SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Vad säger Försäkringsbolaget om att ta bort airbag?

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    minid
    Deltagare

Hej!

Jag har länge funderat om jag skulle ta o byta ut min ratt..

Jag vill ha en lite mindre ratt än GTns original..

Men var säger försäkringsbolaget om det, när man byter ut ratten och sätter motstånd lr vad man gör på airbagslampan?

daniel83
      Deltagare

Ring och fråga.

//Daniel

minid
        Deltagare

Ring och fråga.//Daniel

Jo tack jag vet att det finns telefon..

Men om det finns några i klubben som har bytat ratt och vet lite info så behöver jag inte ringa.

Niklas
          Deltagare

Försäkringsbolaget gnäller väl bara om du tar bort airbag och skadar dig där airbag kunde hjälpt. Om det är sånna tillfällen du är orolig över så borde du inte ta bort airbag.

Dvs, det är väl så att försäkringsbolag klagar inte förrän de skall betala ut till dig och du gjort något dumt. Så länge du kör och inte skadar dig där en airbag kunde hjälpt så är det ingen som säger något.

/N – fick lackskada fixad via försäkringsbolag trots snapp-off ratt 😀

minid
            Deltagare

Ok..

Ne jag hade ju inte direkt tänkt att smälla.. 😛

Men de snap off grejorna är de egentligen pålitliga?

Men över till något annat.. hur löser man lamp problemet när airbagen tas bort?

Motstånd lr? Var sätter man det och hur många ohm ska det motståndet vara på?

Janne248
              Deltagare

Motstånd lr? Var sätter man det och hur många ohm ska det motståndet vara på?

Det finns en trevlig funktion som heter search och om man testar den så får man fram denna tråd som ger svaret 2 ohm.

minid
                Deltagare

Ok.. tackar!

Niklas
                  Deltagare

Men de snap off grejorna är de egentligen pålitliga?

Nä, det är jävla skitgrejor. Därför man tävlar med sånna prylar. 😉

minid
                    Deltagare

Jo det vet jag…

Men i och med att du skrev att du hade fått en lackskada pga snap off så undrade jag om de var så pålitliga.. lr var det du som inte fäste ratten rätt??

Niklas
                      Deltagare

Hahaha, va?! 😀

Lackskadan var på kofångaren efter att en kärring hellre körde på Subarun än en betongpelare. 😉

Det jag menade var att Försäkringsbolaget gnäller inte över ratten så länge du inte skadar dig på den och kräver pengar för detta. Då säger de ”skyll dig själv för att du böt ratt, pengar får du inte av oss”. 😛

/N – fick sin ratt monterad av ett proffs! :*

minid
                        Deltagare

Jag tänkte mer på denna texten..

”/N – fick lackskada fixad via försäkringsbolag trots snapp-off ratt”

Jag trodde att det var pga ratten du fick lackskada..
                          Det var därför jag frågade om de var så pålitliga innan

Niklas
                          Deltagare

Den som lyckas få en lackskada vid montering av snap-off ratt bör nog klippa sitt körkort och aldrig titta på ”Äntligen Hemma”. 😉

SecretAgentMan
                            Deltagare

*asg* @ Äljen 😀

/J

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.