› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Vad har du gjort med din Subaru idag?
- Detta ämne har 1,942 svar, 188,266 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 10 månader sedan av
Grovsnus.
-
FörfattareInlägg
-
17 mars, 2013 kl. 12:01 #236819
johan_gt
DeltagareHar bytt till Whiteline krängare och främre droplinks.
Blev 24 fram och 22 bak.Skillnaden blev riktigt stor, större än på GTn tycker jag.
Känns nästan precis som sommardäcken var på så ska bli kul att byta senare.Tänkte tvätta den undertill idag också.
28 mars, 2013 kl. 10:26 #237776Grovsnus
DeltagareÄntligen fått på sommarsulorna 🙂
28 mars, 2013 kl. 12:26 #238241GDB2003
DeltagareBytte pollenfilter igår.
28 mars, 2013 kl. 19:35 #237515adam.b.w
Deltagaremonterade lite ny kosmetika på bilen ja fixar bilder i morgon så får ni ge er åsikt 🙂
28 mars, 2013 kl. 20:30 #237611Igge
DeltagareBilen har fått sommarsulor idag 🙂
29 mars, 2013 kl. 11:53 #23751629 mars, 2013 kl. 19:53 #237046t1hero
DeltagareTvättat två uppsättnignar sommarhjul i badkaret.
Någon som vet var man kan köpa bättringsfärg för guldfälgar? (bara repor och stenskott men jag skall ha dem som banfäljar så det känns onödigt att måla om dem)Om någon har bättre råd än 556 mot gummirester så är jag intresserad även av det. (trodde att biltemas superavfettning skulle göra susen men den hjälpte bara till mot resterna av 556en)
29 mars, 2013 kl. 22:08 #237340Tobben
DeltagareTvättat två uppsättnignar sommarhjul i badkaret.
Någon som vet var man kan köpa bättringsfärg för guldfälgar? (bara repor och stenskott men jag skall ha dem som banfäljar så det känns onödigt att måla om dem)Om någon har bättre råd än 556 mot gummirester så är jag intresserad även av det. (trodde att biltemas superavfettning skulle göra susen men den hjälpte bara till mot resterna av 556en)
Finns ju nått medel som heter ”Prickbort” som iallaf tar asfaltsfläckar på bilen
31 mars, 2013 kl. 22:54 #237612Igge
DeltagareKanske skulle testa lite riktigt fälgrengöring…
Har idag (tekniskt sett igår då klockan passerat tolvslaget) börjat uppleva imprezan som lite slö. Inte bra.
Plockade ut hojen idag och varvade igenom några växlar, någon timme senare var jag ute med bilen och råkade göra samma sak med den. Gubbräsern (inte ens en riktig skrevraket…) känns kvickare, även om det är en helt annan sak.
3 april, 2013 kl. 04:16 #237581timpO
DeltagareSkriver om igår, tog en tripp till PPF för att köpa lite reservolja att ha i skuffen. Castrol 10w60 samt släcka motorlampan som blir att lysa när man installerat ny styrbox. Sedan ville en kompis käka snitselburgare i Smedjebacken så vi brände iväg dit. Bilen går ju något så sjukt bra! Stort leende vid varje omkörning 🙂
Tänkte också tipsa lite om flygrost för er som inte vet! Jag polerade bilen nyligen och upptäckte att dörrarna var ganska sträva i nederkant så försökte polera bort lite men fick ge upp då det inte försvann. Samma dag kom min faster och hennes karl som säljer rostskydd och har jobbat med just rostskydd större delen av sina liv. Han kände på lacken och sa att det var flygrost jag råkat ut för. Det är alltså partiklar från tex dubbdäck (alltså metallpartiklar) som lagt sig där. (säkerligen då man tillbringat större delen av dom senaste 9-10 månaderna i garaget och kanske inte tvättat bilen helt efter varje åktur) För att få bort det så ska man syrabehandla lacken. (frätande och lackförstöring tänker ni såklart…) Men det räcker med att det är en form av syra såsom det som finns i tex fälgrengörningsmedel, betongrengörningsmedel.. Han sa några till men har glömt det tyvärr… Och att man till och med kunde prova med Coca Cola. Han har tipsat kunder att Testa med coca cola och kunderna har inte hört av sig efter så antingen har dom bytt firma eller så har det funkat!?
Så det man gör.. Först, använd gummihandskar så slipper man några otrevligheter med händerna. Badda på syran på en area typ lika stor som när du polerar ungefär. Sen låter du det verka i ett par minuter. Sist tar du en blöt trasa och torkar bort.
Har tyvärr inte hunnit testa det än men ska göra det i veckan när bilen ska få ordentlig vårstädning. 🙂
3 april, 2013 kl. 04:23 #236802rigdab
DeltagareIgår i Smedjebacken mötte jag en blå hawkeye som hade svårt att hålla sig i sitt eget körfält på 40-väg…
3 april, 2013 kl. 10:38 #237582timpO
DeltagareDet var nog vid en av vägbulorna där det var ett hål till höger på mitt körfält antar jag. Accelererade vid ett tillfälle mellan fartbulorna. Hoppas du kunde fortsätta din dag som planerat
4 april, 2013 kl. 10:10 #237517adam.b.w
Deltagareäntligen är bilen mappad för sommarens tjänstgöring. ringde nyss och per gjirde ett riktigt bra jobb 🙂 blev riktigt glad när.jag fick reda på siffrorna. en klar förbättring. så bilder på bromspapper kommer i morgon för ikväll hemtar jag bilen och ska ut å leka
4 april, 2013 kl. 10:13 #237583timpO
DeltagareLåter riktigt najs Adam, grattis =)
4 april, 2013 kl. 10:18 #236981TomK
Deltagareäntligen är bilen mappad för sommarens tjänstgöring. ringde nyss och per gjirde ett riktigt bra jobb 🙂 blev riktigt glad när.jag fick reda på siffrorna. en klar förbättring. så bilder på bromspapper kommer i morgon för ikväll hemtar jag bilen och ska ut å leka
Kul! Grattis 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.