Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    jraberg
    Deltagare

Ni som kör bilspel på PC, vad har ni för ratt eg.?
      Anledningen till min lilla undersökning är att kanske få reda på vad som gäller nuförtiden.Och kanske underlätta andra i deras köp 🙂

Själv kör jag med en Logitech Wingman men eftermonterad Momo Ratt(35cm) 😀

Fick ett tips av Exordis att det finns en logitech som har 900 graders utslag, men den verkar bara finnas till PS2;( nån som provat denna på PC?

Så:
      1. vad kör du med?
      2.nöjd?
      3.Finns eller funkar logitechs “värsting” till PC?

-JR

SecretAgentMan
      Deltagare

Logitechs nya 900-graders-historia skall funka till pc…den är rätt trevlig på PS2:an i alla fall.

Själv kör jag med Logitechs svarta momoratt, och är riktigt nöjd med den. 🙂

/J

jraberg
        Deltagare

men blir det inte strul med drivrutiner då?

-JR

ExOrdis
          Deltagare

Betadrivisar är det som gäller fn:
            http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=17569

alrik
            Deltagare

Kör med Logitechs Momo Racing ratt. Är en trevlig ratt enligt mig.

jraberg
              Deltagare

Wow, tack Exordis 🙂
                hehe, nu kanske det blir en ny å trevlig ratt iaf.:D
                -JR

Niklas
                Deltagare

Thrustmaster Modena 360, gammal goding som håller än. Ingen forcefeedback i den men när jag köpte den fanns det inga spel som använde det på ett vettigt sätt. CMR1 och CMR2 skakade mest hela tiden så det blev jobbigt.

Manor
                  Deltagare

Tjohej !

Jag väcker liv i denna gamla tråd…

Efter att ha blivit peppad i midsommarhelgen av ett “virtuellt/sim F1” freak så har ett stycke Logitech G25 ratt införskaffats (1990:- på Webhallen). Det är en läderklädd skönhet med separat växelspak som kan användas i H- respektive sekventiellt läge…samt tillhörande pedalställ med gas, broms och koppling. Riktigt läckert faktiskt. Att man även kan använda ratten till ett Playstation 2/3 gör inte saken sämre :-).

Problemet som infinner sig är att körställningen framför skrivbordet suger hästb*lle, så nu är planen att köpa en “cockpit” typ Rinoseat eller liknande…troligtvis inte bygga själv om det inte finns någon ritning att få fram.

Spelen som gäller enligt initierade källor är rFactor som har en väl utbyggd community med “allt och lite till”. Grundspelet verkar kosta runt 300 – 350:-, just nu har jag bara kört en demoversion. Vidare så finns Race07 från det svenska bolaget Simbin (tror jag det var), som också ska hålla hög klass. Enligt uppgift så kommer “virtuell racing” i framtiden även stödjas av Svenska Bilsportförbundet, vilket gör att hela “sporten” kommer att få en uppryckning.

Finns det kvar några freaks på forumet som kan berätta mer om detta och era egna lösningar? Johan R byggde väl en egen “cockpit” har jag för mig, och även Alien var väl på gång.

edit: Race07 samt Colin McRae Dirt är nu inköpt…bägge spelen var rejält billiga på Webhallen.

edit 2: Ja nu är även en “cockpit” av märket Rinoseat beställd från Kroatien…nu är det bara en stor “platt-TV” till bottenvåningen som saknas, så hoppas jag att det ska bli rejäl feeling.

Davve
                    Deltagare

Jag kör med Logitech G25. Klart bästa ratten.. men kostar en del oxå 🙁

555_STI
                      Deltagare

Har provat några olika, har nu G25, är supernöjd 🙂

Pedersen
                        Deltagare

Rattkarriären:

Thrustmaster “någonting” (deras första FF ratt):
                          Kanonbra FF. Avlivades tyvärr av en allt för hårdhänt polare (rensat nylondrev). RIP.

Logitechs röda momo:
                          Som alla röda momo så pajjade naturligtvis pedalpotentiometrarna hela tiden. Fix: Eltejp + fett. Tillslut hoppade drivremmen av i själva ratten och den gick vidare till de sälla jaktmarkerna.

Logitech DFP:
                          Riktigt nöjd med den. Nu ska jag väl iofs erkänna att jag bara har använt den ihop med PS2an (GT4/RBR) men den funkar tydligen med PC oxå.
                          Lever fortfarande men ska förmodligen säljas pga en…

Logitech G25:
                          Beställt men har inte fått den än… Primärt inköpt för GT5p. Förhoppningsvis SISTA ratten man köper.

Manor
                          Deltagare

…ingenting på “cockpit” fronten?

Jag har som tidigare sagt beställt ett stycke Rinospeed, som enligt många tester ska vara kalas…samt ge möjlighet att stuva undan den om det kniper.

IMPREZA FOREVER
                            Deltagare

Jag har en Logitech formula wingman yellow
                              och en Logitech momo racing force båda fungerar ypperligt. :+
                              Men dom ligger mest och dammar nu för tiden.

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.