SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 1,411 till 1,425 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    Zlasher
    Deltagare

Inte idag, men förra veckan monterade jag nya bromsskivor och belägg fram.
      Var ett helskotta. För ena bulten till oket gick av. Och på den andra bulten följde gängan med ut. Så fick hona ur, borra å gänga om.
      I med nya bult, dra åt allt, och dags att lufta bromsarna. nä då satt luftnipplarna som FAN så de blev helt runda av mina försök att få loss dem.
      Så slutade med att jag fick slå på en hylsa för att få bort dem.
      Hur som helts, efter nya nipplar så funkar det iaf bra nu, Biter bättre än förut och dessa belägg ska inte damma så överdrivet mycket.

Zlasher
      Deltagare

Inte idag, men förra veckan böt jag framskivor och belägg. Från Bromsmannen.se
        Allt gick bra ett tag… Tills ena bulten till OKet gick av!:mad::confused:
        Och den andra bulten drog med sig gängan ut.
        Så blev borra om och gänga nya grövre hål.
        Inte nog med det så satt luftningsnipplarna så jädra hårt så de blev runda.:eek:
        Efter att ha införskaffat nya så fick jag slå på en hylsa för att få bort dem.

Nu funkar det iaf fint=) och det biter bättre än innnand—0.o—b

FiddeFuling
        Keymaster

Inte idag, men förra veckan böt jag framskivor och belägg.
          Allt gick bra ett tag… Tills ena bulten till OKet gick av!:mad::confused:
          Och den andra bulten drog med sig gängan ut.
          Så blev borra om och gänga nya grövre hål.
          Inte nog med det så satt luftningsnipplarna så jädra hårt så de blev runda.:eek:
          Efter att ha införskaffat nya så fick jag slå på en hylsa för att få bort dem.

Nu funkar det iaf fint=) och det biter bättre än innnand—0.o—b

Bromsmannen.se fin skit det där =)

Zlasher
          Deltagare

Bromsmannen.se fin skit det där =)

Japp, glömde skriva det=)
            Är mycket nöjd med dem!:Dd—0.o—b

Mumin
            Deltagare

Köpte där en gång… aldrig mer men du kanske har bättre tur 🙂 inkörning 100 mil det var snabbt gjort men sen efter typ 1000mil så sprack skivorna och ingen bankörning. Nu är det pean som jag köper från 🙂

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

important
              Deltagare

Skulle åka till jobbet så var det 10 grader och har nyligen e85konverterat så visste inte hur det blev en ”kallare dag”, startade ej, så fick bli ta ledigt och mappa hela dagen =D jobbigt att vänta på kall motor hela tiden för att se hur det blev!!!

zoookey
                Deltagare

ljudtest filmade lite avgasljud
                  http://www.garaget.org/video/144302

t1hero
                  Deltagare

Monterat coilisar fram, tänkte kvalitetstesta dem innan jag säljer dem. Bak hinns inte idag.

Zlasher
                    Deltagare

Stiligt. Lär dock dina stänklappar också gå av tillslut som mina precis har gjort. Tror de blev frysna i vintras och gick av vid ngt gupp.

t1hero
                      Deltagare

Det blir kvällshack på att höja lite så jag kan köra rondell utan att det låter kas-kas-kas. Sedan kanske max negativ camber inte var det bästa för väg heller…

Igge
                        Deltagare

Bytte växellådsfäste igår och släppte ner den från ramperna idag (verktygsbodens hydrauliska)

Bara högra kudden kvar jag tänkt byta, men den sitter lite för jävligt till för mina verktyg

pettsun
                          Deltagare

Tagit bort spacer klossarna till framvagnsbryggan på forestern för att få bättre framvagnsgeometri. Var då också tvungen att byta kardan, växellådsbalk, växellänkage, pitchmount och rattaxelknut till impreza grejer.
                            Gjorde samtidigt en hjul inställning.
                            Passade också på att montera kartboy shortshift, växellänkage bussningar och rear subframe lockingbolts.

Nu går den som en best.

Har ett nytt kartboy shortshift om nån vill köpa. Passar impreza 5mt.

Patrick P931
                            Deltagare

pettsun! du är ju heeeelt galen!! Vad ska det bli av din Forester?? 🙂

pettsun
                              Deltagare

pettsun! du är ju heeeelt galen!! Vad ska det bli av din Forester?? 🙂

De vet man aldrig. De är så låg nu så kändes att denna modd var värt de. Mindre skrap och bumpsteer nu 🙂

Hade velat göra så mycket mer åt motor och låda men känns inte som att pengarna räcker till :p

Btw Hur håller din låda ihop? Du har ju ändå något mer hk än mig.

Patrick P931
                                Deltagare

Peppar, peppar. ta i trä… 😉

Automaten (som jag har) håller och ska hålla enligt det jag har läst. Det enda ”tråkiga” är att det är väldigt få (typ 2 i USA) som har gett sig på lite mer pulver än ”steg 3” och automatlåda… Mao väldigt dåligt med referenser… men 11 sekunders repor kör de, och det duger åt en familjebil. 😀

Visar 15 inlägg - 1,411 till 1,425 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.