SSC Allmänt snack Allmänt småprat vad kan man förvänta sej för skick på 99:orna tillsalu? (Gårdagens resa inkluderat)

Visar 10 inlägg - 31 till 40 (av 40 totalt)
  • Författare
    jeppe
    Deltagare

Jag förstår inte denna diskution riktigt ?
      Bilen ska väll tilltala dig till att börja med 😮
      Om bilen är skabig så spelar väll priset ingen roll !
      om du nu inte ska köpa/göra i ordning och sedan sälja med vinst !

Detta är inte bilen man tittar på prislappen det första man gör
      Om du desutom har en bild av hur du vill ha din bil innan du är nöjd
      så måste det vara biligast att köpa en som är så nära ditt mål som möjligt

Håller med om att denna bil borde vara ett bra köp till ett väldigt
      bra pris !
      http://www.blocket.se/view/4344839.htm?caller=obl_s&l=0&c=1&city=0

Vad spelar det för roll om du betalar lite pengar som ändå kommer att
      stå sig väldigt bra !
      Jag har hela tiden hävdat att en välskött 00:a med ca 10k kommer att stå i minst 100 000:- när den fyller 10 år 😀
      Det rullar ju faktiskt inte mer än ca 600 st i Sverige
      Desutom så får du lägga mycket mer pengar om du ska ha en annan bil som är i närheten så rolig som GT:n 😀

Perra
      Deltagare

>Ingen har velat skriva några ca priser, utan istället börja
        >bråka emot när jag faktiskt bara vill ha hjälp tro det eller
        >ej!
        >Perra tycker ämnet är avhandlat och att jag får slanta upp
        >mer, vilket är skumt eftersom han inte vet hur mkt jag tänkt
        >slanta upp eller vad bilen i helgen kostade, men skit samma,

Det är väl upp till mig att anse när jag inte vill diskutera en sak mer? Jag ger dig inte skit utan det jag baserade mitt inlägg på (att du skulle slanta upp mer) var ju dem priser som du själv skrev som svar på min fråga om dem 2 exemplen. Då gav jag dig ett svar om vad jag tyckte och sen tyckte/trodde jag att saken var utagerad. Om det inte räcker så får du väl nöja dig med dem svar du ändå fått i tråden. Att det:

* är svårt att sätta priser på bilar som man inte sett.
        * är därmed svårt att sätta priser på dem exempel som du gett.
        * fortfarande är upp till Dig o Din plånbok hur mycket DU tycker att en bil är värd. Det spelar ju ingen roll vad eller om vi tycker nåt för det är ändå DU som ska köpa, inte vi.

Återigen, du får köpa min för 160k om du vill för jag börjar tröttna på den. Tycker du det är för dyrt så behåller jag den. Svårare än så är det inte. 🙂 Bilder finns på den i galleriet. Jag har medlemsnummer 50.

Ha det gött!
        Mvh Perra-som-fortfarande-tycker-saken-är-utagerad

moken
        Deltagare

ok, sista inlägget från mej, sen kan vi låsa trådjäveln eller nåt, lika bra…
          Iallafall, angående priset på den skabbige så är det så pass enkelt att jag lika gärna kan köpa en skabbig och arbeta mer på, bara priset är rätt, för billigare bil=mer pengar att lägga på modsen.
          Då jag ändå har tillgång till lackbox och lackar själv tex så är det då försvarbart att passa på och ta lite extra delar på samma gång som man blåser tex kjolar, ny vinge, scoop osv… Och då är merkostnaden i pengar inte så stor för mej, utan det är tiden istället.

men drömscenariot är ju som sagt en asfin helt i nyckick för nada pengar, men omöjligt.

Perra, ska in och kolla i ditt galleri på din bil, tyvärr ligger den över min budget att kasta ut rakt av,så det blir på sin höjd en dröm bara.
          Så det får bli till att fortsätta validera de erbjudanden jag fått och se vilket som köps helt enkelt så får jag bygga min drömbil sen i sakta mak med bara de mods som jag vill ha:)

Men som sagt, lås tråden eller låt den falla eller nåt, vi kommer inte komma längre vad det verkar…

pannan
          Deltagare

Får man fråga hur gammal du är moken? Inget illa menat, bara en undran.

mvh
            J

moken
            Deltagare

>Får man fråga hur gammal du är moken? Inget illa menat, bara
              >en undran.
              >
              >mvh
              >J

Jag är 30år, hur så?

pannan
              Deltagare

>Jag är 30år, hur så?
                >

Ok, med tanke på att du säger att din budget inte håller för en bil runt 150-160.000kr. Vänta med köp ett tag och spara ihop kapital så du har råd med en bil i ditt tycke istället för att riskera grisen i säcken. Har presenterats en hel del fina bilar till salu i denna tråd, och kollar man generellt så håller 99 och 00:orna väldigt bra andrahandsvärde.

Varför inte spana in en billigare bil av annat märke?

mvh
                J

moken
                Deltagare

>Ok, med tanke på att du säger att din budget inte håller för
                  >en bil runt 150-160.000kr. Vänta med köp ett tag och spara
                  >ihop kapital så du har råd med en bil i ditt tycke istället
                  >för att riskera grisen i säcken. Har presenterats en hel del
                  >fina bilar till salu i denna tråd, och kollar man generellt så
                  >håller 99 och 00:orna väldigt bra andrahandsvärde.
                  >
                  >Varför inte spana in en billigare bil av annat märke?
                  >
                  >mvh
                  >J
                  >

Nä, budgeten är inte så pass hög tyvärr, om jag inte går till banken och utökar lånet då, men det känns inte så kul tyvärr.

Billigare bil av annat märke är inget option just nu, eller visst jag kör ju Golf iofs då men men 😛

Nä, det blir en orginal istället och sen börja modifiera allt eftersom pengarna trillar in, bästa alternativet tror jag…

Manor
                  Deltagare

>Den första skulle väl jag kunna ge en 110-115 för, kanske 120
                    >beroende på hur blästrat, och dörruppslagens placeringar, sen
                    >så mycket mer som du själv nämner, antal ägare, HUR ägaren
                    >verkar vara spelar in mycket.

Det låter spontant lite billigt…men jag är kanske inte helt uppdaterad på prisutvecklingen. Jag trodde att den omoddade 99:an stod i 140-150′, och den moddade på kanske 170-180′.

mvh Mats N

Manor
                    Deltagare

Hej !

Jag tycker att du bör kunna hitta en fin 99:a eller 00:a om du letar, men troligtvis blir den då dyrare än vad du tänkt dig.

Jag har inte ett uppslag på min 99:a, men så kämpar man också varje gång den parkeras…och inte en skavank på inredningen utom gummimattorna ;). Stenskott finns det dock, men det går tyvärr inte att undgå då det inte är världen mest hållbara lack.

Jag tycker att man ser många fina Imprezor på våra träffar, så visst finns de…men är väl troligtvis inte till salu.

mvh Mats N

SecretAgentMan
                      Deltagare

Jag håller med Block, skall du ha en så fin bil som det låter som, får du vara beredd att slanta upp… du är ju specifikt ute efter just de moddarna, då ger de verkligen det extra mervärdet, det är en helt annan sak om du INTE vore ute efter moddarna på bilen ifråga.

(Ett klassiskt fall av att vilja äta kakan, men ha den kvar samtidigt)

Och det spelar föga roll vad du fått för dina bilar faktiskt, det är vad ägaren vill ha, och hur tillgången är på just den typen av bil (det dräller inte direkt av seriöst skruvade, och välskötta bilar).

Som jag ser det får du nog sänka dina krav, eller vara beredd på att slanta mer.

/J – absolut inte en personlig attack, utan en seriös kommentar helt enkelt, hetsa inte upp sig..

Visar 10 inlägg - 31 till 40 (av 40 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.