› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Vad har du gjort med din Subaru idag?
- Detta ämne har 1,942 svar, 188,266 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 9 månader sedan av
Grovsnus.
-
FörfattareInlägg
-
21 oktober, 2013 kl. 04:10 #238261
GDB2003
DeltagareHar bytt olja i helgen samt installerat detta rosa lock vid oljepåfyllnaden:
21 oktober, 2013 kl. 06:36 #238388morgandahl
DeltagareFunderat på att byta till vinterdäck!
21 oktober, 2013 kl. 16:20 #237064t1hero
DeltagareDen försvinner när jag bromsar ja, har känt på bussningarna med ett brytjärn men har inte hittat nån dålig. Även lederna känns fina, ska in och besikta bilen på tisdag så får väl hålla ögon och öron öppna då så kanske jag hittar nått! 🙂
Min besiktningsman letade ganska länge åt mig när jag frågade om ett klonk i framvagnen, han hittade det inte förren året efter då styrleden behövde bytas och klonket försvann (på min förra bil)
Men: Försvinner när du bromsar & vobbel stämmer på hjullager.
Jag upptäckte idag att bilen satte sig snett på bakhjulen vid gaspådrag, och med passagerare i baksätet mycket klonk från bakvagnen. Får väl lasta i en kofot och åka förbi en gds.
22 oktober, 2013 kl. 22:12 #237209Fladric
DeltagareHar besiktat Imprezan utan anmärkning, sjukt skönt!
Firade det med att lägga om till vinterdäck och åka ut och sladda i nysnön, har kommit några centimeter så perfekt att ha kul i! 😉
Imorgon är det Legacyns tur att besiktas, ska bli spännande!
Min besiktningsman letade ganska länge åt mig när jag frågade om ett klonk i framvagnen, han hittade det inte förren året efter då styrleden behövde bytas och klonket försvann (på min förra bil)
Men: Försvinner när du bromsar & vobbel stämmer på hjullager.
Jag upptäckte idag att bilen satte sig snett på bakhjulen vid gaspådrag, och med passagerare i baksätet mycket klonk från bakvagnen. Får väl lasta i en kofot och åka förbi en gds.
Vi hittade inget idag på min besiktning heller…
Tycker att vi kollade hjullager noga så tror inte på det!
Har dock varit ute och kört lite mer nu med den nya drivaxeln och det verkar som att värsta vobblet är borta! Skulle vara skönt i sådana fall, ska köra lite mer och återkomma med resultat! 🙂23 oktober, 2013 kl. 19:56 #237788Grovsnus
DeltagareFick inte bara ett blankt papper hos bilprovningen, fick beröm för skicket och putsen på min bil med. 🙂
Lite kul att besiktningsmannen verkade tycka att accelerationstester var viktigare än bromstester.
Kan undra hur många miljöbilar han släpper igenom…?23 oktober, 2013 kl. 20:22 #237210Fladric
DeltagareFick inte bara ett blankt papper hos bilprovningen, fick beröm för skicket och putsen på min bil med. 🙂
Lite kul att besiktningsmannen verkade tycka att accelerationstester var viktigare än bromstester.
Kan undra hur många miljöbilar han släpper igenom…?Kul! Haha, ja, kan ju inte vara många 😉
Fick igenom Legacyn utan anmärkning också! Fick faktiskt också beröm för skicket, dock inte putsen 😀
Det firandet var inte lika kul som firandet igår dock… Ställde undan den för vintern, vilket innebar några kilometer dyblöt grusväg och sedan tvätt i snålblåst och regn! Men men, nu är det gjort och den står i säkert förvar! 🙂
24 oktober, 2013 kl. 13:26 #236804striiiker
DeltagareÄr inne på 15K servicen… och lite andra reparationer.. nu blir jag antagligen ruinerad..
25 oktober, 2013 kl. 15:02 #238371Strumpa
Deltagare25 oktober, 2013 kl. 15:11 #237429epoxxy
DeltagareJag ställde på min nu till vintern 😉
25 oktober, 2013 kl. 15:38 #237635Igge
DeltagareSer att många väljer att ställa av sina bilar på vintern. Är det verkligen så himla farligt att va ute å köra? 🙁
Jag har planer på att ställa av min till hösten/vintern och bara plocka ut den fina vinterdagar
Dels för att minska rostangreppen men också för att den inte är så kul på asfalt med vinterdäck att jag hellre väljer att ha en bil som är billigare i soppa och försäkringSå ser jag på saken 🙂
Problemet för mig är att hitta en attraktiv vinterbil 😛
25 oktober, 2013 kl. 15:51 #237004one_of_kind
DeltagareMonterade idag afr och boost gauge med special tillverkad hållare som är gjord för impreza samt forestern !
Köpte även en ny ratt från gtspec från USA !
Sent from my iPhone using Tapatalk – now Free
25 oktober, 2013 kl. 16:06 #238066BjorneJ
Monterade idag afr och boost gauge med special tillverkad hållare som är gjord för impreza samt forestern !
Köpte även en ny ratt från gtspec från USA !
Sent from my iPhone using Tapatalk – now Free
Riktigt snyggt!!
25 oktober, 2013 kl. 20:23 #237065t1hero
DeltagareBytt till rdäck. Det borde jag gjort innan Sviestad men jag hade ryggskott och det gjorde för ont, det gjorde ont att sätta sig i bilen och resa sig ur bilen var nästan ogörbart men köra gick bra (adrenalin)
Då här går det för gatdäck vänster fram om man ser till att hålla ifrån en z3m med rdäck. Det andra framdäcket är inte alls lika slitet men gummit ser ut som på 20år gamla vinterdäck.
I vilket fall som helst har rygskottet läkt 99% trots bandagsmisshandeln.
–
Själv tänker jag köra min fyrhjulsdrivna bil även på vintern, jag har hört att det finns en fabrik i Japan som spottar ur sig bilar.EDIT: däcket brevid är bak samma sida, satt fram förut men fick då bara normal misshandel. Mer negativ camber, ja det skall jag ha. Notera även att ”Toyovecket” är med på det misshandlade däcket.
29 oktober, 2013 kl. 14:15 #238353söder
DeltagareLämnade in bilen på dinitrol center.
31 oktober, 2013 kl. 11:00 #238372Strumpa
DeltagareTvättade underredet med högtryck i tisdags, har låtit den stå och torka sen dess så ska lägga på underredsmassa idag! Nån som har ett sånt där sprutschema för impreza sti 02a? Annat man ska tänka på? Första gången 🙂
Edit: La på en burk med massa nu i eftermidda. Vågade inte riktigt ta överallt, tog själva botten av bilen och ett par balkar som gick jämns me sidorna, tog sidkanterna också.
Vågade dock inte ta längst bak där det är massa saker jag inte riktigt vet vad det är, drivknutar å skit antar jag, är det bara att smeta på överallt eller? Förstår ju att man kanske inte ska smeta in i saker som ska kunna röra sig men på själva lederna borde väl gå bra?
De hade nämligen inte tagit där när den var inne på underredbehandling på en firma så vågade som sagt inte!Väldigt tacksam för svar eftersom jag måste vara klar tidigt imorn!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.