› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Vad har du gjort med din Subaru idag?
- Detta ämne har 1,942 svar, 188,266 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 2 månader sedan av
Grovsnus.
-
FörfattareInlägg
-
2 december, 2012 kl. 23:13 #238108
narto
DeltagareJadu Larsa, det är fina vyer och vägar där nu! Tycker vi samlar ihop ett gäng och åker en sväng samt fota/filma mer framöver =)
3 december, 2012 kl. 13:23 #238158zoookey
DeltagareHur gör ni med ic spray nu på vinter antar att ingen använder den nu
3 december, 2012 kl. 13:53 #236664abacus
DeltagareGjort lite donuts i den nykommna snön här i Göteborg. Barnsligt japp men hur kul som helst, lite för lite snö när det luktar bränt gummi….
Skickat ifrån min Samsung Galaxy Tab 2 10.1
3 december, 2012 kl. 15:37 #237947pettsun
DeltagareGjorde en dum tabbe och förstörde mina baklyktor med packningsborttagning i brist på annat lösningsmedel 🙂
Så beställde bättre beggade från skroten.obs använd ej packnings borttagning för att få bort färg från plast.. Lyktglaset krackelerade och det blev bara skit kvar 🙂
3 december, 2012 kl. 19:06 #237763Grovsnus
DeltagareHar varit ute i snön och lekt lite.
Och dragit upp en mondeo och en v70 ur diket. Ren och skär subaru-propaganda när jag lite diskret nämnde att man får anpassa sig både efter väder och vilken bil man har…
Volvo-ägaren blev lite stött av att behöva be om hjälp av en ungdom med en billigare bil än hans och att dessutom få ett litet förmaningstal på köpet… hahaha:D4 december, 2012 kl. 07:46 #237251FiddeFuling
KeymasterHar varit ute i snön och lekt lite.
Och dragit upp en mondeo och en v70 ur diket. Ren och skär subaru-propaganda när jag lite diskret nämnde att man får anpassa sig både efter väder och vilken bil man har…
Volvo-ägaren blev lite stött av att behöva be om hjälp av en ungdom med en billigare bil än hans och att dessutom få ett litet förmaningstal på köpet… hahaha:DHAHAHAHA.. Helt rätt! 😀
Har själv vart ute o sladdat lite, vinter o snö är där Subaus är som bäst 😀
4 december, 2012 kl. 13:26 #237987Joakimgabrielsson
DeltagareSjälv sitter jag och skäms för att jag ställer undan vintermonstret på vintern. Borde vara straffbart. Eller är det saltandet som borde vara straffbart?
4 december, 2012 kl. 13:59 #237186Fladric
DeltagareSolklart är det saltandet som borde vara straffbart! I Umeå är det tack och lov för kallt än så länge så alla vägar är vita och fina 🙂
4 december, 2012 kl. 14:40 #237860Ingvar
DeltagareKlart det är saltandet som borde vara straffbart! Här hann det vara två dagar med fina vägar innan saltet kom och förstörde allt, som tur är så ska det bli kallare igen och dom verkar inte vara lika saltglada vid -10 som vid nollan.. 🙂
🙂Helt rätt! Det är slentrian med detta massiva saltande i Västsverige. Men eftersom de utländska långtradarna har taskiga däck i många fall så funkar det ju inte i trafiken. Speciellt när dom börjat bygga upp wajer-räcken mitt i vägen- inte ens en cykel kan ju ta sig förbi när någon fått stopp här.
4 december, 2012 kl. 17:22 #237948pettsun
DeltagareHelt rätt! Det är slentrian med detta massiva saltande i Västsverige. Men eftersom de utländska långtradarna har taskiga däck i många fall så funkar det ju inte i trafiken. Speciellt när dom börjat bygga upp wajer-räcken mitt i vägen- inte ens en cykel kan ju ta sig förbi när någon fått stopp här.
jo för det hade ju varit väldigt trafiksäkert med isiga/hala vägar och inga mitträcken..
4 december, 2012 kl. 18:11 #236530LegacyLarsa
Keymasterjag tror det var någon ny lag om vinterdäck på lastbilar som träder i kraft efter nyår, vilket är bra.
4 december, 2012 kl. 19:05 #238018JohanLofgren
DeltagareJa fy fan för vägsalt, de vet vi inte vad är på Åland =)
5 december, 2012 kl. 08:30 #237400Arson
DeltagareJa, det är otroligt vad snabbt det går att fylla hjulhusen på dessa bilar i snön.
5 december, 2012 kl. 14:41 #237320Jommie
DeltagareÅkte till jobbet med Forestern. Hörde det var fullt kaos i trafiken, så jag var tvungen åka hem på lunchen och byta till Baja’n. Sen in snabb stopp via däck-krängaren för att få på nya dubbdäcken. Sen åka tilbaka till jobbet igen.
Strängnäs – Folkesta – Strängnäs – Folkesta (och sen Strängnäs när jag ska hem sen). Totalt – 22.5 mil.
Är jo inte varje dag det är snökaos och totalt kaos i trafiken. Klart man var tvungen åka lite extra 😀Edit:
Blev en sväng till Tokholm för att hämta en kompis da togen tydligen inte tycker om vitfärg på marken.
5 december, 2012 kl. 19:55 #237861Ingvar
DeltagareJahaja…
idag har jag suttit i bilkö och känt hornen växa ut. Tänk om man hade haft vettigt markfrigång, gärna en meter, då kunde jag kört förbi hela kön nere i diket! Undrar om en blå Impreza med guldfälgar och avsågade avgasrör hade kommit fram fortare i denna tröstlösa bilkö?
Men leklusten tog överhanden när jag sluppit ifrån kön och kunde plåga Outbackens alla säkerhetssystem – jag tycker nog att bilen uppför sig mer beräkneligt utan dessa dessa tvära kast om man håller in antsladdknappen tills lampan slocknar.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.