SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 1,021 till 1,035 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    zanoii
    Deltagare

Tvättat bort alla djur jag fick med mig från semestern. Nu är han fin och blank igen! Ikväll blir det ruttvätt och imorgon invändig städning. Känns så jäkla mycket skönare med en fräsch bil!

FiddeFuling
      Keymaster

Har inte fått gjort så mycket idag, då hela stan är barrikaderad av jänkebilar (wheels and wings)… Dock fick jag visa upp för en mustang och en camaro att det finns bilar som kan svänga i farten 🙂 (lite orättvist kanske att möta tidiga 70talare, men det var de som började…)

HAHAHA så rätt 😀

Ångrar lite att man inte åkte ner, sett många fina bilar runt i krokarna idag. Nästa år kanske

Har för övrigt tvättat Legacyn, testade Turtle Wax ”flytande våt vax” eller var det heter. får se imon hur det blev, fick fly myggen :rolleyes:

Tobben
        Deltagare

Idag har jag fått ordning på gnisslet som uppstod när jag körde över ojämnheter. Riktigt skönt att slippa kan jag säga!
          Var rädd att det var topplagringarna eller något annat jävligt

Sedan har jag äntligen fått tummen ur och satt dit listen till kjolen som saknats och även bytt lite plastplidutter som håller det uppe

För att sedan avsluta med en fullösning på bakskärmsrosten
          Ser lite mindre jävligt ut på håll åtminstone. Inget jag kommer dölja vid ev. försäljning iaf.

Vad var det som var fel? Alltså med gnisslet? har ett liknande problem på min gt fast mer klonkande ljud

Igge
          Deltagare

För mig var det att ett fäste till kofångaren var av så att den kunde röra sig lite och gnugga mot något annat så det gnisslade
            Men inte nu längre 🙂

Skickat från min Nexus S via Tapatalk 2

Tobben
            Deltagare

För mig var det att ett fäste till kofångaren var av så att den kunde röra sig lite och gnugga mot något annat så det gnisslade
              Men inte nu längre 🙂

Skickat från min Nexus S via Tapatalk 2

Gött att det ordnade sig d—0.o—b

GDB2003
              Deltagare

Har äntligen fått ut bilen igen. En förlorad semestervecka men nu jävlar.

akarlssoonn
                Deltagare

Satte i mitt nya Sparco 4 punktbälte idag!

zanoii
                  Deltagare

Flyttade från gatan till garage igår, PRECIS samma dag som träden började droppa klet. Nöjd över timingen. I morse när jag var ut med hunden kändes det som att nån hade spillt läsk över hela gatan.

Funktionstestade larmet också. Tut tut! 🙂

Cores
                    Deltagare

Detta kanske inte räknas som något jag ”gjort” på min subaru, men det kanske är intressant ändå. Jag fick en period gratis försäkring när jag köpte min GT då jag köpte den på en firma. Nu när denna gått ut ringde jag runt lite för att hitta en rimlig försäkring. Trygg Hansa erbjöd mig då en halvförsäkring med 1000mil för 2000:- per halvår.

Lät bra men jag ringde ändå till länsförsäkringar och fick beskedet att mitt specialfordon (tydligen) skulle kosta 5950:- för samma försäkring och sträcka. Dom skulle alltså ha 12k per år för en halvförsäkring på en 13 år gammal bil. Jo säkert… Gissa vad jag valde.

Just det, jag har beställt full rostskyddsbehandling med dinitrol också. Två bröder som driver ett ställe som gillar specialfordon (till skillnad från länsförsäkringar) så jag fick den fulla behandligen till priset av den minsta (dryga 2000;- rabatt) Taget då jag planerar att äga min GT en längre tid. (Bilen var fin under men det hade kommit lite rost i hjulhus/trösklar och i fästen i balken)

BjorneJ

Jag har bytt bromsbelägg fram sam kollat igenom bilen inför lunda på lördag. Nu ska de köras 🙂

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 4 Beta

zanoii
                        Deltagare

ringde jag runt lite för att hitta en rimlig försäkring. Trygg Hansa erbjöd mig då en halvförsäkring med 1000mil för 2000:- per halvår.

Lät bra men jag ringde ändå till länsförsäkringar och fick beskedet att mitt specialfordon (tydligen) skulle kosta 5950:- för samma försäkring och sträcka. Dom skulle alltså ha 12k per år för en halvförsäkring på en 13 år gammal bil. Jo säkert… Gissa vad jag valde.

Lite OT men jag upptäckte att Länsförsäkringar låg rätt bra till i en prisjämförelse jag läste, så jag ringde dem idag.

Just nu har jag If, betalar 2682 kr/halvår för halvförsäkring medan helförsäkring kostar mellan 3718 och 4058 kr/halvår beroende på självrisk.

LF däremot vill ha 10179 kr/år för halvförsäkring och mellan 17055 och 18895 kr/år för helförsäkring. Alltså mer än dubbelt så dyrt som If. Nu har jag lite rabatter hos If men priserna hamnar ändå inte i närheten. Killen jag pratade med lät lite besvärad när jag berättade prisskillnaden.

Förutsättningar: Privatimporterad WRX Wagon 2005, bor relativt centralt i Sthlm (mellan söder och hammarby sjöstad), 34 år, man, haft körkort sedan -97. Kör under 1000 mil/år.

Izakwrx
                          Deltagare

Körde en tvätt idag, inte så insatt i vad man ska ha men testa ngn typ turtlewax iaf 🙂 va rätt skönt att bli av med alla insekter som satt i fronten 😛

Sen så har jag införskaffat mig en ny vinge en STI från en på forumet här som ska komma med bussgods när som helst 😀

t1hero
                            Deltagare

Lite OT men jag upptäckte att Länsförsäkringar låg rätt bra till i en prisjämförelse jag läste, så jag ringde dem idag.

Just nu har jag If, betalar 2682 kr/halvår för halvförsäkring medan helförsäkring kostar mellan 3718 och 4058 kr/halvår beroende på självrisk.

LF däremot vill ha 10179 kr/år för halvförsäkring och mellan 17055 och 18895 kr/år för helförsäkring. Alltså mer än dubbelt så dyrt som If. Nu har jag lite rabatter hos If men priserna hamnar ändå inte i närheten. Killen jag pratade med lät lite besvärad när jag berättade prisskillnaden.

Förutsättningar: Privatimporterad WRX Wagon 2005, bor relativt centralt i Sthlm (mellan söder och hammarby sjöstad), 34 år, man, haft körkort sedan -97. Kör under 1000 mil/år.

Trygg Hansa 3401:-/år Halvförsäkring, STI -03, bor i kriminellt drabbat område. Sug på den spolingar (tror det är åldern som räddar mig)

zanoii
                              Deltagare

Trygg Hansa 3401:-/år Halvförsäkring, STI -03, bor i kriminellt drabbat område. Sug på den spolingar (tror det är åldern som räddar mig)

Ska ringa dem i morgon för jämförelse.

Arson
                                Deltagare

Betalar 8900kr för en helförsäkring på Subaru STI 2008 i Vallentuna med Trygghansa. Är 29 år.

Visar 15 inlägg - 1,021 till 1,035 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.