SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 1,396 till 1,410 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    TomK
    Deltagare

För att hjulen ska få plats 🙂

Ok, ser fett ut iaf! 🙂

GDB2003
      Deltagare

”jag” har svetsat på lös värmesköld på up pipe idag. Hoppas detta skall lösa en återkommande felkod i en långsökt teori..

Tobben
        Deltagare

inte i dag men för nån dag sedan. Var dags att slänga på sommar benen och sulorna och en liten hjulinställning. Blev en aningen lägre än förra sommaren och smaskade dit 5mm spacer å rattade in lite negativare camber.
          Så i år blev de -3,28bak och -2,4fram och en offset på ET25, lagomt tight^^

Ser ju riktigt rå ut! d—0.o—b

Tobben
          Deltagare

Besiktigade GT:n igår morse utan anmärkning för fjärde året irad d—0.o—b

Igge
            Deltagare

Inlett byte av motorfästen och växellådsfäste 🙂

Fått upp bilen på farsans hydrauliska ramper och fått bort ICn sen tog verktygsbrist och handikapp (opererade handleden för en månad sedan) stopp på mig

BjorneJ

Bilen tvättad och parkerad i garaget inväntar morondagens Stockholm resa

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

edbe
                Deltagare

Bytt till sommarhjul!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Igge
                  Deltagare

Gillar fälgarna! 🙂

Igår bytte jag ett motorfäste med hjälp av farsan.

Det andra såg så jävla trångt ut att vi trodde inte vi skulle klara att få dit skruven om vi lossade den igen så vi plockade ihop allt igen för att jag skulle kunna köra till barkarby

Fick även min ROM avläst av Patrick när jag väl var där. Kul!

Om jag fattar det rätt är det så här JRM ställt mitt laddtryck (vad den försöker prestera, vet inte om turbon klarar att leverera så mycket)

Patrick P931
                    Deltagare

Man måste logga och se! 🙂

Kändes det som att den var piggare på höga varv?

Igge
                      Deltagare

Lite piggare blev den men jag testade också en annan sak och den har ingen launch 🙂

zanoii
                        Deltagare

Inte idag men igår: Installerade USB- och AUX-ingång till stereon, samt mikrofon för bluetooth handsfree. Dessutom förberedde jag lite extra för backkamera. Mycket nöjd.

Om någon är nyfiken köpte jag denna kabelsats från ebay för ca 150 kr, samt detta uttag för aux och USB som jag ännu inte riktigt har kommit på var jag ska montera.

Sedan tidigare hade jag en adapterhärva från SVXdc för att få nyare subarustereos att passa i äldre bilar.

Btw, om någon känner för att bygga en egen så kan jag skänka bort själva huvudkabeln mot avhämtning. Det är alltså den som är märkt ”CD harness” på bilden nedan och är allt som krävs (förutom ett kopplingsschema och lite kunskaper) för att få en nyare stereo att lira i en äldre bil.

Skickar såklart med kopplingsschema.

JuinorSvensken
                          Deltagare

Fick hem min nya nyckelring idag 😀

Fladric
                            Deltagare

Idag och under nån veckas tid har jag hållit på med Legacyn inför säsongen, råkade köpa mig en 6-växlad drivlina med DCCD från en -06 STI så jag har lite att göra 🙂

Började med att plocka isär Legacyn medan jag väntade på leverans av delar.

Sedan kom paketet äntligen! 385 kg Subarudelar 🙂

Allt lastades av

Och den obligatoriska jämförelsebilden! 😉

Efter att ha gått igenom allt så beställde jag de bussningar och bultar jag behövde.
                              Idag fick jag leverans av Hardrace ställbara bakvagnsstag och växellådsfäste till den 6-växlade lådan

Sedan fick jag även ut gamla lådan ur bilen samt diffen

Kul att det är lite skillnad på lådorna, skillnaden utvändigt mellan R180 och R160 var mindre än jag kunde gissat!

Nu väntar jag bara på fler bussningar och lite annat smått och gott innan jag kan montera ihop allt igen 🙂
                              Ska fräscha upp och måla på lite av det som är löst, typ bärarmar och diffbrygga 🙂

Och det är så himla roligt att skruva i en så gammal bil där allting är jättefräscht! Bultar till subframe och diffbrygga har fortfarande färg på sig under underredsmassan. Finns inte det minsta rost i gängor, det hat gått oförskämt smidigt att skruva lös allt! Det som jävlats har varit det som sitter i växellådan för där har det ärgat väldigt mycket :p

Synd att plugget ska ta så mycket tid från skruvandet 😉

Igge
                              Deltagare

Nice! 😀

dejfan
                                Deltagare

Besiktade pärlan imorse, utan anmärkning! 🙂

Visar 15 inlägg - 1,396 till 1,410 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.