SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 1,171 till 1,185 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    Nikke McRae
    Deltagare

Fyll filtret ordentligt med olja tills det blir helt fullt och luften bubblat ur. På med filtret.
      Sedan i med 4 liter. Brukar bli perfekt.

Beaver
      Deltagare

Har rivit backspegeln på passagerarsidan, är kondens inne i blinkersen, så jag skulle bara ”kolla lite”.
        Lyckades få ihop det igen, puh!

Ska jaga på skroten till veckan o se om jag kan hitta en och byta blinkersdelen bara.
        Bytte luftfiltret också, blidde ett Cosworth utan olja, det var ju ingen lek att byta filtret på denna jämfört med tidigare bilar, men man lär sej ju hur sakerna sitter ihop.
        Rev hela bakre kofångaren härom helgen också, passade på att komplettera med nya clips i klädseln i bagagen på en gång, då det var slarvskalle som hade fuskat dit grejjorna innan.

Skulle kolla en bula i huven också, så jag rev bort isoleringen på huven, varpå alla clips där gick sönder också, snart har jag väl 4-5påsar med allehanda olika clips
        Ebay, min räddare í nöden 😉

//Chrille

ska du montera isoleringen i huven sen igen?

csjovold
        Deltagare

Tre fjärdedelar av hela stickan? Skojar du? Antar att du menar kring markeringen eller nåt. Det finns ju en markering Low/full, och sen finns det en liten urfasning i stickan högre upp. Läste nånstans att det var 4.3 liter, men jag vet inte riktigt. Vet att förra gången hällde jag på en 4l dunk och fick fylla på lite extra sen.

Du gör dig ju bara dummare med kommentarer som dessa. Klart som fan han han inte menade hela stickan?! Tänk lite innan du vräker ur dig, låter inte speciellt trevligt!

TypeR
          Deltagare

Lol sorry i credited a bit of common sence :rolleyes:

JohanLofgren
            Deltagare

Min ”check engine” lampa har blinkat till när bilen har varit kall, putsade upp lambdasonden idag och det gjorde susen! Beror antagligen på att jag hade lite för högt bränsletryck under en kort period(?)

Fladric
              Deltagare

Har äntligen startat mitt senaste inköp! Efter att ha tömt motorn på det som en gång var olja men nu var ca 8 liter bensinblandning, bytt tändstift och hälft i ny olja så startade den direkt! Blir spännande att provköra den till helgen, kändes som en trevlig motor det lilla jag hann känna 😉 bifogar den senaste bild jag har på den då bilder alltid är kul! 😀

Mitsubaru
                Deltagare

ska du montera isoleringen i huven sen igen?

Jag VET inte…
                  Tänkte samma sak, hur saknar man den egentligen?

Troligen stör jag mej inte på ev motorljud inne i bilen under körning..nä får nog hitta nån bra plats i garaget åt den.
                  Är några småbulor på huven på några ställen, funderar på ev foliering som döljer lite, eller om jag inte bryr mej, har inte bestämt mej än så jag kollar lite runt på kolfiberhuvar,skrothuvar etc.
                  Undrar om en huv från 2.5t passar?

//Chrille

Beaver
                  Deltagare

Jag VET inte…
                    Tänkte samma sak, hur saknar man den egentligen?

Troligen stör jag mej inte på ev motorljud inne i bilen under körning..nä får nog hitta nån bra plats i garaget åt den.
                    Är några småbulor på huven på några ställen, funderar på ev foliering som döljer lite, eller om jag inte bryr mej, har inte bestämt mej än så jag kollar lite runt på kolfiberhuvar,skrothuvar etc.
                    Undrar om en huv från 2.5t passar?

//Chrille

Hade letat efter sti huv eller en cf huv, men du kan ju ha bulorna en liten stund, gör ju inte att den går sämre direkt! d—0.o—b vad för modell har du?

Mitsubaru
                    Deltagare

Hade letat efter sti huv eller en cf huv, men du kan ju ha bulorna en liten stund, gör ju inte att den går sämre direkt! d—0.o—b vad för modell har du?

Nej jag känner ingen panik att byta, jag tycker den är snygg som helhet, de mesta smågrejjorna ser ju bara jag för jag kollat över extra noga..
                      Det är en silvermetallic 3.0 R sedan AT, har varit en ”fan” av den bilen rätt länge, och nu blev det så.
                      Har lite historia att trimma och modda allt i min väg tidigare, nu vart det plötsligt inte lika ”lätt” med en boxer sugis, men det var aldrig tanken heller.

Har en liten spoiler t bakluckan på ingång fr staterna, svårt att låta bli 😀

//Chrill

Fronix
                      Deltagare

Bytte bärarm idag

Hände en liten olycka när en viss person skulle köra, tur att man har delar redo!
                        Var även lägligt att beställa hem nya framdäck, som ni ser på bilen är dom lite sneslitna så en hjuliställning är även det på listan.

zanoii
                        Deltagare

Bytte bärarm idag

Hände en liten olycka när en viss person skulle köra, tur att man har delar redo!
                          Var även lägligt att beställa hem nya framdäck, som ni ser på bilen är dom lite sneslitna så en hjuliställning är även det på listan.

Jag fick inte ihop det alls, såg bara bilen (Nova?) i bakgrunden. Missade allt i förgrunden helt. 😉

Fladric
                          Deltagare

Jag fick inte ihop det alls, såg bara bilen (Nova?) i bakgrunden. Missade allt i förgrunden helt. 😉

Haha, samma här! 😉

Fronix
                            Deltagare

Haha, samma här! 😉

Heh ^^

Tror det är en Nova, osäker det är en väns hobby garage. Ska tydligen på en grotesk kompressor på den när den är klar (den är under handduken som man ser på bänken i bakgrunden)

Christian S
                              Deltagare

besiktade Imprezan tidigare idag, gick igenom med blankt papper så nu kan man ställa av den i slutat av månaden:)

adam.b.w
                                Deltagare

körde min sista nöjes tur med bilen för iår. 🙁
                                  kändes jobbigt och skönt på samma gång

fick taget några sletna bilder med mobilen.

vad ska ni göra med era bilar i vinter?
                                  själv ska jag ha på brembo bromsar nya fälgar och framför allt fixa ett par nya coilisar.

Visar 15 inlägg - 1,171 till 1,185 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.