› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Vad har du gjort med din Subaru idag?
- Detta ämne har 1,942 svar, 188,266 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 11 månader sedan av
Grovsnus.
-
FörfattareInlägg
-
28 augusti, 2012 kl. 18:39 #237030
t1hero
DeltagareKöpt och bytt bromsvätska.
Knallar in hos MC handlarn.
-Hej, vad kan jag hjälpa er med?
-Jag vill köpa bromsvätska.
-Ah, RBF 600, hur mycket?Det visade sig att vätskan i systemet var lika gul och fin som den jag fyllde på förutom en gråaktig sörja precis ute i oken.
Det gick ju tyvärr inte att suga ur all vätska i behållaren, det är ju en flottör ivägen, och en liten sil men den gick att pilla bort.Det hela tog 4h vilket var lite för mycket. Jag behöver en domkraft som når in till lyftplattan bakom oljetråget och samtidigt går att pumpa upp (min får man börja med minipump med armen uppochned), mätte på biltemas race och där får man en cm slaglängd de första pumpen, alla som håller måttet väger >40kg och är inte så intressanta för mig som parkeringsmekar.
29 augusti, 2012 kl. 19:13 #238008JohanLofgren
DeltagareBeställde just precis hem lite godis; mudflaps, blinkers och en ny momo växelspaksknopp! Bara lackering av fälgarna kvar nu också så!
29 augusti, 2012 kl. 19:34 #237898Zlasher
DeltagareBeställde just precis hem lite godis; mudflaps, blinkers och en ny momo växelspaksknopp! Bara lackering av fälgarna kvar nu också så!
Sweet, inte funderat på att plasti dippa fälgarna istället?
30 augusti, 2012 kl. 04:56 #237501adam.b.w
Deltagareny huvudenhet så nu har man dvd och hela köret i bilen 🙂
d—0.o—b30 augusti, 2012 kl. 10:52 #237935pettsun
DeltagareOrkade inte börja göra en ny tråd ang de här.
Tänkte beställa dehär scoopet http://viewitem.eim.ebay.se/Bonnet-Scoop-STi-0102-Subaru-Impreza-Bugeye-WRX-Vent/250665924303/itemScoop från 02-03 STI passar min bil. då borde väll detta scoop passa? är det samma 01-03?
30 augusti, 2012 kl. 14:52 #238009JohanLofgren
DeltagareSweet, inte funderat på att plasti dippa fälgarna istället?
Ja, det är en möjlighet! Men har en polare vars far har egen lackfirma så har förhoppningar på att få en del rabatt 🙂
30 augusti, 2012 kl. 18:37 #237016Garagekungen
DeltagareHar petat lite med nya fästen för ljusboxen.
Hella´s fästen rostade 😡 och när jag nu fick ny front (pga sprickor i den gamla) tidigare i somras så hade fästena helt rostat sönder.Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och bearbetat ett par M10x30 A4 bult som jag putsat av i fräsen så att gafflarna (kulleder, stag och gafflar hade redan bytts till syrafast RF) på stagen från ljusboxen skall passa.
Återstår bara att kapa till nya stag (M4 gängstång A4) då avståndet blev 12mm längre än på den gamla fronten.
De ”nya” fästena sitter nu på plats (känns alltid lika trevligt att sätta borrmaskinen i nya karossdelar… :eek:).
Ni som kommer till Emmaboda i slutet av september få möjlighet att ge er bedömning på jobbet.
😉30 augusti, 2012 kl. 19:46 #237434Quackpack89
DeltagareHehe har varit lite dålig å hålla koll på forat de sista 😉 hehe tack så mkt! Har nog inte lyckats å se din lika ofta e jag rädd :/ vart bor du i stan ?:P
Den är sinnessjuk snygg din bil, ser den rätt ofta då jag antar vi är typ grannar 😛
30 augusti, 2012 kl. 20:39 #237577timpO
DeltagareFick precis veta att mina deatscherks-spridare, perrin-fuelrails, grimmspeed-termostat, gates kamremskitt ligger och väntar på att bli upplockade =) Fick också veta att motorfästena är skickade! En riktig skitdag vände och blev något helt annat! Får se om det blir uppstart nästa vecka!!!!! ;D
31 augusti, 2012 kl. 07:45 #237983Joakimgabrielsson
DeltagareBilen varvade inte över 4000 varv. Högg och hade sig, Tog ur bränslefiltret och ersatte med en slang från gräsklipparn för att veta att jag inte slänger in ett nytt filter för 1400 kr i onödan. Fy drulen vad den går! Nu blir det ett nytt filter. Man vill ju inte sätta igen spridarna.
Någon som har en frontläpp till -07 liggandes?
31 augusti, 2012 kl. 14:53 #237899Zlasher
DeltagareJa, det är en möjlighet! Men har en polare vars far har egen lackfirma så har förhoppningar på att få en del rabatt 🙂
Ah på det viset så är ju lack svår slaget:D
31 augusti, 2012 kl. 14:58 #237936pettsun
DeltagareMonterade nyss in en bredbandslambda och Airfule mätare av märket Innovate LM-1. AFR ligger och pändlar mellan 14.3-14.6 på tomgång. Men nått verkar vara galet. Trycker jag full gas på trean så får jag upp ”Error 8 Sensor timing”. Den fungerar tills jag ger massa ladd.
Sensorn är placerad i muttern som sitter på downpipen just efter turbon. Är det för nära?31 augusti, 2012 kl. 15:25 #23733831 augusti, 2012 kl. 15:48 #236941goffemannen
DeltagareMonterade nyss in en bredbandslambda och Airfule mätare av märket Innovate LM-1. AFR ligger och pändlar mellan 14.3-14.6 på tomgång. Men nått verkar vara galet. Trycker jag full gas på trean så får jag upp ”Error 8 Sensor timing”. Den fungerar tills jag ger massa ladd.
Sensorn är placerad i muttern som sitter på downpipen just efter turbon. Är det för nära?Det är lite nära men det ska funka även om den sitter där tycker ja. Bara det att den slits mkt fortare iom det blir så varmt.
/ David J – Superior Media
31 augusti, 2012 kl. 16:21 #237019Gystompa
Sensorn är placerad i muttern som sitter på downpipen just efter turbon. Är det för nära?Säker på att den inte heter Lc-1? Det är ett litet problembarn från Innovate. Men enligt dom själva så beror det på felkopplingar av kunderna.
Läs igenom instruktionerna noga och se över att du satt kablarna på rätt ställen.
Spec jorden, det ska vara bra jordat.Mvh
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.