SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 781 till 795 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    johan_gt
    Deltagare

Har bytt till Whiteline krängare och främre droplinks.
      Blev 24 fram och 22 bak.

Skillnaden blev riktigt stor, större än på GTn tycker jag.
      Känns nästan precis som sommardäcken var på så ska bli kul att byta senare.

Tänkte tvätta den undertill idag också.

Grovsnus
      Deltagare

Äntligen fått på sommarsulorna 🙂

GDB2003
        Deltagare

Bytte pollenfilter igår.

adam.b.w
          Deltagare

monterade lite ny kosmetika på bilen ja fixar bilder i morgon så får ni ge er åsikt 🙂

Igge
            Deltagare

Bilen har fått sommarsulor idag 🙂

adam.b.w
              Deltagare

Sådär blev det

t1hero
                Deltagare

Tvättat två uppsättnignar sommarhjul i badkaret.
                  Någon som vet var man kan köpa bättringsfärg för guldfälgar? (bara repor och stenskott men jag skall ha dem som banfäljar så det känns onödigt att måla om dem)

Om någon har bättre råd än 556 mot gummirester så är jag intresserad även av det. (trodde att biltemas superavfettning skulle göra susen men den hjälpte bara till mot resterna av 556en)

Tobben
                  Deltagare

Tvättat två uppsättnignar sommarhjul i badkaret.
                    Någon som vet var man kan köpa bättringsfärg för guldfälgar? (bara repor och stenskott men jag skall ha dem som banfäljar så det känns onödigt att måla om dem)

Om någon har bättre råd än 556 mot gummirester så är jag intresserad även av det. (trodde att biltemas superavfettning skulle göra susen men den hjälpte bara till mot resterna av 556en)

Finns ju nått medel som heter ”Prickbort” som iallaf tar asfaltsfläckar på bilen

Igge
                    Deltagare

Kanske skulle testa lite riktigt fälgrengöring…

Har idag (tekniskt sett igår då klockan passerat tolvslaget) börjat uppleva imprezan som lite slö. Inte bra.

Plockade ut hojen idag och varvade igenom några växlar, någon timme senare var jag ute med bilen och råkade göra samma sak med den. Gubbräsern (inte ens en riktig skrevraket…) känns kvickare, även om det är en helt annan sak.

timpO
                      Deltagare

Skriver om igår, tog en tripp till PPF för att köpa lite reservolja att ha i skuffen. Castrol 10w60 samt släcka motorlampan som blir att lysa när man installerat ny styrbox. Sedan ville en kompis käka snitselburgare i Smedjebacken så vi brände iväg dit. Bilen går ju något så sjukt bra! Stort leende vid varje omkörning 🙂

Tänkte också tipsa lite om flygrost för er som inte vet! Jag polerade bilen nyligen och upptäckte att dörrarna var ganska sträva i nederkant så försökte polera bort lite men fick ge upp då det inte försvann. Samma dag kom min faster och hennes karl som säljer rostskydd och har jobbat med just rostskydd större delen av sina liv. Han kände på lacken och sa att det var flygrost jag råkat ut för. Det är alltså partiklar från tex dubbdäck (alltså metallpartiklar) som lagt sig där. (säkerligen då man tillbringat större delen av dom senaste 9-10 månaderna i garaget och kanske inte tvättat bilen helt efter varje åktur) För att få bort det så ska man syrabehandla lacken. (frätande och lackförstöring tänker ni såklart…) Men det räcker med att det är en form av syra såsom det som finns i tex fälgrengörningsmedel, betongrengörningsmedel.. Han sa några till men har glömt det tyvärr… Och att man till och med kunde prova med Coca Cola. Han har tipsat kunder att Testa med coca cola och kunderna har inte hört av sig efter så antingen har dom bytt firma eller så har det funkat!?

Så det man gör.. Först, använd gummihandskar så slipper man några otrevligheter med händerna. Badda på syran på en area typ lika stor som när du polerar ungefär. Sen låter du det verka i ett par minuter. Sist tar du en blöt trasa och torkar bort.

Har tyvärr inte hunnit testa det än men ska göra det i veckan när bilen ska få ordentlig vårstädning. 🙂

rigdab
                        Deltagare

Igår i Smedjebacken mötte jag en blå hawkeye som hade svårt att hålla sig i sitt eget körfält på 40-väg…

timpO
                          Deltagare

Det var nog vid en av vägbulorna där det var ett hål till höger på mitt körfält antar jag. Accelererade vid ett tillfälle mellan fartbulorna. Hoppas du kunde fortsätta din dag som planerat

adam.b.w
                            Deltagare

äntligen är bilen mappad för sommarens tjänstgöring. ringde nyss och per gjirde ett riktigt bra jobb 🙂 blev riktigt glad när.jag fick reda på siffrorna. en klar förbättring. så bilder på bromspapper kommer i morgon för ikväll hemtar jag bilen och ska ut å leka

timpO
                              Deltagare

Låter riktigt najs Adam, grattis =)

TomK
                                Deltagare

äntligen är bilen mappad för sommarens tjänstgöring. ringde nyss och per gjirde ett riktigt bra jobb 🙂 blev riktigt glad när.jag fick reda på siffrorna. en klar förbättring. så bilder på bromspapper kommer i morgon för ikväll hemtar jag bilen och ska ut å leka

Kul! Grattis 🙂

Visar 15 inlägg - 781 till 795 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.