SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 646 till 660 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    Arson
    Deltagare

Lekt!! Första gången jag kör en Impreza på vintern, så sjukt underhållande 😀

Numera också tvättad 😛

Zlasher
      Deltagare

Lekt!! Första gången jag kör en Impreza på vintern, så sjukt underhållande 😀

Det är så Awesome att göra, du måste ju med och isåka i vinter=) så sjukt kul=)

JohanLofgren
        Deltagare

Även på åland har det lekts ett par dagar, så jävla underbart med fyrhjulskraffs!! 😀

Ingvar
          Deltagare

Den där Ingvar är en riktigt speciell typ, ord som ”dåre” och ”jubelidiot” dyker upp i min skalle när jag läser vad han skriver. Han har en fin däcktråd på Swesubaru där han spekulerar i att värdelösa vinterdäck är bäst för han kör så försiktigt ändå.

Konstigt att din Outback är sopslut efter 11000mil Ingvar, min Legacy har rullat 24000mil och den premiärvisades 1989, den är långt ifrån sopslut i chassit. Ett tips (även om jag inte vill ge dig några), topplagringarna på stötdämparna…..

Visst var det du Ingvar som skrev i någon tråd och klagade på ”blåa Imprezor med avsågade avgassystem” och hade övervägt att inte köpa Subaru pga detta? Men bilhandlaren försäkrade dig om att det inte var nåt att bry sig om? Du vet att rätt många kör med ”avsågade avgassystem” här va?

Jodå – det är samme Ingvar!

Blåa Imprezor med guldfälgar och avsågade avgasrör… jodå – jag var och också ung en gång i tiden men då var det mer att köra trimmad moppe utan ”pära” på ljuddämparen… Och hellre fräscha centraleuropeiska vinterdäck än gamla slitna dubbdäck…

Jag gillar att sticka ut hakan!

Men om du kollar på swesubaru så ser du att det är fler än jag som har problem med det veka chassie som kom med MY2010. Jag har svårt att förstå hur man kan tillverka en bil med så vekt chassie att bakluckan inte går att stänga bara för att det är ojämn mark där man stannat bilen. Såvitt jag vet är det samma chassie i Legacy – men din Legacy är av den gamla goda kvaliten som gjort Subaru så framgångsrik.
            Stötdämpare bak på en bil med Xenonhalvljus låter som en dyrbar historia…

Arson
            Deltagare

Det är så Awesome att göra, du måste ju med och isåka i vinter=) så sjukt kul=)

Lätt!! 🙂

Mumin
              Deltagare

Lätt!! 🙂

Då har vi en till köttbulle som breddar banan 😉

Ingvar
                Deltagare

Haha, stick ut hakan i mitt avsågade avgassystem din fjant!

Se där ja! Ett riktigt snyggt avsågat avgasrör må jag säga! Brukar du vaxa dina avgasrör eller har du din subba i ett vitrinskåp?

Idag har jag öppnat dörren på förarsidan utan att först sopa bort snön – märkas att man börjar bli gammal och gaggig – snön sögs givetvis in och la sig i ett oregelbundet täcke på förarsätet… Har även läst i bilens instruktionsbok hur man skall använda vindrutetorkarna när det är kallt ute. Man lär så länge man lever – hela tre sidor att läsa om detta! Där finns även tips på vad man skall göra om spolarvätskan tar slut:cool:

Igge
                  Deltagare

Idag har jag öppnat dörren på förarsidan utan att först sopa bort snön – märkas att man börjar bli gammal och gaggig – snön sögs givetvis in och la sig i ett oregelbundet täcke på förarsätet…

Inte för att vara jobbig men det är nog knappast något Subaru-specifikt…
                    Händer på BMW, audi och Mercedes också enligt mina erfarenheter.
                    Physics is a bitch 😛

Angående knarret lider en polares 9-3 turbo x av samma bekymmer. Om du menar att det som knarrar i hela inredningen nästan

Du är säkert seriös i dina tyckanden men du framstår väldigt mycket som ett s.k. troll när du gnäller så här.

[Tapatalk]

Fladric
                    Deltagare

Det enda jag gjort idag är sladdat! 😀 tvärkom 2dm nysnö så Imprezan har gått mer snett än rakt idag tror jag 😀

LegacyLarsa
                      Keymaster

Två fotonördar har varit ute och roat sig, dock var det j-vligt kallt, så vi satsade mer på bilåkandet!

http://gallery.subaruclub.se/v/members/ssi298/

Mumin
                        Deltagare

Jävlar så Simons gt blänker 😉 Larsa ska inte din legacy få lite kärlek också? 😉 3 stegs polering med 2 komp lackförsegling 😉

LegacyLarsa
                          Keymaster

Jävlar så Simons gt blänker 😉 Larsa ska inte din legacy få lite kärlek också? 😉 3 stegs polering med 2 komp lackförsegling 😉

Det får bli till våren, har hittat lite lacksläpp på huven, så det måste fixas först.

Hade du motorvärmar kit kvar? skulle behöva ett i legacyn..

/Larsa

LegacyLarsa
                            Keymaster

Nä Igge, nu när Ingvar säger att Subaru är skit så är det faktiskt så! Jag tycker han ska lyssna på tipset jag gav honom på Swesubaru, en Skoda Felicia hade passat hans behov utmärkt!

Idag körde jag snö med Legacyn, det var nog nåt av det roligaste jag gjort. Men hjulspinn på trean är lite småläskigt när man tänker på att man skriver av bilen om man åker i diket… Skulle haft en sopig Impreza eller Legacy som vinterbil istället… 🙂

Japp! därför får man lov att tänka efter, före, för jag har redan skrivit av en legacy turbo, eller som dom säger, har du aldrig kört av, har du aldrig kört för fort.. 😉

Fortsätt att träna, men gör det på fria ytor, där det får gå åt skogen.

Och Ingvar får ha sin bil precis som han vill för mig.

//LArsa

Mumin
                              Deltagare

Det får bli till våren, har hittat lite lacksläpp på huven, så det måste fixas först.

Hade du motorvärmar kit kvar? skulle behöva ett i legacyn..

/Larsa

Jag har värmaren kablar saknar grenuttaget tror jag ska kolla slår en pling sen!

Norbius
                                Deltagare

Bara lekt idag 😀 Har nog gått mer på ställ än rakt fram, satan så kul 😀 Ställer aldrig av bilen en vinter till ^^

Visar 15 inlägg - 646 till 660 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.