SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 1,156 till 1,170 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    Snilsson
    Deltagare

Bytte skivor och klossar fram. Fick betala 1000kr för arbetet, är det mycket/litet? Gör det själv nästa gång.

Det är billigt.. Var det Mekonomen verkstad?

GDB2003
      Deltagare

Det är billigt.. Var det Mekonomen verkstad?

En verkstad jag har där jag bor. Ingen större kedja.

Igge
        Deltagare

Lurade med farsan ut på en provtur i imprezan och sa att han inte fick växla innan det pep (shiftlight ställd på 6500rpm) och tvingade honom testa lite kurviga vägar 🙂

Han blev inte besviken, var ganska tyst men efter ett tag kom ett ”hehehe” 😛
          Han konstaterade även att det var väldigt belönande att trycka ner gaspedalen, inte bara för accelerationen utan även för ljudet. Jag håller med 🙂

GT-Micke
          Deltagare

Fått ett fint visitkort på framrutan från SSC 🙂
            Han/hon måste varit riktigt snabb, för stog bara still på den
            platsen i max 10 minuter 🙂

Grovsnus
            Deltagare

Idag blev det att tvätta bort några kilo ölands-damm från pärlan.
              Och efter att ha följt TypeR’s och Steewe’s råd så har jag äntligen blivit av med det förbannade knackandet från bakvagnen.
              Får tacka så mycket d—0.o—b

Steewe
              Deltagare

Idag blev det att tvätta bort några kilo ölands-damm från pärlan.
                Och efter att ha följt TypeR’s och Steewe’s råd så har jag äntligen blivit av med det förbannade knackandet från bakvagnen.
                Får tacka så mycket d—0.o—b

Kul att hjälpa till lite. 😉 Du får bjuda igen pengarna du sparade med öl nästa gång vi ses. 😀

zanoii
                Deltagare

Handlade på ebay igår:

• 15W Xenon till båda backljusen (430 kr inkl frakt vs ca 500 i Sverige. När jag kollade fanns det inte dubbelkit att köpa i Sverige.)
                  • Externt bakre dimljus (LED) att ersätta det sönderrostade som satt där när jag köpte bilen (ca 155 kr inkl frakt vs 500 i Sverige)
                  • Komplett mätarhus från en bilskrot i Israel så jag kan byta mätartavlan från mph till km/h (299 kr inkl frakt)

Kommer att bli tvungen att modda det som ska bli bakre dimljus lite (färgfilter) men det är nog rätt snabbt gjort. Ej säker på att jag genomför kmh-modden heller. Måste fundera över hur det påverkar försäljningsvärdet först. De ville de ha $90 ”or best offer” för mätarhuset. Jag bjöd $40, de ville ha $65. Jag höjde budet till $45 och de accepterade. Fint där, lätt värt 300 spänn.

Är rätt sugen på att byta till STi limited-mittkonsoll också men måste försöka lösa ramen runt växelspaken på nåt vis då den bara finns till M/T. Bonus på den modden är att A/C-vredet blir i Celsius i stället för Fahrenheit och det blir även argumentet som framförs till sambon.

I natt har jag drömt att jag köpte en andra subaru, med signal-orangea framskärmar och ett kattskelett över hela bakdelen.
                  Känns det bekant? Tror det kan vara relaterat till att jag kollade rallycross på youtube igår:

Igge
                  Deltagare

Har pillat i etapper med mina lysen nu, började i helgen med att byta lampor i halvljuset (ge ”+90%”) och försöka få vettig ljusbild (blev helknas) efter det och så har jag xenonkonverterat helljuset. Nu har jag äntligen fått allt att lira skapligt efter lite strul så det är bara finjusteringar kvar 🙂

55w xenon lyser rätt bra 🙂

Hyena
                    Deltagare

Så då var sista rosthålet borta. får se när den bruna djävulen tittar fram nästa gång. nderedsmas kvar o lägga i vänster bakre hjulhus. men kanske imorrn

zanoii
                      Deltagare

Handlade på ebay

…från Kina såklart. En av de två handlarna erbjöd faktiskt spårning på paketet trots gratis frakt.

Destination Country – Sweden:Tracking Consuming:2481 Millisecond
                        Origin Country – China:Tracking Consuming:0 Millisecond, Cache Time:2013/10/05 07:51:46
                        20131002, ?

Fladric
                        Deltagare

…från Kina såklart. En av de två handlarna erbjöd faktiskt spårning på paketet trots gratis frakt.

Bing Translator (som jag tror trackingsidan använder) säger ”exportera paketet sälar, Shenzhen Internationella, Sverige”
                          Google Translate hävdar: ”exporten totala paketet tätning tätning rakt hår, Shenzhen International, Sverige”

Och min slutledningsförmåga säger att de eventuellt har öppnat paketet och kontrollerat innehållet. Alternativt förseglat det och godkänt det för export. Eller så får jag sälar tätade med rakt hår.

Ska jag vara ärlig tror jag på sälarna! 😀

Marcus_petersson
                          Deltagare

Monterade Ferrita 3tums avgassystem på bilen igår 🙂 Gött att få höra lite boxer toner igen 🙂 Sen har jag stört mig på att det känns som att bilen tvekar på låga varv, Detta försvann också 🙂

MVH // Marcus Petersson

TypeR
                            Deltagare

Monterade Ferrita 3tums avgassystem på bilen igår 🙂 Gött att få höra lite boxer toner igen 🙂 Sen har jag stört mig på att det känns som att bilen tvekar på låga varv, Detta försvann också 🙂

MVH // Marcus Petersson

And there was me thinking you had a prius 😀

Mitsubaru
                              Deltagare

Har rivit backspegeln på passagerarsidan, är kondens inne i blinkersen, så jag skulle bara ”kolla lite”.
                                Lyckades få ihop det igen, puh!

Ska jaga på skroten till veckan o se om jag kan hitta en och byta blinkersdelen bara.
                                Bytte luftfiltret också, blidde ett Cosworth utan olja, det var ju ingen lek att byta filtret på denna jämfört med tidigare bilar, men man lär sej ju hur sakerna sitter ihop.
                                Rev hela bakre kofångaren härom helgen också, passade på att komplettera med nya clips i klädseln i bagagen på en gång, då det var slarvskalle som hade fuskat dit grejjorna innan.

Skulle kolla en bula i huven också, så jag rev bort isoleringen på huven, varpå alla clips där gick sönder också, snart har jag väl 4-5påsar med allehanda olika clips
                                Ebay, min räddare í nöden 😉

//Chrille

TypeR
                                Deltagare

3/4s of the stick no more no less d—0.o—b

Visar 15 inlägg - 1,156 till 1,170 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.