SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 571 till 585 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    Fladric
    Deltagare

Var och besiktade Imprezan idag och den gick igenom! Sjukt skönt, nu är vinterbilen redo för nya äventyr 😉

pettsun
      Deltagare

Lagt på vinterdäcken på Forestern. Blev Hakka 5or då jag var sjukt nöjd med dem jag körde på imprezan förra vintern.
        Passade också på att bättra på färgen på fälgarna då plastdip inte riktigt gillar däckmaskinen :).

Pumpande in rutlim i bussningarna till bakdiffen. Tanken var att få dem lite hårdare, får se hur det fungerar 🙂

Jernberg
        Deltagare

Samma här, på min kopplade dom in datorn och körde ett rengöringprogram. Det tog väl 30min och kostade 537:-

Köpte ett medel på mekonomen som man skulle låta det ligga i under natten, ganska dyrt med, kostade nästan 1000kr men det funkade inte ens. Har den på subaruverkstad nu så hoppas dom fixar det nu 🙂

http://www.pro-tec-sweden.se/index.asp?id=33 det där medlet var det 🙂

Jernberg
          Deltagare

Jo regenerering av filtret med hjälp av dator har jag gjort några på lite olika bilar och brukar oftast fungera.
            Kan inte tänka mig att du kan tvätta ur partikelfiltret och få det att fungera.
            ska tydligen finnas nå mirakelmedel, men tror de är skit.

Vill man inte lägga pengar så KAN det KANSKE fungera att dra ut och spöa bilen som ett svin och sedan radera koden.
            Men oftast krävs de en riktig regenerering eller byte av filtret.

Kopplade på trailer efter och en bil på den och åkte ut och plåga ur den rejält men inget hjälpte, nu har ja provat det där ”mirakelmedlet” men de var bara skit, ingen skillnad alls…

timpO
            Deltagare

Har inte gjort något idag, men igår så smackade vi dit nya braketech v2 skivor fram med ebc bluestuff samt kevlarbelägg bak! Har bäddat in lite smått men ska göra det ordentligt vilken dag som helst =)

McTw1st
              Deltagare

åkt iväg för o handla lite söndags take-away och spräckt kylaren på bilen =(

Igge
                Deltagare

Fått godkänt med liten skylt fram på Imprezan 🙂
                  Känns bra

[Tapatalk]

adam.b.w
                  Deltagare

Härligt hur gjorde du för det de låter trevligt?

QUOTE=Igge;646509]Fått godkänt med liten skylt fram på Imprezan 🙂
                    Känns bra

[Tapatalk][/QUOTE

Igge
                    Deltagare

Härligt hur gjorde du för det de låter trevligt?

QUOTE=Igge;646509]Fått godkänt med liten skylt fram på Imprezan 🙂
                      Känns bra

[Tapatalk][/QUOTE

Kortfattat så mailade jag och bad om en liten skylt med motiveringarna att min är importerad, skylten sitter nu lite neråtvinklad och att en annan ägare får ha det på sin importerade GT.

Vill du ha exakta texten är det bara att PMa 🙂

adam.b.w
                      Deltagare

Okej har dok ingen import

Grovsnus
                        Deltagare

Kom precis hem från besiktningen med blanka papper 🙂

Igge
                          Deltagare

Kom precis hem från besiktningen med blanka papper 🙂

Alltid härligt 🙂

Evets
                            Deltagare

Påbörjat piffa upp inredningen lite.

adam.b.w
                              Deltagare

Stälde in pärlan för vintern. Faan va jobbigt de känns flera månader av förnedring i r5an väntar mig nu.

K_1_M
                                Deltagare

Va ute och kände på fästet och gasade i lite tunnlar! Var även förbi VW och visade hur en riktig bil ser ut och låter! 😉

Visar 15 inlägg - 571 till 585 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.