SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 1,066 till 1,080 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    akarlssoonn
    Deltagare

dekalrna med samma färgkod (guld) som mina rota fälgar

Patrick P931
      Deltagare

Steg 3 på Dahlbäcks racing

Vad innebär det?

akarlssoonn
        Deltagare

samma som innebär som steg 2 på jrm tror jag 🙂

Arson
          Deltagare

Nytt batteri, sjukt spännande 😛

Snilsson
            Deltagare

Monterat Rumball dekaler, imorgon gäller det! 🙂

Patrick P931
              Deltagare

samma som innebär som steg 2 på jrm tror jag 🙂

Och vad exakt är det?

Du låter som varje företags våta dröm. 😉

Gyver
                Deltagare

Monterat ett Whiteline roll centre / bump steer correction kit, men hade ett helvete med att få ut den ena kulleden mellan bärarmen och hubben på ena sidan. Varken rejäl värme, WD40 och rejäla ryck med gaffeln hjälpte. Sen gjorde jag detta enkla lilla verktyg och det tog ca 1 minut att enkelt dra ut den! Rekomenderar andra som skall byta kulleden att göra ett liknande verktyg d—0.o—b Använde en gammal hjulmutter som synes…
                  Kan även låna ut den om det är någon i stockholmstrakten som behöver göra samma operation någon gång.

Arson
                  Deltagare

Varför behåller du den inte och slutar vela? Du gör ju en massa grejer med bilen hela tiden och åker på träffar och grejer. Ska jag va helt ärlig så tror jag det är din foliering som avskräcker folk, keep it clean! 😉

Hehe, kör den ju nästan aldrig 😛 Folieringen är ju bara att dra bort om man vill det 🙂

Snilsson
                    Deltagare

Verkar ju hysteriskt kul. Glöm inte ta bilder, och lycka till!

Det var sjukt kul! Längtar redan till nästa år! d—0.o—b
                      Har ni facebook och vill se bilder från dagen så finns allt möjligt gott och blandat här: https://www.facebook.com/events/339312039503071/?fref=ts

GDB2003
                      Deltagare

Installerade Cobb downpipe och påbörjade installation av soppapump.

Downpipen tog oväntat nästan hela dagen då först inte värmeskölden på turbon ville av (jag klippte till sist sönder den med bultsax och lyfte av den i två delar) samt att lambdasonden var helt ”fastsvetsad” (fick ringa på hjälp och sen hettade vi upp sondens gänga och vred till sist loss den med en gigantisk rörtång). Känns jävligt skönt att ha det gjort.

t1hero
                        Deltagare

Bytt till gatdäck och bromsbelägg med belägg….

Tydligt Toyoveck, tror jag skall köra dessa bak nästa gång.

Igge
                          Deltagare

Firade 10 årsjubileum med subarudrömmar!
                            Augusti 2003 bläddrade jag igenom imprezabroschyren (mer än en gång, säkert mer än hundra…) och tänkte, en sådan ska jag ha.

Så jag köpte en ny (beggad) Subaru idag 😀
                            Han heter Petter om man får tro namnskylten!

Bjuder på en bild från en SSI-körning, tror det var 2004

Så var det då!

Edit: Vad kan en originaldump kosta?

Edit2:
                            Då har jag framkallat en till bild:

Janne248
                            Deltagare

Bjuder på en bild från en SSI-körning, tror det var 2004

Verkar vara SSI 5 årsjubileum träff. Så det måste varit 2005!

Igge
                              Deltagare

Verkar vara SSI 5 årsjubileum träff. Så det måste varit 2005!

Kan stämma

Låg emellan filmer framkallade 04 och 05 så var lite otydligt 🙂

Hässlö/Västerås om jag minns rätt, kan ju vara fel ute där med iofs…

var ju knappt tonåring där, nu är jag ju nästan gubbe 🙂

BTW är nya bilen min första bil, var ärlig och ställde den på mig istället för farsan, känns bättre så även om plånboken gnäller…

Igge
                                Deltagare

En får tacka 🙂

Inga planer på projekt än. Ligger back på sparkontot av någon anledning ( :rolleyes: ) så nu får jag nöja mig med soppa/förbrukningsdetaljer
                                  och så kostar försäkringen dryga tusenlappen varje månad (bra pris ändå för en 22-åring…)

Det är en PSE från 04, isblå som synes.
                                  Gått drygt 11k mil, fint skick och förra ägaren verkade aningen pedant. Så det känns bra

JRM steg 1
                                  walbro 255 (finns kvitto på pumpen)
                                  ferrita-system (hittar inget bevis på bland papprena, men original är det inte, mullrar lagom)
                                  och mappning.
                                  Har begåvats med avsnorkling och någon form av öppen dump (tyckte det stod blitz på den) vilket låter lite för ofta/mycket enligt mig 😛
                                  Sedan finjusterad för att gå lite billigare på cruise-varv enligt förrförra ägaren så den ska gå att köra på 0,85 om man är duktig (lär jag inte vara…)

Sedan är den sänkt med HKS-fjädrar, men jag fick med original som ska på om jag orkar.
                                  Ogillar att behöva snedda över fartgupp, har fyra som ligger mellan mitt garage och lägenheten/omvärlden.

Än så länge jävligt nöjd 😀

Visar 15 inlägg - 1,066 till 1,080 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.