SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 811 till 825 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    Gyver
    Deltagare

http://www.garaget.org/?car=286822&image=3075529

Monterat växel & handbroms damask i mocka 🙂
      se länk

Snyggt! 🙂 Du ska inte göra lite affärer med mormor då och kränga lite kvalitetsdamasker till oss andra? 😉

kimpa83
      Deltagare

Tackar 🙂 ja kan ju fråga henne 😛

JohanLofgren
        Deltagare

Varit efter maskin med smidda kolvar, racelager och cosworth packningar byggd på ett wrx block som är lite starkare än gt blocket! Samt putsat upp lite och donat.. Imorn blir de fara efter nya slangar och måla lite kåpor sam tvätta maskinutrymmet!

JohanLofgren
          Deltagare

Hos en kille i kårsta. Byter du in en renoverbar maskin så kostar det 31500kr.
            Idag beställde jag även ett oljekylarkitt!

JohanLofgren
            Deltagare

Har även putsat upp allt i maskinrummet, jävlar va de tog tid. Försökte även få motorn tillbaka på plats med mindre lyckat resultat.. Axeln från växellådan vill inte gå in i lagret i kopplingen så måste föra det och centreras imorn!

Fladric
              Deltagare

Har bytt till sommarhjul! Är alltid lika trevligt 😉

JohanLofgren
                Deltagare

Idag har jag fått maskin på plats, grenrör up och downpipe, generator, servopump, startmotor, och lite plast på plats.. Tog sitt tag att få maskin på plats samt att få urtrmpningslagret att lirka, men med lite kraft så funka det tillsist!

timpO
                  Deltagare

Idag har de kapade områdena på undersidan av motorhuven fått kantlist på sig så det ser riktigt seriöst ut. Även bytt slangklämmor vid intercoolern till smala precision istället för de breda jag hade innan som jag sköt tryckrören med vid två tillfällen. 🙂

pettsun
                    Deltagare

Rullat in skärmkanterna på forestern ”Ghettostyle” med baseballträ, funkade hyffsat. Har också slungat dit nya fälgar och däck 🙂

Izakwrx
                      Deltagare

Hämtat hem subban från verkstaden efter ett kopplingsras när man ägt bilen i 8 dagar, lite surt men ska väl kunna köra igen det jag gick miste om 😉

Snilsson
                        Deltagare

Försökte plocka bort vingen, men den satt fast lite väl hårt så gav upp. 😮

TomK
                          Deltagare

Försökte plocka bort vingen, men den satt fast lite väl hårt så gav upp. 😮

Missade du skruvarna under gummi grejerna?

Snilsson
                            Deltagare

Missade du skruvarna under gummi grejerna?

Finns inga gummi grejer på min.. :p
                              Jag har en Realcar-vinge som någon skruvat dit i efterhand så gissar på att den är limmad.. blää

TomK
                              Deltagare

Finns inga gummi grejer på min.. :p
                                Jag har en Realcar-vinge som någon skruvat dit i efterhand så gissar på att den är limmad.. blää

Aha.. surt

pettsun
                                Deltagare

sänkt forestern 2cm till. skrapde fint när jag skulle över tröskeln och ut från verkstan.
                                  Blir nog att sänka ytterligare 1.5cm till tror jag. får se hur jag lyckas komma över tröskeln nästa gång 🙂
                                  har också problem att få bilen av lyften då lyftarmarna måste passas in under kjolen och mot tröskeln :S blir spännande..

Visar 15 inlägg - 811 till 825 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.