SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 931 till 945 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    abacus
    Deltagare

Det ska sägas att detta är med glimten i ögat jag skulle ALDRIG kalla någons fru eller flickvän för subba. Utan endast för att vi oftast kopplar våra bilar med kvinnonamn bettan, pärlan, ja ni fattar vad jag menar med det hela.
      Och ja det finns en hel del med manliga namn oxå.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

johan_gt
      Deltagare

Passade på att tvätta av den snabbt när jag bytte olja.

Vince
        Keymaster

Did you clean the discs before fitting new pads, is there a lip on the outer edge of the discs if so the new pads will be grabbing and cause the vibration matey, use a grinder to remove the lip. Double check that the discs don’t have any dirt or rust behind them on the matting surface against the hub matey use wire brush to make sure perfectly clean, basic stuff but might fix problem mateyd—0.o—b

Did you clean the discs before fitting new pads
          Yes

is there a lip on the outer edge of the discs if so the new pads will be grabbing and cause the vibration matey
          I know but there is no lip on the disc neither on the outer nor on the inner egde

Double check that the discs don’t have any dirt or rust behind them on the matting surface against the hub matey use wire brush to make sure perfectly clean
          I double and triple checked and cleaned the mating surface of the hub

Anyway I checked the runout and found out that this is probably the problem as the right disc is slightly outside tolerance. Max allowed runout is 0.075 and mine is approx 0.090 (hard to measure with the slots on the disc ;)). It’s not much but enough to cause vibrations. New disc are ordered 🙂 hope it will help mate 😉

GDB2003
          Deltagare

Jag målade underredet. Skulle också ha installerat mitt HKS avgas men det passar inte som det skall (för långt eller för kort)…

Durasell
            Deltagare

Polerat och vaxat kärran, tog ”bara” 4 timmar!
              Men fint blev det…
              Tills ja ställde ut den några timmar o den blev gul av allt frömjöl 🙁

Arson
              Deltagare

Polerat och vaxat kärran, tog ”bara” 4 timmar!
                Men fint blev det…
                Tills ja ställde ut den några timmar o den blev gul av allt frömjöl 🙁

Blir extra bra om det regnar någon timme senare också…

Gloremir
                Deltagare

Idag har bilen blivit tvättad och vaxad.
                  Samt bytt belägg på den runt om. vilka lycka när man såg konstruktionen på okena. så jäkla smidigt att byta belägg =) tog ju hela 45 min o byta och göra rent runt om.

Izakwrx
                  Deltagare

Fick tillbaka bilen efter bytt växellåda, lite lack man blev när man haft bilen två månader och behövt byta både koppling och växellåda redan -.-

Grovsnus
                    Deltagare

Tvättat och dammsugit så man ska slippa skämmas över den.
                      Nu bär det av söderut!

Janne248
                      Deltagare

Idag har jag kör 56 mil till Ljungbyhed med min Subaru BRZ.

Håenström
                        Deltagare

Bytt krängare och droplinks på min sti. Det blev whiteline.

Arson
                          Deltagare

Lackade sargerna till dimljusen från subarugrå till svart med Plasti Dip.

Vad tycker ni (går att ta bort)? 🙂

Från:

Till:

Zlasher
                            Deltagare

Blev najs med svart. Du har ju inget annat som är grått. Arson. d—0.o—b

FiddeFuling
                              Keymaster

Har lackat om vingen i helgen.. Ifrån Silver (dock fel nyans jämfört med bilen) till svart. Resultatet blev efter egen förmåga, så finns en riskt att jag ger mig på’t igen :p

Sen kanske man inte skall ge sig på högblank färg som ”okunnig”, har hört att matt är lättare att få till bra..?! sant eller falsk någon?

BjorneJ

Inte idag men helgen som gick..
                                  Monterat 24mm krängare i fram och bak på bilen samt givit den en redig tvätt och vaxning så nu känns bilen som en helt ny bil 🙂

Visar 15 inlägg - 931 till 945 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.