Varit efter maskin med smidda kolvar, racelager och cosworth packningar byggd på ett wrx block som är lite starkare än gt blocket! Samt putsat upp lite och donat.. Imorn blir de fara efter nya slangar och måla lite kåpor sam tvätta maskinutrymmet!
Har även putsat upp allt i maskinrummet, jävlar va de tog tid. Försökte även få motorn tillbaka på plats med mindre lyckat resultat.. Axeln från växellådan vill inte gå in i lagret i kopplingen så måste föra det och centreras imorn!
Idag har jag fått maskin på plats, grenrör up och downpipe, generator, servopump, startmotor, och lite plast på plats.. Tog sitt tag att få maskin på plats samt att få urtrmpningslagret att lirka, men med lite kraft så funka det tillsist!
Idag har de kapade områdena på undersidan av motorhuven fått kantlist på sig så det ser riktigt seriöst ut. Även bytt slangklämmor vid intercoolern till smala precision istället för de breda jag hade innan som jag sköt tryckrören med vid två tillfällen. 🙂
sänkt forestern 2cm till. skrapde fint när jag skulle över tröskeln och ut från verkstan.
Blir nog att sänka ytterligare 1.5cm till tror jag. får se hur jag lyckas komma över tröskeln nästa gång 🙂
har också problem att få bilen av lyften då lyftarmarna måste passas in under kjolen och mot tröskeln :S blir spännande..