› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Vad har du gjort med din Subaru idag?
- Detta ämne har 1,942 svar, 188,266 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 2 månader sedan av
Grovsnus.
-
FörfattareInlägg
-
5 december, 2012 kl. 20:34 #237321
Jommie
DeltagareJahaja…
idag har jag suttit i bilkö och känt hornen växa ut. Tänk om man hade haft vettigt markfrigång, gärna en meter, då kunde jag kört förbi hela kön nere i diket! Undrar om en blå Impreza med guldfälgar och avsågade avgasrör hade kommit fram fortare i denna tröstlösa bilkö?
Men leklusten tog överhanden när jag sluppit ifrån kön och kunde plåga Outbackens alla säkerhetssystem – jag tycker nog att bilen uppför sig mer beräkneligt utan dessa dessa tvära kast om man håller in antsladdknappen tills lampan slocknar.
Har samma uppfatning. Stäng av VDC, som vet du vad som händer. När du kör ”aktivt”. Men kanske bra ha dom på när man kör normalt, och man får en sladd man inte vad förberedd på.
10 december, 2012 kl. 15:28 #237123Patrick P931
DeltagareBesiktigat Forestern, och blivit godkänd som den rullar till vardags – mappad av mig och inte riktigt dubbel orginaleffekt. 😉
Jag ska erkänna att jag var ganska nervös innan. Jag såg framför mig alla möjliga nedslag och att tvingas återställa till orginal osv. 🙁
Blev först lite jobbigt då vi skulle ta avgasprov, CO och HC helt åt skogen men den mycket trevliga inspektören säger att vi tar en ordentlig provtur så blir nog katten varm. 😉
En ordentlig provtur senare och perfekta värden. Pust. 🙂
Så, det som man har läst om och om igen att man ska se till att en race/sportkat är genomvarm stämmer ut i fingerspetsarna. 🙂
Resten gick som på räls, men svettigt var det där i början.
🙂
Patrick10 december, 2012 kl. 15:34 #237949pettsun
DeltagareBesiktigat Forestern, och blivit godkänd som den rullar till vardags – mappad av mig och inte riktigt dubbel orginaleffekt. 😉
Jag ska erkänna att jag var ganska nervös innan. Jag såg framför mig alla möjliga nedslag och att tvingas återställa till orginal osv. 🙁
Blev först lite jobbigt då vi skulle ta avgasprov, CO och HC helt åt skogen men den mycket trevliga inspektören säger att vi tar en ordentlig provtur så blir nog katten varm. 😉
En ordentlig provtur senare och perfekta värden. Pust. 🙂
Så, det som man har läst om och om igen att man ska se till att en race/sportkat är genomvarm stämmer ut i fingerspetsarna. 🙂
Resten gick som på räls, men svettigt var det där i början.
🙂
PatrickHärligt!
Har själv besiktning på onsdag. Är lagomt nervös för avgasvärdena. Blir en rejäl varmkörning och en skvätt E85.10 december, 2012 kl. 19:38 #237862Ingvar
DeltagareBlev först lite jobbigt då vi skulle ta avgasprov, CO och HC helt åt skogen men den mycket trevliga inspektören säger att vi tar en ordentlig provtur så blir nog katten varm. 😉
🙂
PatrickHej!
Att byta olja i en bensinmotor precis före besiktingen kan hjälpa – det samlas bränslerester i oljan – med nya olja som bara gått några mil har det inte hunnit samlas så mycket ”HC” i oljan.Idag tog spolarvätskan slut på hemvägen… Outback är ett riktigt törstigt monster – ja rent av alkoholmissbrukare. Men visst är det fint med vägsalt!
11 december, 2012 kl. 08:26 #236736Koffe
KeymasterJag satt och jämförde avgasvärdena från de 3-4 senaste besiktningarna för nåt år sedan och märkte att värdena stadigt gick uppåt från år till år. Funderade på vad orsaken kunde vara, men bestämde mig tillslut för att bara varmköra riktigt ordentligt innan nästa besiktning -Bättre värden än något tidigare år 🙂
12 december, 2012 kl. 16:20 #237950pettsun
Deltagaremonterat whiteline bussnings brickor till bakvagn. Blev bra.
Drogen den genom besiktningen tidigare i dag, utan anmärkningar 🙂15 december, 2012 kl. 17:14 #238281adrenalin
DeltagareTvättat i biltvätt (utan borstar såklart) med underspolning.. Brukar köra underspolning en gång i veckan för att försöka hålla underredet fräscht.. Usch och fy för vägsalt.
22 december, 2012 kl. 18:12 #237290Norbius
DeltagareBesiktigat med blanka papper! 🙂
22 december, 2012 kl. 19:27 #237601Igge
DeltagareStällt ner den på backen och ställt på den 🙂
Kul att få sladda lite igen 😀
22 december, 2012 kl. 20:09 #238159zoookey
Deltagarebytt till en sinter koppling idag riktigt gött hugger lite vid start men det går bra annars, tack till steewe här på forumet och grabbar för ett grym jobb
22 december, 2012 kl. 22:05 #237907Zlasher
DeltagareFan vad svårt det är att låta bli och gasa i all denna snö:D
håller på att köra in nya Cosworth blocket=)22 december, 2012 kl. 23:09 #236778Mumin
DeltagareFan vad svårt det är att låta bli och gasa i all denna snö:D
håller på att köra in nya Cosworth blocket=)Å fan har du redan fått ihop den? 😉 då synes vi på isen i januari. Banan är ganska bred nu dock bara plogad med furhjuling! Plogbilarna står och väntar tills det fryser på riktigt sen blir det åka av 😉
27 december, 2012 kl. 15:29 #238061BjorneJ
Idag har subban fått sig en redig service ny olja i diffarna och motorn sedan vart det en tvätt och följande märke på bakrutan.
27 december, 2012 kl. 18:54 #237951pettsun
DeltagareTankade den stackars Forestern i dag. Tankade fullt sist och i dag lyste tanklampan, kom hela 26mil på fulltank… de är roligt nästan jämt.
28 december, 2012 kl. 08:02 #237602Igge
DeltagareFått blankt papper på besiktningen 🙂
Kommentarer om onödigt långa kablar till extraljusen och dåliga belägg bak (har nya ligger, måste bara få tummen ur…), men annars lugnt och fint d—0.o—b
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.