SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad körde ni innan?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 50 totalt)
  • Författare
    Krigge
    Deltagare

1: Volvo 244 Turbo -84 Köpts enbart för att transportera runt mig och två polare i Chamonix under våran säsong därnere. Funka fint!

2: Toyota Supra TT -94 Grymt bra bil, inte ett problem trots nästan 15000 mil.

3: Saab 9-3 Aero -02 Skitbil, inga direkta problem men fy fan vilket chassi!

4: BMW 330 Ci -03 Mycket fin bil att glida runt i, annars var det lite småfel på den faktiskt, dörrarna frös tex när det var kallt!

5: Subaru WRX STi -04 Kanonbil, helt problemfri so far, snart lite mer tryck i maskin också, ska till JRM i månadsskiftet 🙂

Inte så värst många, gillar mer o byta båge så där är det desto fler.

rallymarkus
      Deltagare

började med en volvo 140 som rollades gul o funkade som övningskörningsbil.. Mycke skottning vart det på vintrarna.

sen vart det en opel manta -85 som det pillades in en 2,4 liters snurra i gick väl skapligt.

sen en omega 2,0 -88

köpte igen min gamla rollade 140 igen
        bytte sedan mot en 343 med b19 snurra
        (fick agera saltbilar då jag gick skola i vännäs)

Och så en saab v4 men den slutade sina dagar i en björk (ingen väghållning o skräp baki ratten:D )

och så byttes opeln mot en saab 900 turbo -89

började jobba i sthlm o så vart det en volvo 240 som saltbil.

sen byttes saaben mot en ny seat leon turbo 4wd-01

sedan inhandlades en gammal mercedes diesel som slit o släng bil
        (kör fortfarande med den som slit o slängbil)

o så ca 3 år senare snubblade jag in hos en subaruhandlare så då vart det en impreza, min första riktiga bil:)

OzO
        Deltagare

Jag är så jävla gammal så jag är tvungen att gå tillbaka till analoga bilder! 😀

1. Mini 1000cc -72
          http://ozo.impreza.nu/gallery/albums/album12/1_mini_1000.jpg 17 år med körkort och en stenkool hundkoja att kuska runt hela sydöstra England (bodde där då) med. ALLA hade gamla rostiga hundkojor i plugget som första bil (inte som idag :+) så det gällde att tuffa till den – notera extra kofångarna! Så fort det regnade (det gjorde det alltid!) surade den till men det var bara att öppna huven och torka torrt!

Bästa minne: Besökte Sverige -87 och gled in på raggarparkeringen i Sundvall. Uttittad av jänkebilarna. Stannade till, gav fullgas och dumpade kopplingen. Det spann loss! Körde sedan rally runt flishögarna vid fabriken på kvällen… 😀
          Sämsta minne: (Samma resa på väg hem) Den packade ihop 2 mil ifrån Göteborg och jag fick putta ombord den på färjan. Väl i England så gick det max 30 på motorvägen heeeeela vägen hem… den gick väl på en halv cylinder eller nåt!

2. Mini Cooper -92(?)
          http://ozo.impreza.nu/gallery/albums/album12/2_mini_cooper.jpg Det gick inte att rädda röda rosthögen så en ny hundkoja införskaffades – en Cooper! Svart! Riktig sportbil tänkte man då (och man var inte helt ute och cyklade…) för det var inte många som var snabbare vid rödljuset… tills 3:an skulle i…

Bästa minne: Första turen. Upptäckte att den var cirka 3 ggr så snabb som den röda! Riktig gokart! Woohooo! Dock så visade den sig vara ett måndagexemplar och spenderade alldeles för mycket tid på verkstan…
          Sämsta minne: När jag överlämnade nycklarna till den nya ägaren – syrran! Hon körde sönder den på 3 år!

3. Pegga 309 GTi -89
          http://ozo.impreza.nu/gallery/albums/album12/3_309GTI.jpg Köpte den av en god vän till farsan. Tips 1: köp aldrig av bekanta! Har fortfarande inte fått vinterdäcken… Den läckte olja. Den drack olja. Kanske skulle passa en norrman bättre? Näpp, den var lite rapp iofs, men fan ta sopverkstan och oljeproblemen!

Bästa minne: Är väl de första dagarna då jag trodde jag hade köpt en bra bil… tji!
          Sämsta minne: Alla jävla verkstadsbesök! Varje service gick på 10.000:-+ och hur jag kunde betala det år efter år kan jag inte för mitt liv förstå…

Varför sälja…?
          http://ozo.impreza.nu/gallery/albums/album12/minanyabilar.jpg
          4. Volvo 144 -74 | 5. Volvo 240GLT -87 | 6. Impreza GT -99 | 7. Cheva -57
          Kom på sen att varför sälja bilar (förutom oljeläckande peggor!) när man kan samla! 😀 Veckobilar… jag saknar 3 nu! 😉 Amazon på ingång kanske…?

_______________________________________________________________________________
          ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Mp Special
          Deltagare

Nr 1: Honda crx-85(rostade till slut helt) Nr2: Ford Taunus 20mxl-71 riktig pärla:9 Nr:3 Honda civic 1,6 coupe..jaa vad ska man säga…ROST}( Nr:4 Peugeot 205 gti le mans(helt ok bil) Nr:5 Golf vr6-92(tysk import..inte bra) Sen till den första riktiga pärlan nr6: Subaru Impreza GT-00:9 Nr:7 Volvo 855R-97(..jaa varför volvon…det var för att vi fick ett barn till) Nr:8 Audi S-2avant-94(saknade fyra hjuls driften) Nr:9 Golf vr6-94 (sv-såld, hade den nästan två månader) Nr:10 Passat variant tdi-95( grymt billig i drift) Nr:11 Peugeot 307sw-04( var mycket missnöjd, så jag bytte den mot en 206rc-04 som frugan kör än idag) Sen var det dags för….nr: 12 Subaru Impreza STI-04 silver metallic:7 :7 :7 Det är helt klar det bästa jag har åkt o kommer att åka på ett tag….och barnen..joo dom får plats hur bra som helst nu när man inte behöver ha vangnar o sånt med sej:D 😀 😀

apache54
            Deltagare

1: Volvo 244DL -81
              2: Mazda 323F DOHC -91
              3: Volvo 740 GL -85
              4: Ford Siera V6 -89
              5: Ford Probe V6 -94
              6: Ford Mondeo -96
              7: Volvo S40 -97
              8: Ford Sierra Cosworth RWD -89 Ångrar att jag sålde den!!!
              9: Fiat 126
              10: Ford Fiesta 1.1L
              11: Volvo 245 -84
              12: Ford Scorpio DOHC -89
              13: Saab 99 Turbo
              14: Saab 900 -85
              15: Volvo 244 DL -87
              16: Subaru Impreza GT -95
              17: Subaru Impreza GT -95 (nuvarande)
              18: Ford Scorpio Turbo GHIA (nuvarande)

har hoppat över flera skitbilar jag haft kortare perioder…

Patrik.L
              Deltagare

har inte hunnit äga så många bilar men…
                första bilen va en Calibra -92 16v 150hk som va rostig…
                sen när jag fyllt 18 köptes en annan calibra från -95 och den va HELT rostfri riktigt fin bil… dock inga hästar endast 136 på 1700kg va inte rappt… bilen efter det blev den älskade imprezan från -00

tack för mig…
                😀

tendency
                Deltagare

1. Volvo 164 -72 (men den var obes, stog bara och skräpade)
                  2. Volvo 142 DL -71
                  3. VW Golf GTi -83 (med blaffiga 17″are)
                  3. Saab 900T8 ic -81 (krångelpelle och pengaslukare. nyligen såld!)
                  4. Volvo 245 -84 (2 dagar tog det att köra sönder den)
                  5. Volvo 240 DL -86 (svarta faran i sura)
                  6. Subaru Impreza GT kombi -99 (bästa bilen hittills ;))

Gamla saaben:
                  Porsche 911 replika-vinge, större avgassystem, intercooler, aero-fälgar, massa mätare, rallystol, momo träratt. Mm mm.
                  http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album244/Saab_900_TIC_81_1.jpg

Blåklumpen – Surahammars 2a skräck

stockis
                  Deltagare

1. Volvo 740 Tic. Uppställd laddtryck till max, öppet filter, 3tums, sprängde motorn efter några månader 🙂
                    http://album.lunarstorm.se/FullSize/775/%7B7754734d-1b91-4125-aa54-595818c63af9%7D.jpg

2. Golf Gti 16V, trevlig liten bil. Drog faktiskt massa imprezor på den tiden 🙂 Runt 150 bänkade hkr i en 900 kg bil 😉
                    http://album.lunarstorm.se/FullSize/d2e/%7Bd2e024dc-a333-4c34-afee-40a305146648%7D.jpg

3. Corvette C4 TPI. ROlig glidar bil, helt standard
                    http://album.lunarstorm.se/FullSize/f95/%7Bf951ab6d-1c58-4204-b328-9da7d349b40d%7D.jpg

4. Volvo 740TIC Racing . CA 300 bänkade hk. Sålde av den precis innan jag köpte pärlan jag har nu 🙂
                    http://album.lunarstorm.se/FullSize/db1/%7Bdb1d18a6-a976-41e3-89ae-08c9e4fd6cc4%7D.jpg

Och så min nuvarande bil. Impreza my00
                    http://www.garaget.org/archive/5644/5654/4543-5554-6778.jpg

wesly 2
                    Deltagare

Första bilen var en
                      Ford Eskrot 87:a
                      som jag fick av brorsan

SEn följde en
                      Toyota Corolla 1,3-92
                      Kanonbra krångla aldrig & drog ingen bensin

Ville bli lite tuffare vid korvmojen så en
                      Mazda MX3v6 -92
                      inhandlades från Tyskland.. ett kanon fint ex
                      som fick finare fälgar vingar & annan bröte

Sedan så blev man effekt sugen
                      Mazda 323 GTR
                      små trimmad och gick verkligen skit bra när den väl gick

Våga inte ha kvar mazdan + att jag
                      jobba på subaru så de blev en hård
                      Impreza GT -95

Under tiden så har en stor mängd tjänstebilar förbrukats..
                      framför allt subaru men ett par MG/rover & jagger har
                      kommit i mellan oxå

alrik
                      Deltagare

>har inte hunnit äga så många bilar men…
                        >första bilen va en Calibra -92 16v 150hk som va rostig…
                        >sen när jag fyllt 18 köptes en annan calibra från -95 och den
                        >va HELT rostfri riktigt fin bil… dock inga hästar endast 136
                        >på 1700kg va inte rappt… bilen efter det blev den älskade
                        >imprezan från -00
                        >
                        >tack för mig…
                        >:D

Inte nog att du är ful, ljuger gör du också. 😛
                        Skäms du över Saaben eller?

Själv så har jag haft följande bilar

* Passat variant diesel 45hk -81, har aldrig fungerat, står hemma på gården i väntan på bättre tider. Inköpt för billiga 800kr hösten 1999

* Passat Variant diesel på 45hk -82 Var min slithäst och var i princip underhållsfri i 2,5k mil. Tanka och gasa. Dock så lämnade den in när jag delade ut telefonkataloger i några dagar. Sen så gick den ganska hårt, men bränna gummi kunde man göra med den 😛 (finns film på de) Inköpt hösten 1999. Övningskörde mycket i denna bil.

* Audi 80 Avant 1,9 TDI 90hk -94 som jag körde i 2,5 år och 12k mil. Fungerade bra i vått och torrt, sålde den för 2v sedan vilket var skönt. Inköpt 26 juni -02

* Impreza GT -00 Rolig bil. Införskaffad 12 feb -05

Om ni undrar över alla dessa dieselbilar så är jag bondson vilket resulterar i billigt/gratis drivmedel 🙂

/ Mikael

daniel83
                        Deltagare

Den enda bilen jag haft är en Mazda 626 90.ganska rolig faktiskt men saknade det där lilla extra.

Nuvarande köptes in på påskafton (26/3-05) om man kan säga så.

Aldrig haft någon roligare bil.

Lt Dan
                          Deltagare

Toyota carina
                            Ford Granada
                            VW Bubbla -50 callooker turbo 250hk
                            VW Bubbla -67
                            VW bubbla -63
                            VW Bubbla -65
                            VW Bubbla -62 restolooker 150hk
                            VW Typ 3 Fastback -71
                            VW Typ 3 Fastback med Porsche 6:a
                            VW Typ 3 Fastback -72
                            VW Corrado VR6- 93
                            Porsche 911sc – 79
                            Subaru Impreza STi -03
                            Subaru Impreza GT -00

Har säkert glömt nån folka 🙂
                            E lite sugen på en folka igen, det e kul att rasta av imprezor m.m….hehe }(

/LTD

syke
                            Blockerad

Här är min lista:

1. Subaru Impreza GT -00

😀 😀

2ny
                              Deltagare

Det va inte så många.

Toyota Corolla -84
                                Ford Puma -98
                                och nu Impreza wrx -01

Kvarnis
                                Deltagare

1-Audi 80GTE-85..gick ått många delar til den…ex.3uppsättningar dämpare och fjädrar gick ått, nya belägg varje ½år och sommar däck oavsett om dom var hårda å kassa. :o….var inte riktigt klok på den tiden..pressa tiden A>B var det enda som gällde..å bygga bil stereo 😀

..såldes för

2-Subaru Legacy turbo-92 Fin familje race’r, fick hemma meckat 3″; MRT Rampod, apexi turbo timmer… innan jag hade börjat skåda ljuset..med turbo ;):D

..såldes för

3-Subaru Impreza GT-99 nuvarande bil som hängt med ett tag och ska nu bytas utt mot ett nytt projekt 🙂

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 50 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.