SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 901 till 915 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    FiddeFuling
    Keymaster

Skriv gärna ihop nåt hur du gör. Gjorde det förra året men det såg ut som skit och nu har rosten kommit tillbaka 🙁

Vet inte om det är någon ide, då jag är en fattig amatör som gör det så bra man kan för tillfället. Känns som att man nästa måste kapa plåt och svetsa för att bli av med det helt, kanske har råd att lämmna bort den till nästa sommar 🙁

Gloremir
      Deltagare

Idag har det blivit stereo byte i imprezan. med massor av huvudkliande och svordommar. undrar vem som kom på tanken att sno ström till mätare och dylikt från stereon… aja ny el dragen och det funkar.

nilbri
        Deltagare

Efter 50 mil landsväg igår så var en del insekter på henne. Så blev det en tvätt idag.

0.62 i förbrukning på landsväg. Hälften av stadstrafik.

Nu är hon inkörd 🙂

Grovsnus
          Deltagare

Sprayat centerkonsollen med svart PlastiDip.
            Mest som test, trivs jag med det så gör jag nog om det mer noggrannt

Vince
            Keymaster

Monterade de nya beläggen :). Nu har jag dock märkt en vibration vid lättare inbromsningar. Känns som framskivor (hyfsat nya dba4000) behöver bytas med. Går fan inte o köra (inte hårt iaf) med dessa vibrationer :/.

Norbius
              Deltagare

Oljebyte gjort idag, och så har den åkt ut på blocket, då husköp är på agendan!

Gloremir
                Deltagare

Beställt nya Belägg fram och bak, kopplat in slutsteg och låda. måste dock bygga nytt senare, samt gett den en härlig tvätt. (dock började det ju regna på eftermiddagen)

csjovold
                  Deltagare

Skrapade upp halva sidan på bilen igår mot en stenpelare vid garagenedfarten.

#nöjdlund

TypeR
                    Deltagare

Monterade de nya beläggen :). Nu har jag dock märkt en vibration vid lättare inbromsningar. Känns som framskivor (hyfsat nya dba4000) behöver bytas med. Går fan inte o köra (inte hårt iaf) med dessa vibrationer :/.

Did you clean the discs before fitting new pads, is there a lip on the outer edge of the discs if so the new pads will be grabbing and cause the vibration matey, use a grinder to remove the lip. Double check that the discs don’t have any dirt or rust behind them on the matting surface against the hub matey use wire brush to make sure perfectly clean, basic stuff but might fix problem mateyd—0.o—b

Tyrfing
                      Deltagare

Fixade Gasdämparna till motorhuven :), skönt att slippa pinnen på GT:n

tendency
                        Deltagare

Härligt! Så du har fått hem paketet. 🙂 Blev det bra?

Tyrfing
                          Deltagare

Jodå det kom på måndagen, var lätt och smidigt att få på och som sagt blir skönt att bli av med pinnen specielt efter som gummit torkat ut för den och den låg i bakluckan. 😛

tendency
                            Deltagare

Hehe. Måste vara väldigt skönt. Snyggt med. 🙂

zanoii
                              Deltagare

Fixade Gasdämparna till motorhuven :), skönt att slippa pinnen på GT:n

Har själv funderat på detta. Jobbigt att montera? Dyrt? Länk? 🙂

Janne248
                                Deltagare

Har själv funderat på detta. Jobbigt att montera? Dyrt? Länk? 🙂

Hade på min WRX STi, sugen på att köpa till min BRZ. Kostar runt 1500-1600kr från England till BRZ.
                                  På WRX STi tog det c:a 10 minuter att montera = väldigt enkelt!

Visar 15 inlägg - 901 till 915 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.