SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 661 till 675 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    narto
    Deltagare

Jadu Larsa, det är fina vyer och vägar där nu! Tycker vi samlar ihop ett gäng och åker en sväng samt fota/filma mer framöver =)

zoookey
      Deltagare

Hur gör ni med ic spray nu på vinter antar att ingen använder den nu

abacus
        Deltagare

Gjort lite donuts i den nykommna snön här i Göteborg. Barnsligt japp men hur kul som helst, lite för lite snö när det luktar bränt gummi….

Skickat ifrån min Samsung Galaxy Tab 2 10.1

pettsun
          Deltagare

Gjorde en dum tabbe och förstörde mina baklyktor med packningsborttagning i brist på annat lösningsmedel 🙂
            Så beställde bättre beggade från skroten.

obs använd ej packnings borttagning för att få bort färg från plast.. Lyktglaset krackelerade och det blev bara skit kvar 🙂

Grovsnus
            Deltagare

Har varit ute i snön och lekt lite.
              Och dragit upp en mondeo och en v70 ur diket. Ren och skär subaru-propaganda när jag lite diskret nämnde att man får anpassa sig både efter väder och vilken bil man har…
              Volvo-ägaren blev lite stött av att behöva be om hjälp av en ungdom med en billigare bil än hans och att dessutom få ett litet förmaningstal på köpet… hahaha:D

FiddeFuling
              Keymaster

Har varit ute i snön och lekt lite.
                Och dragit upp en mondeo och en v70 ur diket. Ren och skär subaru-propaganda när jag lite diskret nämnde att man får anpassa sig både efter väder och vilken bil man har…
                Volvo-ägaren blev lite stött av att behöva be om hjälp av en ungdom med en billigare bil än hans och att dessutom få ett litet förmaningstal på köpet… hahaha:D

HAHAHAHA.. Helt rätt! 😀

Har själv vart ute o sladdat lite, vinter o snö är där Subaus är som bäst 😀

Joakimgabrielsson
                Deltagare

Själv sitter jag och skäms för att jag ställer undan vintermonstret på vintern. Borde vara straffbart. Eller är det saltandet som borde vara straffbart?

Fladric
                  Deltagare

Solklart är det saltandet som borde vara straffbart! I Umeå är det tack och lov för kallt än så länge så alla vägar är vita och fina 🙂

Ingvar
                    Deltagare

Klart det är saltandet som borde vara straffbart! Här hann det vara två dagar med fina vägar innan saltet kom och förstörde allt, som tur är så ska det bli kallare igen och dom verkar inte vara lika saltglada vid -10 som vid nollan.. 🙂
                      🙂

Helt rätt! Det är slentrian med detta massiva saltande i Västsverige. Men eftersom de utländska långtradarna har taskiga däck i många fall så funkar det ju inte i trafiken. Speciellt när dom börjat bygga upp wajer-räcken mitt i vägen- inte ens en cykel kan ju ta sig förbi när någon fått stopp här.

pettsun
                      Deltagare

Helt rätt! Det är slentrian med detta massiva saltande i Västsverige. Men eftersom de utländska långtradarna har taskiga däck i många fall så funkar det ju inte i trafiken. Speciellt när dom börjat bygga upp wajer-räcken mitt i vägen- inte ens en cykel kan ju ta sig förbi när någon fått stopp här.

jo för det hade ju varit väldigt trafiksäkert med isiga/hala vägar och inga mitträcken..

LegacyLarsa
                        Keymaster

jag tror det var någon ny lag om vinterdäck på lastbilar som träder i kraft efter nyår, vilket är bra.

JohanLofgren
                          Deltagare

Ja fy fan för vägsalt, de vet vi inte vad är på Åland =)

Arson
                            Deltagare

Ja, det är otroligt vad snabbt det går att fylla hjulhusen på dessa bilar i snön.

Jommie
                              Deltagare

Åkte till jobbet med Forestern. Hörde det var fullt kaos i trafiken, så jag var tvungen åka hem på lunchen och byta till Baja’n. Sen in snabb stopp via däck-krängaren för att få på nya dubbdäcken. Sen åka tilbaka till jobbet igen.
                                Strängnäs – Folkesta – Strängnäs – Folkesta (och sen Strängnäs när jag ska hem sen). Totalt – 22.5 mil.
                                Är jo inte varje dag det är snökaos och totalt kaos i trafiken. Klart man var tvungen åka lite extra 😀

Edit:

Blev en sväng till Tokholm för att hämta en kompis da togen tydligen inte tycker om vitfärg på marken.

Ingvar
                                Deltagare

Jahaja…

idag har jag suttit i bilkö och känt hornen växa ut. Tänk om man hade haft vettigt markfrigång, gärna en meter, då kunde jag kört förbi hela kön nere i diket! Undrar om en blå Impreza med guldfälgar och avsågade avgasrör hade kommit fram fortare i denna tröstlösa bilkö?

Men leklusten tog överhanden när jag sluppit ifrån kön och kunde plåga Outbackens alla säkerhetssystem – jag tycker nog att bilen uppför sig mer beräkneligt utan dessa dessa tvära kast om man håller in antsladdknappen tills lampan slocknar.

Visar 15 inlägg - 661 till 675 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.