SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 1,246 till 1,260 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    pettsun
    Deltagare

pluggat ena egrventilen då den läckte. röck också säkringar och relän tillhörande de sekundäraluftsystemet. Så no more racklig luftpump och ventiler!
      Nu behövs bara få bort några felkoder ur mappen så är forestern på topp igen 🙂

Jonlan
      Deltagare

Börjat förbereda bilen för issäsongen. Byte av fjädrar, krängare och på med hasplåtar.

JohanLofgren
        Deltagare

håller på byter framhjulslager, satan va allt sitter fast.. ha nog inte varit upptaget någon gång tidigare! sakta men säkert går de framåt!

997GT3
          Deltagare

Fick sig en rejäl tvätt!

GDB2003
            Deltagare

Tagit av takräcket inför vintern. Installerat en kolfiberhuv.

lill_fredd
              Deltagare

monterat vinterhjul å satan va långt in dom hamnade i hjulhuset jämfört med 9,5 fälgarna:P

abacus
                Deltagare

Satte på min vinterdäck på Frontbilars däckhotell, när man ska hämta bilen säger dom att det saknas 2 centrum kåper, saknades inga när jag lämnade in den i våras… Efter lite efterforskningar hittar dom centrum kåperna trasiga inne på verkstaden….. Frontbilar leverar igen….

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk

abacus
                  Deltagare

Tagit av takräcket inför vintern. Installerat en kolfiberhuv.

Satte på min vinterdäck på Frontbilars däckhotell, när man ska hämta bilen säger dom att det saknas 2 centrum kåper, saknades inga när jag lämnade in den i våras… Efter lite efterforskningar hittar dom centrum kåperna trasiga inne på verkstaden….. Frontbilar i sisjön leverar igen….

Cores
                    Deltagare

Har bytt fjädrar, hade dock bara tid att byta bakfjädrarna, ska byta fram imorgon. Blev Tein s-tech fjädrar.

Även bytt slutljuddämpare (se bild) Hade inga problem med orginal men ville ha mer ljud, men när jag lyfte av den gamla körde jag ett finger genom burken när jag skulle flytta den, snacka om att det var på tiden att byta ändå. :’)

GDB2003
                      Deltagare

Bytte remmar till AC + Alternator imorse. Kallt värre.

Mitt däcktryck är nere på 2kg runtom, det är väl kylan… Tog upp det till 2.5kg, är detta OK (kall morgon, varmare dag)?

Igge
                        Deltagare

Vad har du för däckdimension?
                          Har ganska stor betydelse för trycket

Christian S
                          Deltagare

Vad har du för däckdimension?
                            Har ganska stor betydelse för trycket

han borde ha 225/45-17 och då borde 2,5 vara rätt lagom.

Igge
                            Deltagare

Är inte 2,5 lite klent?
                              Riskerar att slita mitten på däcket

Jag fick rekommendationen 2,7 till 215/45

GDB2003
                              Deltagare

han borde ha 225/45-17 och då borde 2,5 vara rätt lagom.

Har 225/45-18 😉

Cores
                                Deltagare

Sådär, då var alla fjädrar på plats, blev lite lägre, kommer inte över kanten på min parkering längre. Så jag får vara försiktig där. Samt alla blinkers/positionslyktor bytta till clear, så inget mer orange.

Visar 15 inlägg - 1,246 till 1,260 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.