› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Vad har du gjort med din Subaru idag?
- Detta ämne har 1,942 svar, 188,266 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 12 månader sedan av
Grovsnus.
-
FörfattareInlägg
-
14 oktober, 2012 kl. 00:23 #238163
BrOtTaRe
DeltagareIdag/igår så blev det av med dom gamla coiloversena och på med dom nya, samma sköna väghållning fast lite högre än tidigare:D
14 oktober, 2012 kl. 14:52 #236699Andersson
DeltagareBerätta gärna mer.. varför så länge?
Två verkstäder blev en större men ej riktigt färdigbyggd än. Fem av sex fick sluta eller blev uppsagda. Den sjätte som är den enda ”Subaruteknikern” i Kalmar blev pappa mitt i bytet och en av de som slutade skruvade isär motorn och oljekylaren fel som inte blev tät och efter 2,5veckas körning va det olja i kylarvattnet. Den sjätte hade semester tre veckor till så den har bara stått där inne utan att någon haft kunskap eller tid att skruva med den.
Så först körde jag ~900mil med en av lillebrors bilar. När jag lämnade in den andra gången fick jag en Chevrolet Spark LS 430mil, XV diesel 385mil (XV får 5 rattmuffar av fem möjliga av mig) BRZ fyra dagar och till sist en ny CR-V 95mil. Så nu får vi tro den nya motorn håller, har inte behövt betala något och gratis bil hela sommaren 😉14 oktober, 2012 kl. 14:59 #236700Andersson
DeltagareGÖTT! då slipper du köra jänkare nu då, eller du kanske började tycka om den:D
Ja men den hade jag bara de sex första veckorna, jäkligt smidig att parkera den tog ju bara en halv parkeringsruta 😉 Sen började man ju komma i tid till jobbet när man fick XVn för den andra fick man ju åka till jobbet med dagen innan för att komma i tid 🙂
14 oktober, 2012 kl. 17:03 #237039t1hero
DeltagareTagit bort downpipen, meningen var att jag skulle hunnit sätta dit en annan men skruvarna på undersidan satt fast hårt och var lite (underdrift) svåra att komma åt. Syrran räddade det hela genom att ligga under bilen och hålla blocknyckeln på plats medan jag tog i från ovansidan, det blev en bra kombination av styrka och kontroll.
Hoppas det går bättre att sätta dit den med katalysator imorgon.Problemet med varggängorna på dp var att man är tvungen att skruva dit den klockan4 först då skallen är så bred att den inte går att gänga i rakt annars, med den i rätt gängor gick den nästan att skruva hela vägen med fingertopparna.
Mitt andra garage:14 oktober, 2012 kl. 17:47 #236574Manor
DeltagareVinterhjulen sitter nu på (dubbfria vinterdäck), och sommarhjulen väl rengjorda och upplagda på hyllan :).
14 oktober, 2012 kl. 19:28 #237760Grovsnus
DeltagareVintersulor på här med. Sommardäcken hade gått från slitna förbi gränsen för vad som står i lagboken till direkt dumdristiga…
Ska bli skönt att köra rondeller med lite mer hastighet igen 🙂17 oktober, 2012 kl. 14:31 #236663abacus
DeltagareVar och till besiktningen och fick kärran godkänd, var mera av att rulla igenom… Bes killen var mera imponerad av bilen.. Dock undrade han vars alla evos har tagit vägen…
Sa åt han att dom nog kör Subaru numera… Vilket resulterade i asgarv..Skönt med blanka papper..
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
17 oktober, 2012 kl. 16:52 #237040t1hero
DeltagareFått punka igen…. Denna gång tjocka glasskärvor förra gången spik. Bara en månad sedan… Samma däck…
Köpte även biljett till teknikensvärlds trackday i helgen, hoppas det går att laga däcket så jag slipper åka volvo.
17 oktober, 2012 kl. 19:47 #237180Fladric
DeltagareHar bytt avgassystem på Legacyn ikväll då den ska besiktas i början av nästa vecka. Sen blir det väl att ställa den i ide tills våren 🙁
18 oktober, 2012 kl. 16:51 #237041t1hero
DeltagareSkruvat dit ett lagat bakdäck, 290:- fattigare men redo för trackday.
Fyllt på glykol, fyller och fyller vips så var behållaren full, men bokstaven F står tydligt halvvägs upp på behållaren…. 😮
Tur att verktygslådan är full med biltemaprylar:
21 oktober, 2012 kl. 20:36 #237181Fladric
DeltagareHar bytt till vinterdäck på Imprezan då temperaturen börjat krypa under nollan även mitt på dagen 🙂 Och har även upptäckt att kylaren läcker, nån som har en liggande till en billig peng? 😉
22 oktober, 2012 kl. 15:34 #236701Andersson
DeltagareSkruvat dit ett lagat bakdäck, 290:- fattigare men redo för trackday.
Fyllt på glykol, fyller och fyller vips så var behållaren full, men bokstaven F står tydligt halvvägs upp på behållaren…. 😮
Tur att verktygslådan är full med biltemaprylar:
Det är bara att trycka in en liten ”plastflärp” och lyfta behållaren rakt upp och gå o tömma den, behövs inga verktyg till det 😉
23 oktober, 2012 kl. 06:08 #237042t1hero
DeltagareDet är bara att trycka in en liten ”plastflärp” och lyfta behållaren rakt upp och gå o tömma den, behövs inga verktyg till det 😉
Jo, jag tänkte göra så men blev rädd för eventuella slangstrul.
I dag har jag besiktigat igen, denna gång med katalysator, då gick det bättre. Äntligen!
25 oktober, 2012 kl. 05:20 #238113Tyrfing
DeltagareKört på ett rådjur 🙁 tur nog i låg hastighet,
såg ingen skada på bilen (rådjuret sprang iväg med det är anmält)
men ska ut och dubbelkolla under lunchen.Inte direkt hur man hade förväntat sig morgonen till jobbet. :-/
27 oktober, 2012 kl. 09:20 #236843Christian S
Deltagarebesiktade bilen för en stund sedan så nu är den besiktad och godkänd 1 år till 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.