› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Vad har du gjort med din Subaru idag?
- Detta ämne har 1,942 svar, 188,266 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 12 månader sedan av
Grovsnus.
-
FörfattareInlägg
-
18 september, 2012 kl. 21:14 #237173
Fladric
DeltagareÄntligen är den vid liv! Efter några svettiga minuter då startmotorn inte ville dra runt motorn så löste det sig med ett annat, fräschare batteri 😉 Går som den ska förutom att den misständer på 2:a cylindern när den får laddtryck, antar att det är antingen en taskig tändspole eller ett dåligt stift då jag inte bytte dem :p
19 september, 2012 kl. 15:21 #237174Fladric
DeltagareJo, jag har som börjat gilla den mer och mer!
Sen är det en skön känsla när bilen startar efter att motorn varit ute 😉20 september, 2012 kl. 21:08 #237236kleinis
DeltagareSatt dit nyrenoverade bromsok på kompisens impreza började med att byta drivknutsdamask också,
Men var rätt svårt att slutföra detta då ”klantbörsen” i linköping glömde bort att det vad den yttre och inte den inre då det tog mer än en vecka att få hem damasken från Helsingborg.Ja det är ju bara och vänta på en ny igen
Rekommenderar varmt att beställa delar från England billigare och snabbare leveranser 😛21 september, 2012 kl. 08:05 #237984Joakimgabrielsson
DeltagareNy huv och ny grill…. Har även satt dit ett par BC coilisar och köpte till extenders som tittar upp upp bakom baksätet. Nu går det ställa hårdheten mycket smidigt. Ser rätt fränt ut också! Vad kör ni på för hårdhetsinställningar?
21 september, 2012 kl. 10:51 #237562dejfan
Deltagarebesiktade GT’n idag med blankt papper för andra året irad 🙂
21 september, 2012 kl. 14:56 #236841Christian S
DeltagareHar även satt dit ett par BC coilisar och köpte till extenders som tittar upp upp bakom baksätet. Nu går det ställa hårdheten mycket smidigt. Ser rätt fränt ut också! Vad kör ni på för hårdhetsinställningar?
det beror ju vad man har för coilovers samt vad det är för fjädertal på fjädrarna, jag kör på mjukaste på min men det är stenhårt ändå :rolleyes:
21 september, 2012 kl. 18:36 #237985Joakimgabrielsson
Deltagaredet beror ju vad man har för coilovers samt vad det är för fjädertal på fjädrarna, jag kör på mjukaste på min men det är stenhårt ändå :rolleyes:
Har 30 lägen. Kör också på mjukast. Behagligare vid vardagskörning. Men hårdar till det vid go landsväg. Lite mjukare i fram dock.
22 september, 2012 kl. 17:14 #237586Igge
DeltagareDrog äntligen ur baksätet för att få ordning på fällningsmekanismen (har funnit på min att göra-lista sedan juni…)
Som det visade sig var inget trasigt, utan flärpen var bara väldigt väl undanpillad.
Sedan passade jag på att dekaltrimma mitt mobilskal 😀
23 september, 2012 kl. 12:47 #236592andreaswrx
DeltagareHar 30 lägen. Kör också på mjukast. Behagligare vid vardagskörning. Men hårdar till det vid go landsväg. Lite mjukare i fram dock.
jag kör på lite under hälften rebound, blir riktigt bra då, jag åker lite mjukare bak…
24 september, 2012 kl. 06:26 #237986Joakimgabrielsson
Deltagarejag kör på lite under hälften rebound, blir riktigt bra då, jag åker lite mjukare bak…
Ok. den blir kanske lite överstyrd om man har mjukare i fram. Känns som styrningen reagerar bättre.
24 september, 2012 kl. 10:36 #236593andreaswrx
DeltagareOk. den blir kanske lite överstyrd om man har mjukare i fram. Känns som styrningen reagerar bättre.
handlar ju mkt om vad du har för fjädra, om det är progresiva eller inte,
Mjukare fram gör ju bara att baken kommer fortare, och det går åka mer på sladd utan att få ner fästet,
hårdare bak innebär mindre släpp på framhjulen vid gaspådrag,
mjukare fram innebär även att det bromsa bättre när man flyttar vikten framåt, men att baken kommer med,25 september, 2012 kl. 20:34 #237759Grovsnus
DeltagareHämtat ut pärlan från polering och vaxning.
Så det jag gjort är inte mycket, förutom stått som ett mongo i regnet och avnjutit skådespelet när vattendropparna rinner av huven…27 september, 2012 kl. 15:37 #237036t1hero
DeltagareTankat 30% E85, det hjälpte mot CO Halt tomgång (från 0,5 till 0,0), men CO Halt förhöjd tomgång påverkades inte (fortfarande 0,5).
Dessutom tändes motorlampan med felkoden Transmission Bank 1 too lean.Nu när jag spätt ut spriten med 40l blyfri98, kan man släcka felkoden med obd2adapter och androidprogramvara?
27 september, 2012 kl. 16:13 #238048andreasivarsson
DeltagareDu bör kunna släcka felkoden med obd2adapter och mobil. Funkade iallafall att släcka felkoder på min bil så.
27 september, 2012 kl. 17:17 #237037t1hero
DeltagareDu bör kunna släcka felkoden med obd2adapter och mobil. Funkade iallafall att släcka felkoder på min bil så.
Minns du vilken app?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.