SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 1,471 till 1,485 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    edbe
    Deltagare

Har just varit och provkört nya STI:n 🙂
      Det var en trevlig bil, väldigt styv för att vara original! Kändes tväldigt bra på vägen, är nog riktigt rolig på bana! 🙂

Kan intyga att den är riktigt roligt. Väldigt exakt i styrningen!

Sent from my iPhone using Tapatalk

t1hero
      Deltagare

Byggde ett verktyg av verktyg.

Och skruvade fast toppmonteringarna på dämparna.

Slutresultat

BjorneJ

Idag har jag lagt på R-däcken på nymålade fälgarna så nu är allt klart för helgen.

Koffe
          Keymaster

Hjulinställning gjord och XP8or monterade 🙂

//Koffe

Zlasher
            Deltagare

Besiktade idag U.A=)

zanoii
              Deltagare

Upptäckt att nåt #{%#|<%€ har försökt slanga bensin. Som tur var blev inte skadorna så stora och de fick dessutom inte ur nån soppa. Edit: Sorry för språkbruket.

Igge
                Deltagare

I fredags körde jag på mantorp (5100.se) urkul, trots att jag fick däckmärken på fronten
                  skyller på kleinis som lämnade däckrester på banan passen före och t1hero som körde framför och kastade upp dom 😀

I lördags var det dags för konbana på grängesberg, faktiskt ännu roligare, mer anpassat för bilen, även om körtiden var mindre (visserligen avgiften och soppaförbrukningen med)

och idag beställde jag nya skivor och belägg runt om från godspeed, får se när han levererar 🙂
                  förhoppningsvis kvickare än han svarar på mail 😛

Mina däck har tagit en del stryk i helgen, om man ska köpa nya, vad gäller?
                  Kör good year eagle f1 asymmetrical nu som jag trivs bra med, men kanske finns bättre?
                  De har slitits ganska hårt på ytterkanten så det är väl dags att öka camber också. Kommer söka en del på det ämnet, hittar jag inte allt jag vill veta blir det att starta en tråd om funderingarna 🙂

t1hero
                  Deltagare

De har slitits ganska hårt på ytterkanten så det är väl dags att öka camber också. Kommer söka en del på det ämnet, hittar jag inte allt jag vill veta blir det att starta en tråd om funderingarna 🙂

Jag mindes fel om vad min Whiteline offset camber kostade 130pund (plus frakt etc). De känns som en bra medelväg, understyr betydligt mindre än original men går att använda med lågprofils gatdäck (jag får inte vettig anläggningsyta med båda däcken samtidigt om jag kör max negativ camber på ställbara topplagringar)

Jag har börjat renovering av reservoken

Har inte bestämt mig för vilken färg jag skall köra på, som de är i (coolt) rat-rod stuk, bromsdammssvarta, opraktiskt vita (som fälgarna) eller om jag skall orka leta upp någon som säljer originalguldfärg (hittade Y-61P för 350:- med frakt på ebay, det kanske är vettigt pris).

Surbarbro
                    Deltagare

Fixade Lampan.Halvljus.
                      Nu ser hon på båda ögonen.

edbe
                      Deltagare

Kör good year eagle f1 asymmetrical nu som jag trivs bra med, men kanske finns bättre?

Vad hade du för däcktryck? För lågt tryck på gatdäck gör ju mos av kanterna av min erfarenhet

t1hero
                        Deltagare

Igår, lossat nedre fjäderbensbultarna bak, värme + hävstång gjorde susen, nu är de kopparpastade i väntan på att jag skall hinna byta benen.

Idag, bytt packningar på de fula brembooken ovan. Har man inte tryckluft så går det bra med cyckelpump!

Men hur får man fast damaskerna? Jag trycker och trycker men det är som att dra på ett cyckeldäck med bara två däckjärn.

t1hero
                          Deltagare

Vad hade du för däcktryck? För lågt tryck på gatdäck gör ju mos av kanterna av min erfarenhet

Igge
                            Deltagare

adam.b.w
                              Deltagare

}

Lämnade in min bil och sitter å ska ta mig en fika;)
                                Ska bli kul att köra hem sen om allt lirar som jag vill. Men jag litar på att Per gör ett bra jobb som alltid 🙂

adam.b.w
                                Deltagare

Rasade ju min turbo på väg hem från elmia :p

Visar 15 inlägg - 1,471 till 1,485 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.