SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 1,276 till 1,290 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    abacus
    Deltagare

Kostade gratis pga av att frontbilar tappade bort 2 av dom gamla vid förvaring av däcken på däckhotellet. Inte för att jag är lat och inte kan byta däck själv men har ingen plats att förvara dom på… Hmm kanske lite lat oxå… 🙂

Cores
      Deltagare

Hade en prova-på-olika-saker dag idag. Försökte foliera min huv först. Helt omöjligt, filmen blev bubblig, värmdes sönder eller revs upp oavsett hur försiktigt jag var. Fattar inte hur folk lyckas. Så jag satte lite dekaler/sunstrip och plasti-dip’ade huven för att se hur det såg ut.

Det ser flammigt ut på bilden, men då var den inte torkad, ser bättre ut nu, men inte helt 100% ändå. ^^

Igge
        Deltagare

Tömde motorn på olja och fixade min trasiga bagagerumsbelysning idag/igår 🙂

Belysningen som satt var lite ledsen. En lampa som satt i en plastbit som hängde i kablarna byttes ut mot en billig diodlist från kina, lyser bättre och var en billig lösning. Får se om den består 🙂

GDB2003
          Deltagare

Bytte en spridare under helgen. Inget läckage och ingen felkod så här långt (peppar, peppar, ta i trä bla bla bla).

Igge
            Deltagare

Jag tröttnade på den dåliga vintern och plusgraderna så jag slängde på sommardäcken, ställde på bilen och besökte en konbanekörning på Arboga flygfält 🙂

Gjorde säkert inte så gott för min förkylning men ack så bra det kändes ändå 😀

Jämfört med BMWn (523 e39, vinterbilen) så är Imprezan stötig, högljudd, spårkänslig och alldeles underbar 😀

Dags att ställa av igen då…

Igge
              Deltagare

Ett klipp från gårdagen 🙂

http://www.youtube.com/watch?v=L4ndvrQAy88

Surbarbro
                Deltagare

Ett klipp från gårdagen 🙂

http://www.youtube.com/watch?v=L4ndvrQAy88

Härligt!

Hade jag vetat så skulle jag ha reggat på Leksaken.
                  Sa till min son igår, att det var ju löjligt att jag regga av. Men vem visste?

Onödigt med dubbdäck på Servicebilen.
                  Men de hotar ju med snö nu.

Och då blir det pulkarace i min backe.

Grillen framme.

Grovsnus
                  Deltagare

Skulle byta till läderdamasker handbromsen och växelspaken, hann med växelspaken sen blev det till att agera skjuts för en polare.
                    Mitt projekt ”hjärntvätt” har funkat, det han behövde skjuts till var för att hämta en 2005 wrx kombi d—0.o—b

Igge
                    Deltagare

Grattis!

Är han medlem?
                      Om nej: När blir han medlem? 😛

Grovsnus
                      Deltagare

Grattis!

Är han medlem?
                        Om nej: När blir han medlem? 😛

Medlem är han inte än… Men han var med på årsmötet
                        Får se om jag får med honom här med

Patrick P931
                        Deltagare

Införskaffat Kinugawa TD06SL2 60-1, 8 cm avgashus, 9 blads turbin och billet kompressor. Känns som en rätt trevlig snurra spontant och som bör kunna leverera närmare 400 på hjulen. 🙂

Kommer då snart sälja min VF43 (med spricka, men har fungerat ypperligt väl) och min reserv nästan nya VF48, den ena billig den andra mindre så. 😉

GDB2003
                          Deltagare

Införskaffat Kinugawa TD06SL2 60-1, 8 cm avgashus, 9 blads turbin och billet kompressor. Känns som en rätt trevlig snurra spontant och som bör kunna leverera närmare 400 på hjulen. 🙂

Kommer då snart sälja min VF43 (med spricka, men har fungerat ypperligt väl) och min reserv nästan nya VF48, den ena billig den andra mindre så. 😉

Är det kvalitet på Kinugawa’s turbos? De säljs ju så billigt och ofta på eBay…

adrenalin
                            Deltagare

Tveksamt 🙂

Tyrfing
                              Deltagare

Bytt tändstift så nu går den jämnt när jag fullgasar :),
                                dock så har jag ojämn tomgång nu :/

Edit: Var ute en gång till idag och nu verkar ECU:n ställt om sig så nu är allt som det ska inför snön 😀

Patrick P931
                                Deltagare

Jag har under en längre tid mycket noga följt flera personer som har monterat dessa aggregat i USA och det verkar vara ypperligt bra kvalitet på dessa aggregat. Dessutom levererar de otroliga effekter!

Jag är själv ytterst imponerad över finishen på det jag har köpt.

Kinugawa/Kamak tillverkar enorma mängder av utbytesaggregat, googla lite och du finner.

Visst de säljs på ebay (dvs. ingen kvalitetsstämpel, men all reklam är…), där tillhör Kinugawa de dyraste. Sätter du sedan igång och uppgraderar så blev det i mitt fall ca 7500 kr.

Den Kinugawa som jag nu har köpt är uppgraderad till samma spec som en Kamak (deras finmärke), till en billigare peng. Med 9 blads turbin och billet impeller har jag troligen bland det mest high tech (efter BW senaste) i turboväg, modernare konstruktion än Blouch Dom (SC42/46 etc).

Vi får se hur det kommer att fungera, men de loggar jag har sett är smått sanslösa i jämförelse med hur kurvorna på en VF ser ut.

🙂

Visar 15 inlägg - 1,276 till 1,290 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.