SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 1,186 till 1,200 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    Beaver
    Deltagare

körde min sista nöjes tur med bilen för iår. 🙁
      kändes jobbigt och skönt på samma gång

fick taget några sletna bilder med mobilen.

vad ska ni göra med era bilar i vinter?
      själv ska jag ha på brembo bromsar nya fälgar och framför allt fixa ett par nya coilisar.

denhär gången blir det skönt att skruva impreza, sist så frös vi ju ihjäl! 😀

glömde att säga: en av dom finaste imprezorna som jag har sett! 😉

Igge
      Deltagare

Har bytt till vintersulor på bilen.
        Jag kan bekräfta att det blir svettigt att pumpa upp nästan tomma däck med en cykelpump, hehe.
        Funderar dock på att köpa en vinterbil och skona Imprezan lite. Låta den stå tills det finns isar att köra på och det är redigt med kallgrader (mindre salt?)

Kan en Subaru pickup vara ett vettigt köp?

Sedan tog jag fram subarumössan nu innan jag drog till jobbet 🙂

adam.b.w
        Deltagare

Har bytt till vintersulor på bilen.
          Jag kan bekräfta att det blir svettigt att pumpa upp nästan tomma däck med en cykelpump, hehe.
          Funderar dock på att köpa en vinterbil och skona Imprezan lite. Låta den stå tills det finns isar att köra på och det är redigt med kallgrader (mindre salt?)

Kan en Subaru pickup vara ett vettigt köp?

Sedan tog jag fram subarumössan nu innan jag drog till jobbet 🙂

Tja jag tycker personligen 1800an är ganska scharmig. Men de är nästan inte värt de då alla är så galet sjukt rostiga. Men en impreza rx kanske?

Igge
          Deltagare

Lite inne på pickup för att kunna frakta crossen också, hade varit smidigt tänker jag 🙂

Men ja, rosten verkar vara ett klart bekymmer

Janne248
            Deltagare

Lite inne på pickup för att kunna frakta crossen också, hade varit smidigt tänker jag 🙂

Men ja, rosten verkar vara ett klart bekymmer

tips:

http://www.blocket.se/kronoberg/Subaru_1800_Pickup_GL_4WD__RANTEFRITT__Flak_50007956.htm?ca=6&w=3

Ser rätt fräsch ut….

Igge
              Deltagare

tips:

http://www.blocket.se/kronoberg/Subaru_1800_Pickup_GL_4WD__RANTEFRITT__Flak_50007956.htm?ca=6&w=3

Ser rätt fräsch ut….

Har kikat på den, men det är en bit att åka och så är den bara besiktad till december, risk för huvudvärk med andra ord 😛

Men den ser onekligen förhållandevis välvårdad ut 🙂

FiddeFuling
                Keymaster

Fick inhandlat en ny hastighets givare.. den lille ”#¤%#¤ som sitter i växellådan med ett hölje i hårdplast… som spricker så fort man tittar på den.

1200 pengar.. ta det försiktigt med dem!

millzor
                  Deltagare

Bytt bromsskivor bak, belägg samt bätrre beg bakok. Helt annan bil nu jämfört med innan då bak inte tog mycke alls :P. Nu ska den köras in i garaget och få nya skivor fram (nuddborrade/slitsade) samt belägg. Även blåa stänkskydd fram om man hinner.

Fladric
                    Deltagare

Har äntligen tagit mig för att byta insugsslangen på WRX:en, passade samtidigt på att byta insugspackningarna som var dåliga. Blev en märkbar skillnad, motorn går jämnare och känns allmänt trevligare att köra 🙂

Bytte även till en ny drivaxel höger fram för att förhoppningsvis bli av med mitt vobbel men icket! 🙁
                      Har nu bytt till 4 olika fälgar med både vinter och sommardäck, slipat navet helt rent från skit, bytt bromsskivor och klossar samt nu även bytt drivaxel till en med helt nya knutar men har fortfarande ett vobbel som kommer vid ca 100 km/h… Har slut på idéer, några tips någon? 🙂

epoxxy
                      Deltagare

Vobbel som kommer runt 100kmh brukar kunna komma från bak. Testa att skifta fram med bak om inte det är gjort än.
                        Kan i värsta fall även vara skivorna som slagit sig

Igge
                        Deltagare

Har skivorna slagit sig borde bromspedalen vibrera vid inbromsning, right?
                          Ett sätt att kolla isf

Marcus_petersson
                          Deltagare

Har äntligen tagit mig för att byta insugsslangen på WRX:en, passade samtidigt på att byta insugspackningarna som var dåliga. Blev en märkbar skillnad, motorn går jämnare och känns allmänt trevligare att köra 🙂

Bytte även till en ny drivaxel höger fram för att förhoppningsvis bli av med mitt vobbel men icket! 🙁
                            Har nu bytt till 4 olika fälgar med både vinter och sommardäck, slipat navet helt rent från skit, bytt bromsskivor och klossar samt nu även bytt drivaxel till en med helt nya knutar men har fortfarande ett vobbel som kommer vid ca 100 km/h… Har slut på idéer, några tips någon? 🙂

Har du haft ner kardanen? Kärvande knutkors brukar kunna ge detta fenomen.

MVH // Marcus Petersson

Fladric
                            Deltagare

Tack för alla svar!
                              Har flyttat runt fälgar och testat, även kört med vinterhjulen men blev ingen skillnad.
                              Tror inte att det är en bromsskiva, har som sagt bytt till nya bättre begagnade från en bil som inte vobblade. Dessutom vibrerar det inget alls när man bromsar så tror jag kan utesluta skivorna iaf 🙂
                              Har funderat på om det kan vara kardanen så kanske värt att ta sig en titt! Det enda konstiga är att det känns som om vobblet kommer från höger fram på bilen 🙂

Marcus_petersson
                              Deltagare

Tack för alla svar!
                                Har flyttat runt fälgar och testat, även kört med vinterhjulen men blev ingen skillnad.
                                Tror inte att det är en bromsskiva, har som sagt bytt till nya bättre begagnade från en bil som inte vobblade. Dessutom vibrerar det inget alls när man bromsar så tror jag kan utesluta skivorna iaf 🙂
                                Har funderat på om det kan vara kardanen så kanske värt att ta sig en titt! Det enda konstiga är att det känns som om vobblet kommer från höger fram på bilen 🙂

Försvinner det helt vid inbromsning? Spindelleder, bussningar eller styrleder?

MVH // Marcus Petersson

Fladric
                                Deltagare

Försvinner det helt vid inbromsning? Spindelleder, bussningar eller styrleder?

MVH // Marcus Petersson

Den försvinner när jag bromsar ja, har känt på bussningarna med ett brytjärn men har inte hittat nån dålig. Även lederna känns fina, ska in och besikta bilen på tisdag så får väl hålla ögon och öron öppna då så kanske jag hittar nått! 🙂

Visar 15 inlägg - 1,186 till 1,200 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.