Tobben
Deltagaretråkigt med paragrafryttare 🙁
28 augusti, 2012 kl. 08:45 #237466Gyver
Deltagaretråkigt med paragrafryttare 🙁
Speciellt när dem kryddar till det genom att ha stort ego;)
28 augusti, 2012 kl. 12:05 #236602FeA
Deltagare…inte idag dock, men i lördags, vart det lite konbanekörning med Challenge på Lunda flygfält.
Slutade med en andra plats efter en GT3’a 🙁
Hade jag haft pengarna så hade jag lätt bytt boxerkärra, faen så gött dom går!Här är resultatlistan:
http://challenge.nu/resultatlunda.aspVar även en STi -04 med, som inte var medlem på forumet eller klubben. Tipsade han givetvis om att gå med och följa med på några (kon)banträffar. Får se om han dyker upp 🙂
28 augusti, 2012 kl. 12:22 #236832Steewe
Deltagare…inte idag dock, men i lördags, vart det lite konbanekörning med Challenge på Lunda flygfält.
Och jag var iväg till Vårgårda Flygfält och körde lite konbana tillsammans med Hondaklubben. Slutade 2a efter en elak kompressorladdad Speedster på 900 kg, skilde en del i tid men jag körde vara 2 rundor, sen började IC-slangen att skjuta isär hela tiden.
28 augusti, 2012 kl. 12:49 #237467Gyver
DeltagareFyfan vad tråkigt, jag hade blivit helt skogstokig på en sådan idiot.
Som sagt så ska det inte sitta någon skylt på högra fjädertornet på en JDM bil, jag har kikat på flera (både Type R och RA) och ingen har det.
Jo det var hyffsat svårt att hålla minen och fortsätta med god ton då detta var den första saken han kollade på när besiktningen börjat. Blir väl att jag fixar en liten smal bricka med chassienummret som jag monterar undanskymt i bagageutrymmet.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.