SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 1,261 till 1,275 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    xevz

Fick äntligen tummen ur för att fixa med gamla bilen (byta till vinterhjul, tvätta, etc) för att kunna lägga upp en annons på den.

Insåg då att den stått parkerad i tre månader med handbromsen åtdragen, vänster bakhjul vägrade släppa. 🙁
      Därefter i min stress att få bilen att rulla lyckades jag banka sönder yttre gängorna på hjulbultarna, gängreparationssatsen från Biltema hjälpte inte hela vägen så nu blir det att försöka fila till de dåliga gängorna. Sen ska handbromsen faktiskt åtgärdas. Suck. 😡

Kan säga att bilen var väldigt billig idag.

Nya bilen går som en dröm i alla fall, den ska få stänklappar när jag pulat klart med GTn. 🙂

Tyrfing
      Deltagare

Fick kamremen bytt igår av Adam och en del svordomar samt så vart det kopplat och draget med kablage för de nya mätarna, ska se till att jag fixar klart de nu i veckan :).

Igge
        Deltagare

Har 225/45-18 😉

Till 225/40 fick jag rekommendationen 3,0
          Iofs sommardäck och då kör man kanske lite fortare så det är viktigare för mitten?

Tyrfing
          Deltagare

Fick äntligen igång mätarna igår och var nöjd med resultatet med tanke på att det var min första egna mod 🙂

TypeR
            Deltagare

Looking good matey 😉

DonneR
              Deltagare

Fick tillbaka GT’n efter motorn bestämde sig för att gå sönder, 2 månader och 24 000:- senare så har man en MY00’a under huven och en defekt motor som jag inte vet vad man ska göra av, Någon har en idé?

/C

*EDIT* https://www.youtube.com/watch?v=rf91LDlJcZc <-- Video hur den gamla motorn lät, Enligt verkstaden var det billigare att köpa en annan motor vilket Nikke McRae lyckades bidra med!

Nikke McRae
                Deltagare

Fick tillbaka GT’n efter motorn bestämde sig för att gå sönder, 2 månader och 24 000:- senare så har man en MY00’a under huven och en defekt motor som jag inte vet vad man ska göra av, Någon har en idé?

/C

Gott att min motor har fått ett nytt hem! Hoppas den kommer hålla länge och väl för dig. 🙂

Igge
                  Deltagare

/C

Ett soffbord i boxervariant!

http://www.youtube.com/watch?v=P3dsbsxYsJA

DonneR
                    Deltagare

Gott att min motor har fått ett nytt hem! Hoppas den kommer hålla länge och väl för dig. 🙂

Man får hoppas det! Tack för hjälpen 🙂

Ett soffbord i boxervariant!

Haha naww, Det får blir som sista utväg!

Igge
                      Deltagare

Aha…

Renovera och tryck in i ett rörramsbygge? 😀

Grovsnus
                        Deltagare

Sådär ja, då var vintersulorna på. Och mina ful-lackade fälgar ser riktigt bra ut på lite avstånd (och helst i fart…)
                          Men de ser bra mycket roligare ut nu än innan iallafall 🙂

Grovsnus
                          Deltagare

Eftersom jag har jobbat natt så anser jag att det fortfarande är den elfte idag så; idag har jag bytt vindrutetorkare.
                            Skojade dessutom till det med att beställa dem på nätet. Inte för att det är speciellt jobbigt att åka och köpa dem utan för att jag kom på det en kväll när jag satt med ett glas vin i ena handen och laptopen i knät och då kändes det bekvämt.

abacus
                            Deltagare

Fixade lite nya navel piercingar till min subba dom gamla var trasiga och borttappade Fyra nya blev det tack vare frontbilar i Göteborg

t1hero
                              Deltagare

Fixade lite nya navel piercingar till min subba dom gamla var trasiga och borttappade Fyra nya blev det tack vare frontbilar i Göteborg

Vad kostar sådana?

Grovsnus
                                Deltagare

Har äntligen fått dit en ljuddämpare som gör att det hörs att det är en boxer!
                                  Kändes nästan lite jobbigt på skördefesten när den ädla chauffören startade min bil för att direkt stänga av den och sen starta igen, och utbrista:
                                  Oj, va tyst den e, gick den igång innan med…?

Visar 15 inlägg - 1,261 till 1,275 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.