SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 961 till 975 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    Ubbe
    Deltagare

Jag finner 2,2 fram och 2,0 bak i varmtryck under bankörning vara optimalt.
      Högre tryck ger sämre grepp och däcken slits jättefort.

Med Direzzorna låg jag på varmtryck ca. 1.8 fram och 1.6 bak. Nu tror jag att R888’orna är mjukare i stommen så 2,2 / 2,0 är säkert en bra utgångspunkt. 3 kg är åt h-vete för mycket iaf!

JohanLofgren
      Deltagare

Bytt skivor och belägg bak, samt tvättat!

t1hero
        Deltagare

Jag finner 2,2 fram och 2,0 bak i varmtryck under bankörning vara optimalt.
          Högre tryck ger sämre grepp och däcken slits jättefort.

Stort tack, låg på ~2.2 kände lite svaj i tighta böjjar på utvarven sedan gick det fint. Skall bli intressant att mäta kalltryck i morgon när de svalnat.

FiddeFuling
          Keymaster

Införskaffade mig Subaru Nr 2 idag.

Blev en Legacy 2004 2.5i Sedan.. Mycket nöjd än så länge, TYST OCH LYXIG bil är allt jag kan säga 🙂

Jämför nu med en Impreza GT 2000.

🙂 🙂 🙂

K_1_M
            Deltagare

Beställde Eibach fjädrar till min mattgröna Sti Racing! Konstigt nog blev det en USA beställning då eibach europa inte tillhandahåller dessa! :/

Grovsnus
              Deltagare

Fått hem bilen med nytonade rutor.
                20% var precis lagom, märktes direkt att ac’n inte behövde jobba lika mycket

Arson
                Deltagare

Beställde Eibach fjädrar till min mattgröna Sti Racing! Konstigt nog blev det en USA beställning då eibach europa inte tillhandahåller dessa! :/

Jodå, jag köpte mina Eibach från Camskill.co.uk!

zanoii
                  Deltagare

Alla vätskor (förutom spolarvätskan som duger ett tag till :D) och filter bytta. Rejäl skillnad faktiskt!

K_1_M
                    Deltagare

Den hade man ju gärna sett en bild på 🙂 folierad eller lackad?

Absolut! 🙂 Inga nya bilder då jag egentligen inte gillar garaget, men några iaf! Den är folierad, 3M Militärmattgrön bilen hade gått 13 mil när det gjordes! 😀 http://www.garaget.org/?car=306932

Jodå, jag köpte mina Eibach från Camskill.co.uk!

Yes det stämmer, dock bara till Hatch:en. 🙁
                      Har kollat och dubbelkollat och det passar men sänker väldigt märkligt på en sedan.

GDB2003
                      Deltagare

Drog ut allt kablage som ljudbögen som ägde bilen innan mig lämnat efter sig. Svårt att förstå mig på folk som sysslar med billjud… Skönt att bli av med skiten.

johan_gt
                        Deltagare

Drog ut allt kablage som ljudbögen som ägde bilen innan mig lämnat efter sig. Svårt att förstå mig på folk som sysslar med billjud… Skönt att bli av med skiten.

Skönt, samma här eller basar förstår jag inte. Hade varit roligare med en gittarförstärkare på 500W istället 😉

nilbri
                          Deltagare

Lämnat in henne för lackförsegling, rutor, fälgar och inredning hos WellKept i Solna. Får tillbaka henne i morgon bitti. Spännande.

BjorneJ

igår var jag och hämnta upp ett stort paket nere hoss JRM och idag kom det på plats. Ser riktigt snyggt ut och ljudet är skönt med.

Fladric
                              Deltagare

Har äntligen fått igång Legacyn! Och allt verkar funka bra efter två kvällars körning, känns skönt!
                                Kan inte annat än säga VF35 vs VF12, 1-0! 😉

Gråben
                                Deltagare

Alla vätskor,remar samt tändstift

Visar 15 inlägg - 961 till 975 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.