› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Vad har du gjort med din Subaru idag?
- Detta ämne har 1,942 svar, 188,266 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 9 månader sedan av
Grovsnus.
-
FörfattareInlägg
-
21 januari, 2014 kl. 18:17 #237795
Grovsnus
DeltagareSådär ja, nu har jag äntligen fått dit den nya damasken till handbromsen med. Svart läder med blåa sömmar blev det. 🙂
Sen som en bonus blev jag tvungen att leta efter lösenordet till datorn efteråt. Spillde lim på fingertopparna, som jag slipade bort med lite sandpapper. Tyvärr tog jag fingeravtrycket också så datorn vägrar numera känna igen mig… 😡22 januari, 2014 kl. 03:41 #238398important
DeltagareJag har under en längre tid mycket noga följt flera personer som har monterat dessa aggregat i USA och det verkar vara ypperligt bra kvalitet på dessa aggregat. Dessutom levererar de otroliga effekter!
Jag är själv ytterst imponerad över finishen på det jag har köpt.
Kinugawa/Kamak tillverkar enorma mängder av utbytesaggregat, googla lite och du finner.
Visst de säljs på ebay (dvs. ingen kvalitetsstämpel, men all reklam är…), där tillhör Kinugawa de dyraste. Sätter du sedan igång och uppgraderar så blev det i mitt fall ca 7500 kr.
Den Kinugawa som jag nu har köpt är uppgraderad till samma spec som en Kamak (deras finmärke), till en billigare peng. Med 9 blads turbin och billet impeller har jag troligen bland det mest high tech (efter BW senaste) i turboväg, modernare konstruktion än Blouch Dom (SC42/46 etc).
Vi får se hur det kommer att fungera, men de loggar jag har sett är smått sanslösa i jämförelse med hur kurvorna på en VF ser ut.
🙂
Updatera gärna hur det går!
23 januari, 2014 kl. 22:09 #238365Cores
DeltagareVar lite tveksam till att spraymåla saker själv. Har bara lackat typ skärmkanter och fälgar tidigare med biltema skärpfärg. Men eftersom jag köpt nytt scoop, ventiler och dimljuskåpor och inte riktigt har ekonomin för att lämna in saker på firma gav jag det ett försök.
Vilken skillnad det är att jobba med bra sprayfärg. Köpte primer + färgkods-färg och klarlack från tipro.se. Strålen var bred och gav en jämn och fin täckning. Är riktigt nöjd med resultatet, scoopet och ventilerna matchar bättre i färg än vad orginal plastdelarna som satt på gjorde!
Kommer bilder när jag fått på allt. Måste bara skaffa nät till ventilerna och borra hål i dimljuskåporna.
24 januari, 2014 kl. 07:35 #237141Patrick P931
DeltagareUpdatera gärna hur det går!
Absolut.
Jag måste även byta spridare samtidigt, dessa har inte ännu införskaffats men det blir ID1000 då de är ”bäst”.
Nya turbon flödar så mycket redan vid 1 bar (vilket är grundladdtryck) kommer den att maxa orginal 550 spridarna på en gång.
Tänkte inte på det… 😉
10 februari, 2014 kl. 19:37 #237796Grovsnus
DeltagareTvättat bort nåt kilo vägsalt från bilen idag. Kändes riktigt skönt
Plus att jag äntligen fick tummen ur och fixade SMA-licensen10 februari, 2014 kl. 21:08 #237654Igge
DeltagareKonstaterat att det inte var så lätt att fixa bagagelåset, att mina högtalaradaptrar är lite för stora/otympliga, att jag har en död ballast och att det hade varit skönt med ett större och mer fullutrustat garage…
Gick sådär på min garagevända med andra ord
men utan dalar inga toppar 🙂
22 februari, 2014 kl. 20:32 #236821johan_gt
DeltagareBytt lite bussningar och droplinks på bakvagnen.
22 februari, 2014 kl. 21:12 #238400harlekin
DeltagareBytt ut de fem lampor som var trasiga bakom instrumentpanelen… :p
22 februari, 2014 kl. 21:41 #237797Grovsnus
DeltagareBytt ut de fem lampor som var trasiga bakom instrumentpanelen… :p
Hur stort projekt är det? (tid/stökighet…)
En polare skulle behöva göra den operationen på sin 05:a22 februari, 2014 kl. 21:58 #238198zanoii
DeltagareHur stort projekt är det? (tid/stökighet…)
En polare skulle behöva göra den operationen på sin 05:a
Plocka bort huset som sitter med tre skruvar, lossa sladden på baksidan och man har hela mätarhuset ute. Sen är det bara att plocka ut lamporna en och en. Tar Max en kvart om man aldrig har gjort det förut. Och att byta till led rekommenderas inte, något på kretskortet verkar inte gilla det.
Men STi har väl ytmonterade leds vad jag har för mig. Helt annan historia då. Går inte att byta utan finlödning.
22 februari, 2014 kl. 22:08 #237798Grovsnus
DeltagarePlocka bort huset som sitter med tre skruvar, lossa sladden på baksidan och man har hela mätarhuset ute. Sen är det bara att plocka ut lamporna en och en. Tar Max en kvart om man aldrig har gjort det förut. Och att byta till led rekommenderas inte, något på kretskortet verkar inte gilla det.
Men STi har väl ytmonterade leds vad jag har för mig. Helt annan historia då. Går inte att byta utan finlödning.
Tackar!
Ska vidarebefordra detta. Eller ja, jag får väl ändå hjälpa till när det ska göras så jag tar väl det då.22 februari, 2014 kl. 22:15 #238401harlekin
DeltagareRamen framför huset sitter med två skruvar också.
Det jag kom på var att man kan mixtra ut huset om man sträcker in handen och lossar på kabeln som går till huset som sitter bakom huset. Då kan man dra ut huset så långt att man kan byta lamporna medans det fortfarande är inkopplat. ^^ Men, enklast är väl att plocka ut det. 😉
22 februari, 2014 kl. 23:47 #238199zanoii
DeltagareRamen framför huset sitter med två skruvar också.
Just, glömde dem. En rätt kort stjärnskruvmejsel med rätt stort huvud har jag för mig är ett bra verktyg.
23 februari, 2014 kl. 01:54 #238402harlekin
DeltagareGår inte med en vanlig skruvmejsel.
Jag körde spärrskaft för jag iddes inte gå och hämta kubbmejseln. 😉
23 februari, 2014 kl. 17:26 #237529adam.b.w
Deltagareinte idag men i fredags va jag med min bättre hälft å lackade lite detaljer till bilen 🙂 blir nog tvär nice när jag får på grejerna 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.