SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 916 till 930 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    Vince
    Keymaster

Inte idag men igår så bytes bromsvätskan och inatt gjordes en hjulinställning.
      Har även nu lastat ett helt STORT SSC tält som ska ner till storträffen i bilen och undrar nu hur jag ska få plats med 4 st extra hjul och övrig packning :confused::D.
      Hoppas iaf nån annan tar tältet upp efter träffen för att jag kommer att behöva lasta några till saker på väg tillbaks 😉

Christian S
      Deltagare

Har själv funderat på detta. Jobbigt att montera? Dyrt? Länk? 🙂

jätte lätt att montera.
        beror på vilka man köper.
        här har du ett kit som ska passa 01-06 http://www.ebay.co.uk/itm/SUBARU-IMPREZA-GDA-GDB-GAS-BONNET-HOOD-DAMPER-LIFT-KIT-/290608237784?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43a999ccd8 där ser du även hur det sitter.

Quackpack89
        Deltagare

Har besiktigat min lilla skönhet idag 🙂 blanka papper ofc 😉

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

pettsun
          Deltagare

Gjort hjulinställning på den stackars Forestern i dag. Blev -3 grader camber runt om samt 0 toe och cirka +4 grader caster fram om jag kommer ihåg rätt.

Hände dock ett litet missöde när jag skulle backa av lyften. Bilen är lite för låg för lyften så måste lägga plankor. En råka vika undan så jag slet loss stötfångaren på ena sidan.
            Ingen större fara sprack lite i insfästnigen till skärmen, men inget som inte går att limma ihop 🙂

Norbius
            Deltagare

Snart är imprezas vanligaste bilen på blocket. Sett många dumpa priserna med, inge bra 🙁 och btw det är väl när man har hus man kan njuta av bilen, själv nyss köpt hus men tänker fan ha kvar bilen till varje pris.

Blir lite saftigt med 2 lån 😉 Hade jag kunnat hade jag haft kvar den, utan tvekan. Sjukt nöjd med den just nu.

Fladric
              Deltagare

Har mest kört med Imprezan, skönt att den äntligen vill göra som jag vill att den ska, fungera 😉

Har också varit i lite garaget, har fått hem packningar och lite annat smått och gott som ska på Legacyn 🙂

Tyrfing
                Deltagare

Har själv funderat på detta. Jobbigt att montera? Dyrt? Länk? 🙂

Köpte av tedency här på forumet, var väldigt smidigt att installera C.a 10min.

Fladric
                  Deltagare

Har bytt motorfästena på Legacyn ikväll! Gick bra, hade kvar grenröret och allt, var trångt och jävligt men efter några svordomar och lite våld gick det! 🙂

t1hero
                    Deltagare

Äntligen fått hjullagret bytt. Skall man behöva ha två bilar för att inte missa bandagar :-/

BjorneJ

Idag har jag äntligen fått hem mina nya krängnings hämmare så nu ska dom bara skruvas på bilen 🙂

Grovsnus
                        Deltagare

Visserligen igår men..Tvättat fälgarna.
                          När jag sen skulle lyfta fram högtryckstvätten för att tvätta resten av bilen small det till i ryggen. Så nu har det varit sängläge sedan dess.
                          Tur att lokala pizzerian har både utkörning och närbutik så man kan få pizza, snus och chips till dörren…

Snilsson
                          Deltagare

Varit på Subaru Nordics lager i Helsingborg och köpt mig en sprillans ny Hawkeye STI takvinge. 🙂 Självklart fabrikslackad i rätt färg 🙂

abacus
                            Deltagare

Uppdaterad subban med ett nytt scoop…

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Steewe
                              Deltagare

Hahaha! Bästa på länge! 😉

SPiKE
                                Deltagare

Haha så skrev du inte på fb

Visar 15 inlägg - 916 till 930 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.