SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 631 till 645 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    andreasivarsson
    Deltagare

Har haft nere lite detaljer under huven samt torkararmarna för att blästra och lacka om då armarna var slitna och fula och det under huven i fel färg.

kamikaze
      Deltagare

Idag har bilen besiktigats UA som vanligt 🙂

Vafalls :confused:

Skulle inte du sälja?

Eller du kanske kommit på andra (läs bättre) tankar d—0.o—b

Vince
        Keymaster

Vafalls :confused:

Skulle inte du sälja?

Eller du kanske kommit på andra (läs bättre) tankar d—0.o—b

Har inte lagt nån större kraft på att försöka sälja bilen……på nåt sätt har man nån förhoppning av att kunna behålla bilen men tyvärr blir jag nog tvungen att sälja den så småningom :(…men men man vet aldrig.

pettsun
          Deltagare

har länge stört mig på vindljud från fram rutorna, så tog tag i det.
            Drog en 7mm slang på insidan av rutans tätningslist. Tejpade också massa silver tejp över genomföringen för kablarna till sidoseglarna.
            Resultatet blev mycket bra, inge mer störande vindljud.

JohanLofgren
            Deltagare

Beställt lite mätare från prosport!

Gyver
              Deltagare

Beställt lite godis till bilen för att hålla lågan i liv i höstmörkret. Det blev en remkåpa i kolfiber samt att jag redan fått hem en ny Nardi växelspaksknopp, samt huvdämpare för att det ser coolt ut och är lite praktiskt om man använder fantasin… 😀

Fladric
                Deltagare

Huvdämpare är ju rätt soft om de orkar hålla upp huven, smidigt när man bara ska öppna huven lite snabbt 🙂

Har nu fått Imprezan vinterduglig genom en bättre begagnad, icke läckande uppipe och lite avgaspackningar (tack matte555!) och även satt fast lite kvarglömda vakuumslangar, tex vevhusvent! 😉
                  Så nu ska den förhoppningsvis inte läcka varken avgaser eller kylvatten! 🙂

Upptäckte även att den har alu-huv, visste inte att WRX:en hade det! 🙂

Sjögren Racing
                  Deltagare

Lackat karossen utvändigt, inget att se. Bara en enhetlig färg på allt som kan stå och sjunka medans vi bygger ihop bilen i vinter och sedan blir det den slutgiltiga lacken till våren.

t1hero
                    Deltagare

Fått på vintersulorna. Är mycket nöjd med vägkänslan från fäljar med rätt ET.

Ingvar
                      Deltagare

Idag har jag köpt plank på Byggmax för att lägga på mitt otäckta släp. Dom hade plank som var 5,4 m långa, släpflaket är 2,6 x 1,33 m så det var perfekt att knipsa dom på mitten och lägga dem i bilen. Skönt med en såpass gammal bil – det gör inte så mycket om det blir litet skavanker på inredningen…
                        Så hittade jag en lampa som inte var LED – jag har missat handskfacksbelysningen!

FiddeFuling
                        Keymaster

Monterat vintertassar på Imprezan. Ny lackade org fälgar, svart med vit centrumkåpa. Nu är JAG redo för snön även i Göteborg 😀

GT-Micke
                          Deltagare

Fått volymknappen utbytt å bokat service,

Ingvar
                            Deltagare

Alltså – en bil som rullat 11.000 mil på drygt 2 år och börjat knirka och jämra sig när man kör över vägbulor och smågropar upplever jag som att den är på väg att ta slut. Synd att det är så vekt chassie i 2010 års Outback som ju är en betydligt rymligare bil än tidigare årsmodeller.

Idag har jag bara kört till och från jobbet. Det var vitt o fint hemma på marken – minus 4 grader – massor av vägsalt på bilen…

zoookey
                              Deltagare

Äntligen kom det snö i jkpg ställde på subban och körde ut direkt fy fan va kul det var första gången jag kör med 4wd på snö skit kul

Ingvar
                                Deltagare

Haha, är du på riktigt? Skrota skiten och köp en ny då, för om stötdämparna låter ja då är det ju precis som du säger att bilen är helt slut.

Det är inte stötdämparna som knirkar utan själva chassiet. Kan man byta chassie själv eller skall man lämna bilen till verkstaden? Finns det nya chassin som reservdel?

Och – nej – jag skojar aldrig! Detta är fullaste allvar!

Visar 15 inlägg - 631 till 645 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.