SSC Allmänt snack Allmänt småprat vad har hänt kck929?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Jesper_J
    Deltagare

hej på er.
      det va ett tag sen jag skrev någe i detta forum, pgr av att jag sålde ju imprezan,

satt och kolla runt lite på vv och såg att den är avreggad.
      känns tråkigt att den inte är i bruk längre då det va en väldigt fin och rolig bil.
      men troligtvis det sist nämda som tog död på den 🙁

skulle vara kul å få veta vad som hände den.
      så är det någon som vet vad som hände kck929????

mvh jeppe

Ubbe
      Deltagare

KCK-kokarn har tyvärr gått vidare till kokarhimlen. Är en kompis till mig som köpte den och vårdade den ömt. ”Tyvärr” följde han även trafikreglerna och stannade en morgon på väg till jobbet för att släppa en dam över ett övergångställe. Bussen som kom efter gjorde inte det och brakade in i den stillastående Imprezan i 50-60km/h. Damen & föraren kom undan med blotta förskräckelsen när bilen slungades iväg men Imprezan förvandlades till en hatchback 🙁

//Ubbe

Edit – bilens ”rolighet” hade alltså inget med olyckan att göra om inte detta framgick.

Jesper_J
        Deltagare

okey.
          ja det va ju tråkigt.

att inte folk kan lära sig trafikregler. i det här fallet busschaffören.

men det va ju tur i oturen att din polare inte kom till skada.

synd bara på den bilen. då den va mycket fin för sin ålder å miltal.

men då vet man iallafall vad som hände.

ha det!
          /jeppe

DocJB
          Deltagare

Som det har sagts, så fick KCK-kokaren fara iväg till kokarhimmlen den 1 April 2008.

bifogaren liten bild på hur en GT kan se ut efter att ha blivit påkörd av en buss.

http://i5.photobucket.com/albums/y173/drjonez/Subaru/DSC00051_2.jpg

Tyvärr så ville inte försäkringsbolaget laga bilen. Så det var slutet på KCK-kokar eran.

Hälsningar,
            En fortfarande ledsen Jonas
            ”Vi hade mer att ge varandra”

Niklas
            Deltagare

Usch vad jobbigt det såg ut. Men ändå ser det mest ut att vara plåt och plast? Eller blev bilen sned i ramen också?

Man börjar bli lite rädd. Är gamla Imprezan så lite värd i försäkringsbolagens ögon och så pass dyr att laga att minska krockskada och bilen åker till skroten?

kaakaa
              Deltagare

jag tycker den ser väldigt skadad ut… c-stolpen verkar ju ha fått sig en vikning i plåten så nog är säkerligen ramen sne oxå :/

min har oxå blivit påkörd bakifrån(när bilen stod parkerad) men det var visserligen från en 4-5 åring på cykel 😛 men visst lyckades han oxå göra en buckla i bakskärmen och en i bagageluckan.. men ungen klarade sig som tur var utan skador:P

/oskar, snart kommer snön 🙂

http://www.kaakaa.pixbox.se

Jesper_J
                Deltagare

Som det har sagts, så fick KCK-kokaren fara iväg till kokarhimmlen den 1 April 2008. bifogaren liten bild på hur en GT kan se ut efter att ha blivit påkörd av en buss. http://i5.photobucket.com/albums/y173/drjonez/Subaru/DSC00051_2.jpgTyvärr så ville inte försäkringsbolaget laga bilen. Så det var slutet på KCK-kokar eran. Hälsningar, En fortfarande ledsen Jonas”Vi hade mer att ge varandra”

usch vad tråkigt att det va just den bilen som skulle vara ivägen för bussen! 🙁

förstår att det känns tråkigt för dig. men tur att du ej blev skadad!!! det e ju det viktigaste!

ha det.
                  /jeppe

GrizzlyBear
                  Deltagare

Jag skulle vilja påstå att den ser ut att ha klarat sig bra för att ha blivit påkörd av en buss (lär ju väga ##ton) i 50-60km/h… Eller var det en minibuss?

Niklas
                    Deltagare

jag tycker den ser väldigt skadad ut… c-stolpen verkar ju ha fått sig en vikning i plåten så nog är säkerligen ramen sne oxå

Plåten börjar vid bakljuset, beroende på hur styv den är där så kommer påfrestningarna vid den smalaste punkten och plåten som fortsätter upp längs C-stolpen och fram till bakspegeln är ju som klenast just där den vikt sig vid C-stolpen.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.