SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 1,426 till 1,440 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    dojjan_74
    Deltagare

Fick bilen mappad i dag. Vart jävligt nice.
      2 olika mappar en för gata,en för lite racing.

Igge
      Deltagare

Vad har du för styrsystem för den finessen? 🙂

Janne248
        Deltagare

Vad har du för styrsystem för den finessen? 🙂

Jag vad han i posten ovan har, en vanlig ECUTEK räcker.

Jag hade två mappar på min WRX STi MY04, en för VPower med 349hk och en för 95oktan och c:a std 265hk. Typ en SBP mapp/låna ut bilen mapp etc etc

Igge
          Deltagare

Jag vad han i posten ovan har, en vanlig ECUTEK räcker.

Jag hade två mappar på min WRX STi MY04, en för VPower med 349hk och en för 95oktan och c:a std 265hk. Typ en SBP mapp/låna ut bilen mapp etc etc

Sedär, mer än jag visste 🙂
            Hur byter man mellan mapparna då?

Vore ju perfekt att ha två mappar om man någon gång t.ex. har svårt att få tag på 98 som du nämner 🙂

Janne248
            Deltagare

Sedär, mer än jag visste 🙂
              Hur byter man mellan mapparna då?

Vore ju perfekt att ha två mappar om man någon gång t.ex. har svårt att få tag på 98 som du nämner 🙂

På min WRX STI MY04 bytta man genom att ha tändingen på, fullgas samt trycka på bakrutevärmen.

adrenalin
              Deltagare

Var mappade du? Vilket sprut? 🙂

abacus
                Deltagare

Låter ju vansinigt intressant verkar som man kan köra dual maps på en original ecu oxå lite beroende på årsmodell

Skickat från min GT-P5100 via Tapatalk

GDB2003
                  Deltagare

Lämnat in min på service av bakbromsar: byte av handbromsar, värmesköld och justering av bromsverkan osv. Byter även bultarna som håller oken.

dojjan_74
                    Deltagare

På min WRX STI MY04 bytta man genom att ha tändingen på, fullgas samt trycka på bakrutevärmen.

Japp du har helt rätt som vanligt, du kan få de med antilag,launch control.De mesta om du eliktriskt gasspjäll. Dom sa att de va från 2006 o nyare

roadtip85
                      Keymaster

Kul! Då ses vi i Grängesberg? 😀

Igge
                        Deltagare

Skrev ut A subie newbie tuning guide
                          Bara att börja plugga

Har en del funderande kvar att göra dock om det är värt att skaffa utrustning för att justera mappningen själv…
                          Men alltid kul att lära sig mer 🙂

t1hero
                          Deltagare

Åkt på Mantorp. Hipermax2ornas hårdaste läge var helt okörbart, man hoppade över småguppen i inbromsningen på långa rakan. Maximal negativ camber var däremot perfekt på bana med r888, med gatdäck ormar den sig i framänden under inbromsning men med rdäck brosar den rakt och styr in grymt bra, nästan ingen understyrning.

GDB2003
                            Deltagare

Åkt på Mantorp. Hipermax2ornas hårdaste läge var helt okörbart, man hoppade över småguppen i inbromsningen på långa rakan. Maximal negativ camber var däremot perfekt på bana med r888, med gatdäck ormar den sig i framänden under inbromsning men med rdäck brosar den rakt och styr in grymt bra, nästan ingen understyrning.

Är det öppet för ”allmänheten” vissa dagar/tider eller? Vad kostar det? Kört på Mantorp för länge sedan men då under ett evenemang.

t1hero
                              Deltagare

Medlemskväll Östgöta sportvagnsklubb.

Kostar SBFlicens + Medlemsskap i klubben + årsavgift för banåka + STCCfunktionärsdag. Så om jag bara åkte det så kostade det ca 4000:- men då är nästa pass helt gratis.

mk5100 är billigast om man vill åka på Mantorp.

Tunezz
                                Deltagare

Idag har man monterat en ny växelspaksdamask i mocca, blev perfekt!
                                  Den gamla som suttit på sedan 98 vart väldigt sliten och ful 🙂

Visar 15 inlägg - 1,426 till 1,440 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.